Mijn zwagertje (19 jaar )heeft vorige week allebei zijn ellebogen gebroken bij een ongeluk en zit nu dus kruislings met beide armen in het verband en kan echt niks doen, zo sneu!! Hij moet geholpen worden bij eten, drinken, wassen, toiletgang en zo nog veel meer! Het besef begint nu dan ook flink voor hem te komen wat het eigenlijk allemaal inhoudt en daarom willen we hem naast alle filmpjes en visite nog wat leuke afleiding geven.... Alleen de vraag is wat? Iemand tips?
Ik kan gewoon niks verzinnen zeg! Maar idd sneu hoor! wat lijkt me dat vervelend en irritant met 2 armen in het gips
Ja echt erg he! 1 elleboog breken is al erg, laat staan 2 Ik kom er ook echt niet uit voor hem, maar er moet toch iets zijn?
Sneu idd. Wat jullie doen is denk wel even genoeg. Meer kan je denk ik niet doen. Misschien vragen of hij nog een wens heeft welke film hij graag wil zien of een tv serie?
Zijn handen zitten voorbij elkaar gekruist zeg maar. Xboxen is zijn grote hobby maar ook dat kan niet. Hij kan niet eens aan z'n neus krabben
Hij is al sinds donderdag nonstop films en series aan het kijken nu en dat gaat vervelen natuurlijk. Nog even wat achtergrond info. Hij is autistisch, krijgt snel woedeaanvallen als iets niet loopt zoals hij gewend is en woont ook in een woongroep...
Dat is misschien wel een goed idee ja, alleen ff een rolstoel lenen dan denk ik... Heb zelf nog nooit een gebroken arm gehad, maar doet dat niet zeer als je over hobbels heen rijdt?
Ik heb al vanalles gebroken maar zodra er gips rond zit kan het bot nietmeer bewegen en doet het normaal gezien geen pijn meer.. heb een keer mijn bovenarm gebroken en dat kunnen ze niet gipsen, 4 dagen regelrechte hel tot ze er een pin in gezet hebben. Succes!
Z'n arm is nog niet gegipst, er zit alleen verband omheen en hij draagt zo'n blauwe band met beide armen erin. Vrijdag moet hij op controle komen en dan gaan ze bekijken of hij alsnog geopereerd moet en kan worden en of ze het alsnog gaan gipsen. Bij z'n ene arm zit er een nette breuk in het bot, maar bij z'n andere arm is het wat gecompliceerder... Daar is namelijk die knobbel er van af gebroken zeg maar.
Wat sneu voor hem! Lijkt me echt heel lastig.. Het is wel weer film, maar een avondje bios is misschien ook wel leuk. Ik weet niet of hij dat leuk vindt?
als het niet in het gips zit doet het dus wel zeer in een rolstoel. hopelijk kunnnen ze hen vrijdag gipsen of opereren want alleen verband doet ook zeer.
Mijn zus heeft jaren terug ook beide ellebogen gebroken gehad en zodra ze eenmaal in het gips zat kon ze weer veel in de vorm van naar buiten en erop uit maar ik heb toen een paar weken bij haar ingewoond om te helpen. Uitjes als de dierentuin kunnen prima maar wacht even tot hij oo controle is geweest.
Ok, dat wordt dus toch nog maar even op vrijdag wachten dan maar. Hij mag ook niet veel lopen, want als hij valt is hij nog veel verder van huis.... Hoe hij t voor elkaar heeft gekregen? Hij wilde oversteken op een rotonde, maar er kwam ineens een auto zijn kant op die geen knipperlicht aan had waardoor hij volop in de remmen van zijn fiets kneep en over de kop sloeg...
Ik heb ook ooit 2 armen gebroken gehad. En moet eerlijk zijn dat ik toen geen behoefte had om naar de dierentuin te gaan.
Dan doe je iemand denk ik geen plezier met een uitje, ook niet net na een eventuele operatie. Ik ging bij iedere hobbel stuk van de pijn na mijn operatie.
denk toch dat het dan tv en series word. Je zou evt kunnen kijken naar software om met stem of 1hand laptop te kunnen bedienen. een tafeltje op zijn bed om zo misschien te lezen met hulpstukken evt. Er is veel om te helpen. Veder zal het gewoon even behelpen zijn. Als 1arm,in het gips zit zal het in ieder geval voor hem al makkelijker zijn om wat dingen te doen. maar als,die knobbel. Er helemaal af is en er nog operaties gaan volgen is ergens naar toe gaan eigenlijk geen,optie. Leuk is anders dat snap ik maar hij zal zich,even,moeten schikken in hoe het nu is.