Wortelkanaalbehandeling

Discussie in 'De lounge' gestart door jessy77, 9 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Krijg er om half 10 dus een en ik ben er nu al helemaal naar van:(

Ben eigenlijk nooit bang voor de tandarts geweest, gaatjes heb ik bv altijd zonder verdoving laten vullen, dat ging prima. Vaak stond ik met 10 min al buiten, dus vond het nooit een ramp om te gaan.

Maar nu blijkt dat mn zenuw ontstoken is en ja, dat wordt dus een wortelkanaalbehandeling. Het woord alleen al geeft me de kriebels, heb er ook de meest gruwelijke ideeën bij.
    Het is zo erg dat ik er de hele nacht niet van heb kunnen slapen en moet mezelf dwingen om niet de telefoon op te pakken en de hele boel af te zeggen, verschrikkelijk, wat een hel vind ik dit:(

Zijn er meiden die mij kunnen vertellen wat me te wachten staat? Wat gaan ze doen? Maar vooral..gaat dit pijn doen??

Weet gewoon niet wat ik kan verwachten. Ik vraag eigenlijk om geruststelling dus:D:D <---(als een boer met kiespijn:))

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik herken je angst, dat ten eerste.

Je wordt tijdens een wortelkanaalbehandeling verdoofd. En dan gaan ze met een vijltje (kleine pinnetjes of zo, kijk nooit zo goed ;)) de zenuw weg vijlen. Je voelt geen pijn, maar wel geduw en getrek.

Naja, zo is het zoals ik het heb ervaren.

Succes!

3. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik ben altijd als de doods geweest voor de tandarts.... nog steeds eigenlijk,

heb ondertussen anderhalfjaar een nieuwe tandarts en daar gaat het super,

heb daar nu 3 wortelkanaalbehandelingen gehad, en ik heb er echt helemaal niets van gevoeld....

het enige irritante is dat je zolang je mond open moet houden en bij mij deed het na die tijd beetje zeer aan de kaken,

maar het valt echt allemaal heel erg mee, ! succes straks!!

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn man is gisteren ook naar de tandarts geweest, hij krijgt ook nog een Wortelkanaalbehandeling.
    Ik heb het zelf ook gehad, en bij mij hebben ze het toen verdoofd.
    Dat zal ik als ik jou wasook laten doen, want ik heb er een keertje zonder verdoving gehad en ik moet zeggen dat dat niet heel prettig was.
    Met verdoving viel het me reuze mee.
    Het ligt denk ik ook welke plaats je moet.

5. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Als ze het kunnen verdoven valt het echt mee hoor! Daar voel je niets van.

Succes straks!

6. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ja hij gaat de boel idd eerst verdoven gelukkig. Wat geduw en getrek vind ik niet zo erg, zolang ik er maar echt niets van voel. En pijn aan mn kaken overleef ik denk ik ook wel:D

Mezelf kennende zal ik zeer mn best moeten doen om niet in huilen uit te barsten zodra ik zo'n verdovingsspuit zie:) Maar jullie antwoorden stellen met al wel iets geruster, dus bedankt!

7. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Maar hoe zit het eigenlijk als de verdoving uitgewerkt is?? Voel je dan achteraf geen pijn??

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Heb dr vorige week 1 gehad en echt 100% meegevallen.. na de behandeling geen napijn gehad!

9. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    De spuiten stellen al helemaal niks voor.
    Als ze die zetten voel je alleen een beetje druk, je voelt wel iets maar niet echt pijn vindt ik.
    als je merkt dat de verdoving aan het uitwerken is, meteen 2 paracetamols pakken dan ben je de pijn al voor.

10. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Ik ben doods en doodsbang voor de tandarts, heb 2 keer een wortelkanaalbehandeling gehad &het viel reuze mee. Dus als ik dat al zeg is het echt niet erg :D

11. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

ik heb een tijdje terug mn eerste wortelkanaalbehandeling gehad ik werd ook bang van het woord en was erg zenuwachtig..
    ze had me echt goed verdooft ik heb gewoon geen pijn gevoeld.
    ik heb ook mn ogen dicht gehouden en muziek geluisterd dat helpt ook heel erg goed!

12. Bl0nd

Bl0nd Actief lid

16 dec 2009
    418
    0
    0
    Havo afmaken.
    Groesbeek, ons stekje.
    He meis,

Hoeist gegaan? Hoop dat de pijn een beetje mee is gevallen?

Liefs.

13. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Nou, ik ben er weer:D en het is me idd wel 10000% meegevallen! Ik heb er heeelemaal niets van gevoeld:$

Alleen nu de verdoving begint uit te werken wordt het wat gevoeliger maar daar had mijn tandarts me al voor gewaarschuwd. Dus 2 paramolletjes ingenomenen en wachten totdat het wat zakt.
    Ben blij dat het me meegevallen is maar nog blijer dat ik er nu ff vanaf ben!

Bedakt voor de reacties!

Deel Deze Pagina