geld terugvragen of niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door fightforlove, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dit snap ik dus niet?????

Hij is (waarschijnlijk) hartstikke dankbaar dat zijn opa en oma voor hem hebben gezorgd.
    Dat staat toch los van elkaar?
    Het was zijn geld! Wat zijn overleden vader voor hem had gespaard en het stond op zijn rekening!

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ja dat gevoel heb ik ook wel een beetje.

Natuurlijk hadden ze dat nooit van zijn geld mogen doen. maar misschien bedoelden ze het juist goed om er nog meer voor hem van te maken.

3. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Nou, wat ik hiermee wil zeggen is. Dat er jarenlang voor hem gezorgd is! Dat kost ook geen dubbeltje? Dan kun je wel over geld vallen , maar ze mogen blij zijn dat deze mensen een stuk van hun vrijheid hebben opgeofferd om voor hem te zorgen?

Dat staat niet los van elkaar. Ik vindt het daarom ondankbaar overkomen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113

Uiteindelijk is het "maar" geld? (daarmee niet het bedrag bedoelend, maar het materialistische) Ik vind het jammer dat je dan je goede familieband op het spel wil zetten zoiets. Het geld is weg, heel jammer maar daar doe je dus helemaal niets meer aan.

5. Tamale

Tamale Niet meer actief

Tuurlijk kost dat meer als een dubbeltje.
    Maar stel dat je het is anders bekijkt.
    Zijn vader had voor die 11.000 euro een gouden horloge (of whatever) ter nagedachtenis gekocht, zodat wanneer de vriend van TS 18 zou worden, hij die zou krijgen uit naam van zijn vader.
    Maar zijn opa en oma zetten het in bij 1 of andere weddenschap en ze verliezen het.
    DAN zou het ineens niet kunnen.....

Vergeet niet, dat het een cadeau van zijn overleden vader was....
    Ik vind het een beetje respectloos, om met zulk soort geld, wat niet eens van jezelf is, te gaan beleggen!
    Als ze dit geld zelf nodig hadden gehad, dan hadden ze het wel voor hem gebruikt.
    En hadden ze het niet belegt!
    Het is nu gewoon WEG, foetsie!
    Geld waar zijn vader voor heeft gewerkt, jaren voor heeft gespaard, WEG!

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja dat is klote natuurlijk, mensen zullen er vast en zeker zelf ook wel mee zitten. Maar deze mensen hebben jarenlang voor hem gezorgd, hij staat ook in hun testament las ik eerder en dat moet dan maar aan de kant worden geschoven vanwege dat geld?

7. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nou in dit geval ( dat bedoel ik dus te zeggen ) vind ik het meer dan geld!!
    Als mijn vader zou overlijden, zou ik het zo mooi vinden om wat van hem te krijgen. En of dat nu een dubbeltje is, een euro, of stofdoek. Het was een cadeau van HEM!
    Degene die je op de wereld heeft gezet!
    Daarom kijk ik nu niet uit het oogpunt van: het is maar geld.
    Nee... het is een cadeau van zijn overleden vader!

8. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Ja, ik snap dat het weg is. Maar bekijk het even van de andere kant. Is het reallistisch om dit terug te krijgen? Ik weet natuurlijk niet hoe oud deze mensen zijn...
    ik bedoel het absoluut niet gemeen wat ik tik geloof me! Maar dat geld is zoveel minder waard dan de liefde die hij heeft gekregen. door jou schoonouders is jou vriend nu wel degene wie hij nu is. Klinkt even erg vreemd, maar zo is het wel.

Ik zou er wel een gesprek over beginnen en vragen Waarom ze destijds deze gok hebben gewaagd?Misschien zaten ze in geldnood? Je weet nooit de reden achter het gedrag van iemand. Daarom praten :) Toch? Daarmee verlies je niets.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    En ben je dan opeens supergelukkig wanneer deze mensen die 9000 euro (2000 was nog over toch?) ergens vandaan halen en het alsnog aan je geven? Dat geld van zijn vader is toch weg.

10. Tamale

Tamale Niet meer actief

Nee, maar er hoeft toch ook geen mot van te komen?
    Ik zou als ik de vriend van TS was, er gewoon is over beginnen..

Willen,of kunnen ze het niet terug betalen, prima.
    Maar ik vind wel dat hij het recht heeft, om er over te beginnen..

11. fightforlove

fightforlove Niet meer actief

als ze het geld nou hadden uitgegeven aan een studie of rijbewijs oid maar dat kon mn vriend dus allemaal zelf betalen omdat het geld zowat op was..2000 over....

maar zoals ik al eerder had aangegeven..het onderhoud betaalde mn vriend zn moeder, ik wilde alleen jullie mening ik zelf ga me er niet mee bemoeien of iets van zeggen dat moet mijn vriend doen..

maar ja toen ik dat papiertje zag doet het toch wel btj pijn ook al is het maar geld...ook al zitten we niet in de financiele problemen..
    maar ik denk zo dat het menselijk is..

als je voogd/beheerder ben over iemand anders zijn geld dan vind ik gewoon dat je er verstanding mee om moet gaan..
    en dit was dus niet slim...

maar goed ik heb genoeg gezegd in dit topic en nu is het aan mijn vriend wat hij gaat doen...

12. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoe oud zijn deze mensen nu eigenlijk?

13. Tamale

Tamale Niet meer actief

Dat denk ik niet.
    Maar het zou wel eerlijk zijn..

Persoonlijk zou ik sowiezo een gesprek willen hebben, waarom ze het destijds zo hebben gedaan..
    Misschien dat dat een hoop scheelt.
    Dat je weet waarom ze zoiets met zoveel emotionele waarde van iemand anders hebben gedaan.

14. Tamale

Tamale Niet meer actief

Als ik dit lees, vind het helemaal raar...
    Ze hadden er af moeten blijven..

15. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.273
    2.975
    113
    Op verzoek gesloten.

Lotte

Deel Deze Pagina