Hier doen we ook veel leuke dingen: - Theatervoorstellingen met of zonder de kinderen - Musea bezoeken - Pretparken en speeltuinen - Weekendjes weg (vaak nemen we hotelletje) - Vaak bioscoop met de kinderen of zelf ladiesnight - Dagjes weg of weekendjes weg met mijn zus - Minstens 1x per maand met z'n tweeën uit eten en meestal 1x per maand met de kinderen erbij. - Concerten ga ik ook aantal x per jaar. Maar ook heerlijke wandelingen in het bos of park bij ons achter. Dagje naar het strand.
Wij gaan heel vaak naar het bos. Speeltuintjes. Met museumweekend gaan we naar museums. In de meivakantie gaan we een weekje naar Frankrijk a 145 euro dan komt er nog wel tol bij. Zomers gaan we low budget naar kleine natuurcampings waar je een vuurtje mag stoken.Verder gaan we zomers naar bv het belevenissen bos dat is gratis of naar het Amsterdamse bos. Of naar irrland a 5,50 euro pp, zulke dingen vinden wij heerlijk. Rommelmarkten mag ik ook erg graag struinen en koop altijd wel wat kleding voor de kinderen.
Ik snap denk ik wel waar het verschil zit. Wij kopen zeker te weten voor 300/400 euro per maand kleding.
Wij leven voor de leuke dingen. Je heb al snel (vooral met kinderen ) een druk bestaan , vaak beide werken , kinderen , huishouden en alle dagelijkse bezigheden. Wij genieten dan ook echt van de leuke (kleine) dingen. Wij gaan geregeld dagjes weg van pretparken tot gewoon een strand wandeling en lekker lunchen op het strand. Wij gaan toch geregeld uit eten met en zonder kinderen. Echt weekendjes weg doen we weinig maar dat komt puur omdat ik daar niet zo van hou. Wel gaan we soms via hotelaanbieding een nachtje ergens slapen maar sinds die kleine er is ook minder. Veder gaan we graag even de stad in beetje shoppen , hapje eten. Afentoe een avondje weg samen. Of nu met de oudste. In de vakantie ben ik een dagje met haar naar een soort van kinderspa geweest. Was een gewone spa maar die houdt in de vakanties een kinderspa voor kindjes vanaf 8 jaar. Super vond ze dat. Wij samen de hele dag daar geweest , afsluiter de bioscoop en hapje eten. Even Quality time. Mijn jongste is vaak ziek geweest en op zondag ging vaak vriend dan even met haar zwemmen of naar de bios , of ik. Wij zwemmen graag zondag ochtend even een uurtje in de winter. In de zomer gaan we vaak een lekker dagje naar het zwembad. We doen genoeg dingen die "duur" zijn , maar we werken er hard voor. Ook genieten wij van zaterdags heel luxe eten gewoon thuis of zondag uitgebreid ontbijten. Maar wij doen ook zat dingen die nagenoeg geen geld kosten hoor : kinderboerderij vind de jongste het eind , op de fiets ergens heen vind dochter geweldig sinds ze ook een grote fiets heeft , naar het strand lekker wandelen (zijn niet echt strand mensen om te bakken wel zwembad dus) of gewoon stuk met hond in bos lopen. Toen de oudste jonger was vond ze dat prachtig ; hele verzameling ging mee naar huis.
Ik geef veel te veel geld uit momenteel.... wel aan leuke dingen, dat dan weer wel maar ik moet nodig weer eens gaan sparen. Heb voor mezelf veel nieuwe kleren gekocht na de bevalling, ik wil er wel leuk bijlopen ondanks dat ik mijn oude gewicht nog niet terug heb. Voor onze zoon veel gehaald, moesten nog wat dingen voor in huis gehaald worden (had op zich best kunnen wachten haha)
Bij jullie heb ik altijd het idee dat je man bakken en bakken met geld verdient, maar aan de andere kant: jullie zijn niet voor niets verhuisd, dus dan moet hij ook wel een hele goede baan hebben. Ik ga bijna twijfelen over een carrière-switch (haha geintje).
Afgelopen jaar hebben we veel leuke dingen gedaan! 2/3 keer een concert/festival en 2 keer een cabaret voorstelling en een musical. Een weekendje Duitsland (richting zwarte woud), paar dagen Parijs, 9 dagen Mexico en net terug van een weekje Italië. Verder gaan we nog 1 keer een dagje Amsterdam, musea bezoeken en we willen rond de kerstdagen naar Londen.
Ik ga meestal 3x per jaar naar de zon (voor een weekje) en dan nog een paar keer per jaar een nachtje/weekendje weg in Nederland of Belgie. Ik ga elke week wel ergens uit eten of lunchen en ik pak in de zomer hier en daar een dancefestival en koop voor ongeveer 250 euro p/m kleding..ook leuke dingen Maar ik ga straks als ik bevallen ben minder werken..dus moet dan toch een beetje bezuinigen
Hier gaat ook al het geld op aan uitjes. Luxe spullen hebben we niet, maar herinneringen des te meer! Mijn man vroeg me trouwens laatst wat het laatste uitje was waarop we geen korting hadden gekregen en we konden allebei niets bedenken. Ik maak enórm veel gebruik van bonnen, acties e.d. In de zomer plannen we altijd veel met de vouchers van de C1000 en Jumbo en soms boeken we tickets met gespaarde airmiles. We gaan ook redelijk wat nachtjes weg, altijd met de hotelbonnen van Kruidvat (je hebt 2 bonnen van 10 euro voor een kamer nodig, daar komen dan administratiekosten en toeristenbelasting bovenop, in totaal ben je 28 per nacht kwijt). Op de planning staat nog; 17 oktober; Blijdorp (dagje-uit-vouchers) 21 t/m 25 oktober; Wenen! ♥ Okay, hierop hebben we niet bespaard, maar ik ben tante geworden en kan dan ein-de-lijk mijn neefje ontmoeten én mijn lieve zusje weer zien 7 november; Beekse Bergen 14 november; Sinterklaasintocht! Gratis! 28 & 29 november; Hotelletje in Arnhem en de volgende dag naar Park van Sint in Ouwehands dierenpark (hotelbonnen en cadeaubon van de vriendenloterij, gekocht op marktplaats ) Ergens in november of december; China Light in Utrecht 22 januari; Hotelletje in Arnhem, de volgende dag shoppen (hotelbonnen) 22 t/m 26 februari; Disneylaaaaand! 4 t/m 8 maart; Weekendje Landal Vennenbos (hema vouchers) 12 maart; Hotelletje in Bergen aan Zee (hotelbonnen, wel bijbetaald voor een luxe suite met tweepersoons bubbelbad) Het liefst zou ik in januari nog een keer naar Wenen gaan om m'n zusje op te zoeken, maar ik ben bang dat dat financieel niet haalbaar gaat zijn. We beoordelen het na deze vakantie pas, maar ik denk niet dat dat lukt. Volgend jaar zomer weer en hopelijk komen ze in mei hierheen. Ik vind weggaan echt heerlijk. Soms plan ik een weekend in waarin ik echt helemaal níéts ga doen, om eindelijk eens een keer uit te slapen of het hele huis een grote schoonmaakbeurt te geven, maar uiteindelijk komt het er toch altijd weer op neer dat we toch ergens heen gaan
Ha leuk dit! Wat gaan sommige een hoop weekendjes/weekjes weg, heerlijk! Zou ik ook best willen en hoewel we het best kunnen betalen pot manlief liever alles op 😆 Wij gaan ieder jaar in de winter op een verre vliegvakantie, in de zomer 2 weekjes weg ergens in Europa en zo'n 2x per jaar samen een paar dagen weg. Met de kleine onderneem ik iedere week op 1 van m'n vrije dagen wel iets: zwemmen, indoor speelparadijs, dierentuin (abonnement). Verder eten we ieder weekend 1 of 2x buiten de deur of we bestellen wat. Shoppen doe ik ook graag, maar probeer dit wel binnen de perken te houden. Ik hou van merkkleding (ook voor de kleine) dus dan loopt het aardig op en manlief houd me nog wel een beetje in de gaten 😅
Shaddix, wij doen ook heel veel met kortingsbonnen en vouchers! Duinrell, drievliet etc betalen we nooit meer dan 10 en in rotterdamheb je de Rotterdampas (in den haag heb je iets vergelijkbaars geloof ik) waar je zoveel mee kan doen en heel veel korting mee krijgt op bv theater, abo op Plaswijck, 1x gratis duinrell en blijdorp, gratis naar (bijna) alle rotterdamse musea. Kaart kost ons 60 maar daardoen we veel voor. En idd elke maand wel weg en dat hoeft ook echt niet duur te zijn. We zijn toch gezegend dat we zulke leuke dingen kunnen doen