Help dames! Ik hoop echt dat iemand hier een antwoord voor mij heeft. Vanaf aankomende maandag ga ik in het ziekenhuis werken bij roomservice als vakantiewerk. Ik dacht dat dit werk tot 25 september door liep, maar het contract is maar tot 12 september. Pas vanaf 10 weken voor de uitgerekende datum heb je recht op een wazo uitkering, maar daarvoor kom ik dus 2 weken te kort. Ik moet vandaag ook mijn uitkering stop zetten omdat ik dus weer ga werken. Dan hou ik nog 1 week over. Stel dat ik nou gewoon een week eerder opzeg dan hou ik nog 2 weken over. Weet iemand of ik die dan gewoon kan opnemen na dat vakantiewerk? Want dan komt alles precies uit..
Volgens mij heeft dat niet zoveel zin. Als je een week eerder op zegt heb je, voor zover ik uit je verhaal begrijp, nog geen werk en dus ook geen geld. Dan komt het neer op een week voor aanvang werk geen geld en als je gewoon deze week op zegt heb je een week na einde dienstverband recht op uitkering en één week niet. Volgens mij kom je dus in beide gevallen één week te kort? Stel je vraag anders ook nog ff aan UWV (ook via deze website)
Hoe heb je dit uiteindelijk opgelost? Als je nog recht had op 2 weken herleving was het idd misschien handig om je uitkering eerder stop te zetten zodat je nog in aanmerking komt voor de WAZO. Of je moet je een week ziekmelden, maar dat is ook weer wat. Ben benieuwd hoe je dit opgelost hebt.
Hello dames, ik heb het als volgt opgelost. Ik heb mijn uitkering gewoon 2 weken eerder stop gezet waardoor ik dus nu 2 weken over heb. Die kan ik dan na het vakantiewerk opnemen en dan wanneer deze stopt zit ik binnen die regel van 10 weken voor de uitgerekende datum. @Robin77 Het gaat er niet om welk moment ik geld krijg maar dat mijn uitkering moet aflopen binnen die 10 weken van de uitgerekende data snap je? Voor nu heb ik het gelukkig in ieder geval kunnen regelen !