Geld voor vrijgezellenfeest

Discussie in 'De lounge' gestart door taartje, 5 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Geen idee wat mijn eigen vrijgezellen vorig jaar heeft gekost.

Maar wij zijn eerst bij de Italiaan gestopt om lekker pizza te eten en nadien gaan bowlingen met nadien daar nog een drankje.
    Niemand dus die +100 euro heeft uitgegeven en dat had ik ook niet gewild.

Waarom toch altijd persé een dagvullend programma met minstens 4 of 5 verschillende activiteiten?
    Voor mij hoefde dat echt niet en ik was blij dat mijn omgeving daar ook zo over dacht.

2. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik geef je groot gelijk, 100 euro is veel geld. Dan het vrijgezellenfeest nog waar je man eventueel heen gaat. Misschien moeten jullie nieuwe kleren halen voor de bruiloft, en dan nog een cadeau. Alles bij elkaar opgeteld is het veel geld. Ik zou ook afzeggen

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik snap je helemaal hoor TS. En ik vind dat je het netjes opgelost hebt!

Ikzelf heb geen goed woord over voor het hele begrip vrijgezellenfeesten. Ik krijg ook altijd last van plaatsvervangende schaamte als ik zo'n groep zie langs struinen hier in Rdam. Echt, de ongemakkelijkheid straalt er van af, en dan vaak nog die debiele t-shirts of roze tiara's ofzo.
    Je zet een groep mensen bij elkaar waarvan de meesten elkaar nauwelijks kennen (bijv collega's versus nichtjes versus vriendinnen), het kost klauwen met geld en het MOET gezellig zijn...
    Uiteraard spreek ik voor mezelf (er zullen hier ongetwijfeld mensen zijn die de dagen tellen voordat ze weer naar een vrijgezellenfeest mogen), maar mijn idee van gezelligheid is heel iets anders.

4. Logan

Logan Niet meer actief

Goed aangepakt ts! Ik vind vrijgezellenfeesten sowieso niets aan, en als ik er honderd euro voor moet geven bedank ik toch zeker.

5. taartje

taartje Bekend lid

6 mei 2012
    625
    0
    0
    Kapster en mama
    Overijssel
    Ik wil er in eerste instantie idd niet heen om het forse bedrag, en het feit dat mijn man ook nog in oktober een vrijgezellenfeest heeft van de toekomstige man ;) dus dat is ook weer 100,00 verder geef je ook nog een bedrag voor de bruiloft, we zijn de hele dag uitgenodigd en ja normaal koop ik voor een bruiloft wel iets nieuws, maar ik heb nu nog een heel leuk jurkje met alles erop en eraan van een vorige bruiloft hangen ( van familie hoor ;) dus dat ga ik mooi aandoen die dag!
    En heel heel eerlijk, ik heb totaal geen klik met de aanstaande bruid, dus ik vond het al niet zo fijn uitgenodigd te worden voor het vrijgezellenfeest, dus tja, als het een goede vriendin was geweest had ik het ervoor over gehad, en ik ben van mening dat een veijgezellenfeest heel goedkoop erg leuk kan zijn! Toen ik ging trouwen wilde ik al die poes pas niet, toen hebben ze een zelfgemaakte high tea gemaakt, en je raad het al!! Het was een super gezellige middag!

6. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Vrijgezellenfeesten zijn inderdaad heel duur kosten lopen flink op door eten, drinken /drank. Een leuke activiteit of meerdere. Zo gingen ze bij een vriend van ons paint ballen, extra kogels erbij en ook nog karten, daarna uit eten en de vrijgezel wordt vrij gehouden van de kosten hop dan ga je zo over de 100,-
    Opzich geen raar bedrag.

Vorig jaar zelf feest georganiseerd, low budget. (allemaal studerende vriendinnen)

Zelf lunchen met broodjes van de bakker, als activiteit een fotoshoot gepland (vrijgezel was zwanger) mooie foto's van haar buik, paar gekke met vriendinnen erbij en haar partner laten komen voor paar mooie foto's van hun samen :) daarna drankje in de kroeg gedaan en zelf pizza's gebakken. Hartstikke mooie dag voor nog geen 40,- de man. Maar geen ruig feestje.

Qua geld kwestie zou ik voorstellen afhankelijk van de situatie om een onderdeel mee te pakken. Alleen de activiteit of alleen mee uiteten. Bruiloft is al duur zat als je het niet breed hebt. Oppas, cadeau, reiskosten, nette kleding die je misschien nog moet /wil kopen.

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Max 50 vind ik kunnen, 100 is echt belachelijk.

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.647
    1.252
    113
    randstad
    Het is ook maar net welke activiteiten je wil doen. In mei voor MN zusje een hele leuke dag gehad voor 60 euro met een spel uit eten bowlen ijsje en dan nog even de kroeg in dus ja wel veel activiteiten geen mega budget.

Deel Deze Pagina