Geld verdienen in tijden van crisis

Discussie in 'De lounge' gestart door mol81, 11 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 24Mandy24

24Mandy24 Fanatiek lid

23 jul 2012
    3.499
    0
    36
    Dat doe je goed!

2. nijntje1983

nijntje1983 Fanatiek lid

21 nov 2012
    1.192
    0
    0
    vlakbij assen
    gebeld met ziggo en ik krijg 6 maanden lang het pakket van53,95 voor 30! Moet wel 2 jaar klant blijven.

Nu nog kijken of essent goedkoper kan/wil, of dat we evt overstappen naar nuon.
    Zorgverzekeringen in dec ook even doorspitten.
    De rest vd verzekeringen hebben we bij unive in 1 pakket, al een paar keer iets gehad en altijd supernetjes afgehandeld door unive. Dus daar ga ik niet weg. service is me wel iets waard.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

Wat heeft essent voor vaste klanten dan

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Bij ziggo is het net wie je eraan krijgt.. Echt te erg! Zou gewoon terugbellen en aangeven dat een kennis wél korting heeft gekregen op dr maandlasten, waarom ze verschil maken tussen 2 klanten.

Je moet in het menu wel voor optie opzeggen kiezen, das de enige afdeling die ook maar iets kan regelen.

En wat ziggo uit zichzelf voor trouwe klanten doet??? Niks toch? Nog nooit wat gezien of gekregen van hun uit zichzelf

5. mol81

mol81 Niet meer actief

Uit zichzelf niet, maar als je belt en zegt dat je al jaren klant bent en je maandtarief omlaag wilt hebben, is er best iets mogelijk. Zo heb ik vorig jaar €400 bespaard door dit te noemen. Eerst was niets mogelijk, toen zei ik dat ik via gaslicht.com zag dat ze nieuwe mensen van alles aanboden en dat ik dat ook wilde of dat ik anders weg zou gaan en toen kwamen ze met een eenjarig groene stroom abonnement dat €400 goedkoper was op jaarbasis.

6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

30 dec 2012
    4.812
    4.586
    113
    Tip; even op Energie vergelijken van alle leveranciers op Gaslicht.com kijken... Jaarafrekening erbij pakken, gegevens invullen en dan kun je zien wat je zou besparen bij andere. Greenchoice zouden wij 400 euro per jaar goedkoper uitzijn dan bij Essent waar we nu zitten. Morgenvroeg telefoontje Essent, maar denk niet dat ze mee kunnen gaan ;) Helaas voor hun dan, is ruim 30 euro per maand...

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Ja hoor, dat kunnen ze best:p. Ze gaan je wel een bod doen. En ik zou liever bij Essent zitten dan bij Greenchoice maar dan wel met een leuk bod.

8. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ik ben ook begonnen met rondbellen...begrafenis verzekering kan ik beter krijgen voor 20,- minder in de maand,energie van nuon naar budget energie..30,- per maand...en toen kreeg ik mail van budget energie...als je overstapt online krijg je 150,- retour...dus belletje gedaan en dat krijg ik nu ook!!Leuk topic dit!!

9. jolien

jolien Fanatiek lid

23 jan 2007
    1.223
    0
    0
    ga zo nog eens met upc bellen...niet tevreden met de horizon box

10. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Net een mailtje dat de eerste premie bekend is van de zorgverzekering van 2014. Bij DSW is die 95 euro :)

11. jt82

jt82 Fanatiek lid

17 aug 2009
    1.628
    98
    48
    Wij vandaag de Nuon gebeld dat we een aanbieding hebben van Eon (kijk even op eon/kruidvat) die een stuk lager zit in de tarieven.
    Nu krijgen wij het voor hetzelfde tarief als we 2jr klant blijven. Alleen het vastrecht ligt 30 euro hoger op jaarbasis maar mijn man zei dat we beter dan gewoon konden blijven bij Nuon.
    Maar ook weer goed bespaard dus:D

12. mammavanesmee

mammavanesmee Actief lid

1 mrt 2009
    437
    0
    16
    Naar aanleiding van dit topic ook naar ziggo gebeld. Wil ook graag interactieve televisie ontvangen.

Heb nu voor 49,- een interactieve tv recorder. Gewoon dus ook voor de aanbieding wat nieuwe klanten krijgen. Ben helemaal blij.

13. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Heb bij de Nuon 15 euro per maand korting gekregen! :D
    x-Percentage korting op gas + x-percentage korting op stroom bespaard mij 15 euro per maand het aankomende jaar!

BLIJ BLIJ BLIJ!!!!!

14. Leuk dit topic! Goed idee TS!
    Wij hebben Tele2 nu 10 euro goedkoper per maand en net even de verzekeringen onder de loep genomen, straks even Ohra bellen. Als ze niet mee kunnen gaan dan stap ik over naar Aegon en sluit 'm dan op Independer via moneymiljonair af. Autoverzekering ook nog veranderen.

En dan op korte termijn ook nog energieleveranciers vergelijken. Hebben nu Eneco. EUR 175 per maand, klinkt dat als veel voor jullie? Zit alles in qua gas en stroom.

15. mol81

mol81 Niet meer actief

Ik vind het lastig om er wat van te zeggen Babyengel. Wat kan helpen is het opzoeken van je laatste jaarafrekeningl daar staat je verbruik op. Als je dit invoert bij gaslicht.com kun je zien wat leveranciers vragen per jaar en zo kun je vergelijken.

16. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    175 euro, of dat veel is of niet ligt aan veel factoren.
    Moet je bijvoorbeeld aan het eind terug betalen of krijg je terug?
    Hoe is je huis geïsoleerd en hoe groot is je huis?
    Voor een 2 kamer appartement zou ik 175 heel veel vinden, voor een groot vrijstaande woning niet zo zeer! ;)

17. mol81

mol81 Niet meer actief

Even weer een knap staaltje werk: essent jaarcontract gas en stroom loopt bij ons af per 1-12. Ik heb gebeld met Essent wat ze kunnen bieden. 'Nou mevrouw, hebt u pen en papier bij de hand?' De dame noemde allemaal bedragen die we nu betalen en zouden gaan betalen. Alle bedragen zouden omhoog gaan! Ik noemde toen (had natuurlijk al lang onderzoek gedaan) dat ik via gaslicht.com kon zien dat ik mee kon doen met een bestaande klantactie van Essent en dan €180 zou besparen op jaarbasis. 'Ja mevrouw, dat klopt hoor. Als u via een vergelijkingssite een nieuw contract af sluit, bent u goedkoper uit dus ik raad u zeker aan om dit te doen'. Ja, dus...
    Ik vroeg nog of ik dus meer zou gaan betalen als ik niet zelf op onderzoek was gegaan. 'Ja, dat klopt.'
    Dames, opletten dus en goed op onderzoek uit gaan!

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Zou iemand met mij mee willen kijken? Ik snap er even niets van.

Heb net EnergieDirect gebeld, onze huidige leverancier, met de vraag wat ze kunnen bieden bij verlenging. Zij kwam met de volgende prijzen:

61.66 cent voor gas
    21.84 voor stroom hoog tarief
    19.95 voor stroom laag tarief

vastrecht 3.75 (maal 2 want voor gas en stroom)

Nu zit ik op gaslicht.com te kijken. Daar komt Greenchoice voor ons eruit als goedkoopste aanbieder maar die tarieven zijn zoveel lager dan wat ik hierboven opschrijf, dat klopt toch niet? Wat doe ik fout in deze vergelijking? En het vastrecht is juist weer veel hoger? Zit het hem daarin? Ik snap er niets van haha :D

Leveringskosten hoogtarief 6,78 ct
    Leveringskosten laagtarief 5,32 ct
    Vastrecht levering € 24,25

Gas
    Leveringskosten incl. regiotoeslag (regio 3) 33,28 ct
    Vastrecht levering € 24,25

19. energie direct is inclusief de belasting, greenchoice is puur de kale prijs....

20. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ah kijk dank je wel, dat verklaart een hoop, ik zie nu inderdaad ook nog een tarief voor belasting erbij staan. Als ik dat bij de prijzen optel kan ik dus wel vergelijken. Kom ik geloof ik nog steeds voordeliger uit.

Deel Deze Pagina