Spaarrekening

Discussie in 'De lounge' gestart door Deb26, 17 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deb26

Deb26 Bekend lid

3 okt 2006
    626
    0
    16
    Hallo,

Wij zijn pas geleden telefonisch benaderd door younglife over een kapitaalverzekering voor die kleine.
    Nu komt er binnenkort iemand langs om daar t een en ander over uit te leggen.
    Nu vraag ik me af of jullie daarmee bekend zijn en of t wat is.
    Ik zit namelijk te twijfelen of we niet beter gewoon zelf een spaarrekening kunnen openen.

Wat denken jullie?

Debby

2. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik ben daar toen ook voor benaderd heb het niet gedaan en gewoon een eigen rekening bij de abn amro afgesloten voor jason

3. wolly

wolly Niet meer actief

Ik zou naar je eigen bank gaan voor een spaarrekening te openen, dan weet je zeker dat het goed zit.

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij hebben het ook niet gedaan hoor. Gewoon bij onze eigen bank een rekening geopend voor Jamie. Voor mijn gevoel veel veiliger.

5. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Wij hebben het niet, maar mijn zus had het wel. Het bedrijf waar zij zo'n verzekering afsloot is falliet gegaan en weg inleg van 1500 euro! Schijnt dat dit soort bedrijfjes als paddenstoelen de grond uitschiet, en evensnel weer over de kop gaan. Tijn heeft van zijn opa en oma een spaarrekening bij de rabo gekregen. Het geld staat vast tot zijn 21ste, dan mag hij ermee doen wat hij wil.

6. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij hebben ook een eigen rekening bij de bank ;)

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Wij hebben zelf een spraarrekening geopend voor onze kleine man (Regenboog-rekening van de Rabo).
    We maken zelf elke maand vast een bedrag over. Dit heb ik ingesteld bij telebankieren.
    Zo hebben we alles zelf in de hand en kunnen we het altijd aanpassen.
    Elmo

8. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik zou het ook niet doen, gewoon bij je eigen bank doen!

9. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    wij hebben het ook niet gedaan maar wel een cd met leuke kinderliedjes cadeau gekregen omdat ze hier mocht komen praten :D (deed het voor de cd whahaha)

10. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Wij hebben voor Lianna een rekening geopend bij Argenta op onze eigen naam. Op haar eigen naam kon daar niet, daar moet ze 18 voor zijn. Omdat de rente daar vrij hoog is (vooral in vergelijking met kinderspaarrekeningen) hebben we het zo gedaan.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wij hebben voor de kids gewoon spaarrekeningen bij de bank.

12. MB2005

MB2005 Fanatiek lid

30 apr 2006
    1.290
    0
    0
    Spijkenisse
    Wij hebben een nieuwe spaarrekening bij de dsb bank geopend.
    Dit omdat we niet willen dat het geld op zijn naam komt ( hij krijgt het wel ) en omdat de dsb een hogere rente heeft dan onze eigen spaarrekening :D

Groetjes MB2005.

13. PBiard

PBiard Actief lid

6 mrt 2007
    475
    0
    0
    Management secretaresse
    Hendrik Ido Ambacht
    Het geld wordt voor een klein deel belegd en het geld voor een jaar of 18 vast gezet. Younglife brengt de rekening elders onder.

In 1e instantie wel wat afgesloten maar omdat het beleggen me niet aanstaat heb ik het ook per direct stopgezet. Vervolgens bleven ze afschrijven en blijkt na bellen met Younglife zelf dat de maatschappij waar de rekening liep met een fikse achterstand zat.

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier ook een gewone spaarrekening bij de Rabobank.
    Ik hou niet van dingen waar ik aan vast zit, nu kan ik gewoon zelf bepalen wanneer en hoeveel ik stort.

15. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Dat kan bij younglife ook !

Wij kunnen zelf bepalen hoe veel wij inzetten!
    ja ok niet hoevaak maar ja als ik dat niet doe dan komt er niks van terecht van zijn kapitaal!

hier hebbenw e het vastgezet tot zijn 18e
    het mooiste is dat als hij 18 is hij het geld niet gelijk beheert!
    Het geld staat op onze naam!

HEt is er goed geregeld vind ik , oko als ee van de ouders komt te overlijden ( wat ik niet hoop natuurlijk ) word er door YL verder gespaard en heeft de andere ouder er geen omkijken meer na in principe!

Ook als je je baan kwijt raak en geen inkomsten meer heb kun je met hun een regeling treffen!

Een 30% beleg je en 70% zijn obligaties dus je heb altijd nog veel over als de beurzen echt finaal instorten.

16. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    En hoeveel van je inleg ben je kwijt aan de bijbehorende verzekeringen (overlijden, arbeidsongeschiktheid en werkloosheid)? Ik spaar liever via een spaarrekening of zelf beleggen via een gespreid fonds. Dan heb je rendement over je volledige inleg.

17. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    niks!

Wij hebben een voordelige genomen, vraag ook nu even niet welke het is hoor! Het is al weer een tijd geleden!

daarbij komt er ook nog eens een maandelijkse rente erboven op! dus al met al zijn wij beter uit dan als ik het zou doen bij mijn eigen bank, waar ik een jaarlijkse rente krijg van 3%

18. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Niks bestaat niet. Zo'n instelling is gekke gerritje niet. Als er doorgespaard wordt bij overlijden van 1 van de ouders, bij arbeidsongeschiktheid en bij werkloosheid dan wordt een deel van je premie daarvoor gebruikt. Op zich niet erg maar dit zijn de polissen waar nu juist zoveel om te doen is. Zoals Legio Lease enzo.

19. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Dit vond ik op internet over Young Life:

en dit las ik daar ook:

Kijk anders hier eens in de financiële bijsluiter: http://www.nationaalspaarfonds.nl/pdf/F ... stPlan.pdf en http://www.younglife.nl/downloads/Young ... stPlan.pdf. Ik heb het net zitten lezen, maar ik zou er geen goed gevoel bij hebben als het geld voor mijn kindje met een 'groot risico' daar zou staan...

20. nachtvliinder

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    schiedam
    hmm okeee..

Nou ga ik toch eens even nadenken ;)
    haha meiden als ik jullie niet had! ik ga dit eens overleggen met hubs en dan zelf even manadag belen met young life! ;)

Deel Deze Pagina