wat eten met Sinterklaas avond?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lovely83, 4 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wat eten jullie altijd met Sinterklaas avond?
    Moet straks namelijk boodschappen gaan doen, maar weet nog helemaal niet wat we moeten gaan eten.
    Dacht zelf aan gourmetten,maar alle gourmetschotels die ik gezien heb zit vaak ook varkensvlees bij.

Jullie misschien tips?

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

de opa´s en oma´s komen hier langs, dus ik doe makkelijk, stokbrood met kruidenboter en soep.

3. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Je hoeft toch niet perse een pakket te kopen???

Je kan ook zelf wat kip snijden, gehakt hamburgertjes maken, biefstukjes snijden ect...

wij doen dit normaal als we gourmetten met meerdere mensen, alhoewel ik voor morgen wel makkelijk een pakket ga halen denk ik ;) dan zijn we maar met zijn drieen.
    Trouwens bij de albert heijn hadden ze ook kleine verpakkingen met alleen hamburgers, alleen kipdingen, alleen vegatarisch ect...

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    oh nou super ik doe toch altijd boodschappen bij de appie zou eens kijken.

Ik heb helemaal geen zin in veel voorbereidingen omdat we gewoon echt maar met z'n 3en zijn.

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Inderdaad zelf wat stukjes vlees of vis snijden.

Wij hadden dit jaar een runderrollade, een kiprollade, een pan tomatensoep met wit en bruin brood. Een huzarensalade, kleine sauzijzenbroodjes, knakworstjes. En verder nog wat tapanades en paturain met stokbrood.

Wij nemen allemaal wat mee, dus beetje bij elkaar geraapt maar wel heel lekker.

6. mik2sept

mik2sept Fanatiek lid

19 jun 2006
    1.271
    0
    0
    Dan is een pakket inderdaad makkelijker...
    Maar ah had het bij ons wel...

7. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wij gana ook gourmetetn en kopen ook alles om zelf nog te snijden. vind die pakketen vaak niks

8. mamabeer

mamabeer VIP lid

28 mrt 2007
    6.229
    0
    36
    mama
    thuis
    wij hebben alleen snoep enzo iedereen eet gewoon in z'n eigen huisje

9. veroon

veroon Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.055
    0
    0
    almere
    wij eten soep en een broodje erbij

10. Roodkapje1979

Roodkapje1979 Fanatiek lid

22 feb 2009
    2.729
    0
    0
    hier ook gourmetten, maar wel een kant en klaar pakket.

11. Nettie

Nettie Fanatiek lid

14 jun 2007
    4.016
    0
    0
    Verzorgende IG
    ergens boven in Nede
    Laat me verassen. Het enige wat ik weet is dat we gaan gourmetten en wat het toetje is (die hebben wij nl geregeld) en de rest zouden schoonouders regelen.... dus of het een pakket word of zelf gesneden is nog even de vraag.

Maar idd als je die pakketen niks vind zelf snijden al snap ik dat het veel gedoe is voor je drietjes... hoop dat je zo'n pakket bij appie kan krijgen! Ik zou het anders ook niet weten.
    Veel plezier iig!!

12. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik maak briesoep en stokbrood gevuld met gekruid gehakt, paprika en cervelaatworst erop uit de oven en een pan met zelfgemaakte saté.

13. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Hier een grote pan kippensoep, verse bolletjes van de bakker en vers beleg van de slager!

14. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Dit klinkt allemaal heerlijk. Kun je me de recepten geven?

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Zeker!

Briesoep:
    Benodigdheden:
    1 liter kippenbouillon, 50 gram boter, 50 gram bloem, 4 ons brie zonder korst, scheut witte wijn, (+eventueel wat groente zoals geraspte worteltjes of selderij ook in plakjes gesneden paddestoel is erg lekker), fijngesneden sjalot en/of bieslook, 1 dl koksroom, zout en peper. (ik doe meestal zonder de wijn en ik doe er champignonnetjes door) Voor de vleesliefhebber doe ik er nog wat kipfilet doorheen.

Bereiding:
    Maak een roux van boter en bloem (boter smelten, bloem toevoegen, zachtjes laten garen) en voeg de bouillon al roerend toe. Breng aan de kook en laat zachtjes wat inkoken. Voeg de brie toe en laat smelten, roer regelmatig. Voeg de wijn en eventueel de groenten toe. Breng op smaak met peper en zout en serveer met een garnering van sjalot en/of bieslook.

Stokbroodjes
    Benodigdheden:
    Per persoon een 1/2 afbakstokbrood, per persoon 75 tot 100 gram gekruid gehakt (italiaans, boerengehakt, wat je maar lekker vindt), per persoon 2 plakken cervelaat/ salami, drie kleuren paprika's, kaas

Bereiden:
    Snij de stokbroodjes door de midden en dan nog een keer in de lengte. Zo krijg je dus per persoon twee helften. Besmeer het stokborrd met het gehakt. Daarbovenop leg je reepjes paprika, daarbovenop de plakken cervelaat/ salami (door de helft gesneden) en daar bovenop de kaas in reepjes. Doe de broodjes in een voorverwarmde oven van 200 graden ongeveer. Bak de stokbroodjes 10 minuten tot 15 minuten, in elk geval tot het gehakt gaar is.

Saté
    Benodigdheden:
    Kipfilet (ik neem 4 stuks ofzo), maar je kan ook varkensvlees nemen als je dat lekker vindt, ketjap manis, sambal, citroensap, suiker, evt. satéstokjes, satésaus van de Aldi (die vinden wij het lekkerst, maar je kunt ook een ander merk nemen of zelf maken.)

bereiden:
    maak een marinade van de ketjap, sambal naar smaak, paar druppels citroensap en een beetje suiker naar smaak. Hier laat je de kip tenminste 10 minuten in trekken. Je kunt nu kiezen hoe je het klaarmaakt, je kunt het roerbakken, maar je kunt het ook aan satéstokjes rijgen en zo bakken. Saus erover of erbij en smullen maar!

Succes ermee!

16. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.034
    1.853
    113
    Provincie Groningen
    Mijn moeder, broer en schoonzusje komen bij ons tegen half 5.
    En we gaan lekker makkelijk een patatje halen...
    Wilde eerst chinees halen, maar we hebben die avond een beetje haast omdat mijn man weer op tijd naar zijn werk moet.
    Oh ja...wij vieren het zondagavond.

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Zou niet al teveel eten, want iedereen wil toch nog snoepen later :p Wij houden het altijd simpel met Sint: soep, stokbrood met wat smeersels, gerookte zalm en mozarella met tomaat.

Deel Deze Pagina