wat zijn mensen toch Asociaal en LUI !!!

Discussie in 'De lounge' gestart door FairyLaughs, 3 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ik denk vanmiddag.. ik ga toch stemmen..

dus ik mijn dochtertje aangekleed in de wagen gezet, en naar t stembureau gelopen (in een bs school in de buurt)..

kom ik daar, komen net 2 mensen naar buiten gelopen een man een vrouw en een kindje van 1 jaar zo schat ik.. de deur valt dicht,
    en ik kom net aangelopen.. de deur moest je '' trekken ' dusjah ik doe dat.. maar zoals jullie weten is het verrekte lastig om met een kinderwagen te draaien zodat je door de deur heen kan en je de deur ook nog eens met een arm open moet houden...

en die 2 mensen die zitten alleen maar naar mijn dochtertje dr tijger muts te kijken en beetje lachen enzo terwijl ze mij gewoon zo zien stunten met de deur open houden en de kinderwagen draaien en duwen enz ze stonden notabene nog naast de deur.. 1 stap naar achter en hij had de deur even kunnen open houden :(...

nou dat was al 1 !!

ben ik eindelijk door die deur heen,.. is er weer precies een zelfde deur die je moet 'trekken' dus weer precies het zelfde geklungel.. alleen ja toen was er niemand die mij kon helpen * dacht ik *

ik eindelijk weer door die deur heen..
    zitten er 3 mensen, 2 mannen en 1 vrouw achter een tafel.. (van 'stembureau' ) doodleuk te lachen omdat ik zo'n moeite had om met de wagen en al door de deuren heen te komen. !! en ze bleven gewoon op hun luie reet op de stoelen zitten..
    er was voor de rest echt niemand daar dus 1 van hun had toch gemakkelijk even kunnen helpen ??

nouja ik dus gestemt.. snel weggegaan..
    gelukkig kon ik zo achteruit lopen door de deuren heen.. wat ook niet echt geweldig is.. maarjah dat is beter te doen dan naar binnen komen !!

echt BAH ! wat zijn mensen toch asociaal en Lui !!

het is toch hartstikke normaal om even een deur open te houden voor iemand met een kinderwagen, !!

2. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    ja vandaar dat ik nooit meer met de bus ga,...is ook zo'n probleem echt iedereen blijft op z'n luie reet zitten als je aan het klungelen bent met de kinderwagen en als je het dan iemand vraagt of ze je asjeblieft willen helpen krijg je een scheeft egzicht toe geworpen al moet ik ook zeggen dat ook veel mensen helpen maar vaak ook niet in de bus

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

ja echt hé ! zelfs de chauffeur doet alsof hij niets merkt, o wee als ze van hun luie reet moeten opstaan !!

4. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd irritant, het is zelfs zo geweest dat ik in sommige winkels niet eens meer de moeite deed om met kinderwagen naar binnen te gaan. Er helpt je toch niemand!

Maar als er mensen naast staan dan zou ik gewoon vragen of ze even willen helpen

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik ken de frustratie!

Bij ons in het dorp zit een kinderkledingzaak, deze heeft een verhoging, soort van helling voor de deur.
    Dus ik liep ook te stuntelen om de deur open te krijgen en de wagen de helling op te duwen.
    Staan die domme winkelmiepen vlakvoor de deur met elkaar te kletsen.
    Toen ik binnen was heb ik gezegt: 'bedankt voor het helpen hé'!
    Stonden ze me zo raar aan te kijken, maar toen ik wegging deden ze wel de deur voor me open!

Dus in het vervolg er gewoon wat van zeggen.

6. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Dat is niet erg netjes inderdaad van die mensen. Flauw om zo te blijven zitten op de luie kont.

7. Mammie Patricia

Mammie Patricia Fanatiek lid

15 mrt 2008
    1.886
    0
    0
    Tja meid ik weet precies hoe jij je voelde!
    Ik woon dan in een flat met nogal onhandige deuren en toen me dochtertje nog in een kinderwagen zat had ik er ook bijna dagelijks problemen mee met de deuren open doen.
    Nu heb ik het nog af en toe met de fiets sommige zien dan dat je aan het stuntelen bent om er door te komen en doen dan net of hun neus bloeit.
    "Daar in tegen"ben ik weer behulpzaam naar andere toe met dat soort dingen!
    Waren er maar meer behulpzame mensen z.u.c.h.t

8. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    tgggsss indd lekker lui/aso enz enz !!
    sommige lui !

en dan ook nog laggen omdat je zo zit te klooien met die deur ! had er indd ook echt wel iets van gezegt iets van : '' in plaats dat je daar zo dom zit te laggen zou je me ook gewoon ff kunnen helpen !! ''

x

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

tegenwoordig kun je toch zo de bus inrijden er is zelfs een plek speciaal voor je wagen.
    en als op die plek iemand zit zeg ik gerust
    pardon mag ik er even bij dat is een kinderwagen plek.
    heb nog nooit gehad dat ze dan bleven zitten
    staat oo een sticker op mt een kinderwagenafbeelding

10. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Tja, ik herken het zeker. Stom om zo te gaan staan en niks te doen. Ik ben zelf helemaal niet doen en zal altijd iemand helpen als ik dat zou zien. Jammer dat dat steeds minder wordt. Het is echt zo'n domino effect denk ik. Mensen denken misschien wel, ik word ook nooit geholpen dus doe ik het ook niet voor een ander??

11. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Sorry hoor, het is misschien lui oke en mensen zijn nou niet allemaal even behulpzaam maar het is toch geen verplichting ofzo?? ik werk tegen over een parkeer uitgang.. veel mensen die daar door komen lopen MET kinderwagens.. sorry ik heb daar geen tijd voor om dat te doen en als ik het wel heb doe ik het niet! sorry dan maar lui en associaal dus..

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Als ze zaten te lachen had ik zeker weten gezegd dat het best handig is als iemand de deur zou open houden.

13. Kletskous

Kletskous Niet meer actief

in jouw situatie had ik gezegt van. Zo zou je niet even helpen of kan je niet even helpen? Je ziet toch dat het zo niet gaat?

14. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant

Het is inderdaad ook geen verplichting, maar wel fatsoenlijk.
    Ik vind dat mensen elkaar best wel wat vaker kunnen helpen en minder alleen maar voor zichzelf leven. Ik bedoel hierbij niet dat jij dat zou doen, want als ik de hele dag tegenover een parkeeruitgang moest werken, zou ik er ook de tijd niet voor hebben.
    Daarintegen...als je de tijd WEL zou hebben, waarom dan niet?

15. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    grrrr kan ik me ook zo aan irriteren! Ook aan winkels die die geen rekening houden met kinderwagens/rolstoelen. Pad zo smal maken dat je er niet eens tussen door kunt.
    Als ik een met de wagen een deur moet openen die naar mij toe komt, dan draai ik de wagen altijd om, ga er zelf wel achter staan, trek de deur op en trek de wandelwagen dan zo naar binnen. Dit doe ik ook met deuren die van me af open gaan, die duw ik dan als ware eerst open en ik trek dan de wagen zo naar buiten. Scheelt een boel gestuntel!

16. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Helemaal mee eens!:)
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat je elkaar even helpt. Je houdt toch ook de deur open voor iemand die in een rolstoel zit?

17. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    Nou ik wou dat wij hier die bussen hadden!
    Wij hebben nog van die trolleys, waarbij je dus een trapje omhoog moet om in de bus te komen. Als ik daar met de kinderwagen sta te klungelen (wat ik dus niet meer doe) krijg ik maar 2 van de 10 keer hulp. En vaak ook nog geërgerde blikken omdat mensen even moeten wachten achter mij omdat het me niet zo snel lukt:x En vaak moet ik dan ook nog achter instappen van de buschaffeur, kan ik er dus weer uit en naar achter lopen. Waar vaak zoveel mensen als staan dat ik er niet eens meer in kom. En reken maar dat ze niet opschuiven hoor! Ik hoor wel eens geërgerde opmerkingen als 'belachelijk dat je in zo'n drukke bus met de wagen naar binnen wilt'. Noujaaaaaaa zeg!
    Ook mooi.....toen mijn dochter een paar weken oud was gingen we met de Maxi Cosi in de wagen met de bus...De Maxi Cosi is speciaal voor auto en OV, omdat daar gordels inzitten. Maar wat denk je? Van de buschaffeur moesten we Naomi eruit halen en op schoot houden de hele busreis:$ Ik uitleggen dat de Maxi Cosi speciaal voor OV is en dat er gordels inzitten. Maar nee hoor, meneer vond dat véél gevaarlijker dan je kind op schoot houden:( Ik was woedend en zei: 'u bent dus ZEKER wel verantwoordelijk als we straks een ongeluk krijgen en Naomi uit mijn armen vliegt!':x

@TS, belachelijk he dan mensen niet even de moeite nemen om je te helpen!

18. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Hier het tegenovergestelde probleem. Ik hou vaak de deur open voor andere, maar een dankjewel kan er bijna nooit vanaf. Ze bekijken mij nog eerder alsof ik niet goed wijs ben! Dan is de zin om hoffelijk te zijn ook wel over.

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn

Daar heb ik met mijn 2e ooit n hele ruzie om gehad. Het blijkt dus in het regelement te staan dat kinderen uit de kinderwagen moeten als zij in de bus gaan voor de veiligheid!
    Nou heb ik dus 10x liever dat mn kind in n kinderwagen zit (eentje waar hij helemaal beschut in zit) als los op schoot! Ik zitte mijn kinderwagen altijd zo dat mochten we een botsing krijgen hij eventueel wel naar voren rijd en tegen een hek aan botst maar dan stond hij ook weer stil. Als ik mn kind eruit zou halen zou het dus op schoot zitten en dus de hele bus door vliegen mochten we een botsing krijgen. Want dan zat het hoger en dus boven die hekken uit.
    Ben uiteindelijk gaan lopen. Want ik mocht absoluut niet mn kind in die kinderwagen houden.

Ontopic: Die mensen die stom stonden te lachen naar je kindje die hadden waarschijnlijk geen eens erg in dat t misschien handig was om even te helpen. Ik heb ook wel eens van die momenten dat ik schaap achtig ergens naar sta te kijken naar iets oid terwijl ik feitelijk even iets moet doen voor n ander.
    Maar als ik die niet heb help ik absoluut.
    Die mensen in het stem lokaal....tja ik weet niet of die van hun plekkie af mogen?
    Maar dan nog, zo ver van hun plekkie was het zo te horen niet!
    Vind het het aller irritantst als er mensen zijn die zich luid en duidelijk ergeren aan mensen met kinderwagen.
    Ik erger me er ook wel eens aan hoor. ook aan die karretjes met bejaarden erin. Maar kom op zeg! Hoe moet je anders je kindje vervoeren of de deur uit als je niet of nauwelijks kan lopen? Dus al erger ik me. Ik zal dit NIET laten blijken (behalve als ze me on nodig hinderen dat is n ander verhaal) Beetje rekening houden met elkaar is toch t minste als je met zn alle op n kluitje leeft! ;)

20. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik had het altijd in de bus. een dubbele kinderwagen met een kind van 2/3 jaar en een baby van een jaar erin. heb je die weleens op je heup getild om de trap af te gaan van de bus omdat niemand je wil helpen. ik wel 100 keer.zo'n ding krijg je echt niet van het rapje gereden en niemand die de moeite neemt ff mee te tillen. of nee da's niet waar. 1 op de 10 misschien maar die zijn dan gemiddeld al 65 zelf.

Deel Deze Pagina