Geld vragen voor kinderfeestje. Wat vinden jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door humptydumpty, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elmo

Elmo Niet meer actief

Las daarna ook pas de rest van je verhaal.

Mijn meisje ook bijna 6 die denkt nog steeds dat geld uit de muur komt haha.!! Maar weet wel wat zakgeld is paar centen in de week omdat haar broer vaak 5 euro in de week geld krijgt voor lunch op school. Kinderen van zijn leeftijd nemen geen lunch meer mee haha.:)

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.096
    3.878
    113
    Tja, er zijn ook gewoon mensen die er geen behoefte aan hebben en kinderen die ook niet van zoveel drukte houden (hebben ze van ons ;)), geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om zoveel mensen uit te nodigen voor een verjaardag. Maar goed, een ander kan dat weer heel leuk vinden, dus gewoon doen wat bij je past.

On-topic, ik zou gewoon geld geven met iets kleins (stickerboekje ofzo). Ik geef wel vaker ook cadeaubonnen met kinderfeestjes, ik vind het niet raar als ouders zoiets vragen. Liever dat ze van dat geld iets duurders kopen wat ze echt graag willen en waar veel mee gespeeld wordt, dan dat mijn cadeautje op een berg andere cadeautjes waar ze niet echt op zaten te wachten ligt te verstoffen bij die mensen.
    Zal me verder ook een zorg wezen of hun kind wel of niet de waarde van geld leert kennen op deze manier, dat is aan de ouders.

3. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Je bedoelt jullie families. (Je gezin dat ben jij, je man en jullie kinderen). Wil je tot 50-80 mensen komen op een kinderverjaardag, dan heb je inderdaad wel erg veel familie. Dat komt in mijn kringen weinig voor; onze ouders hebben maar een paar kinderen gekregen. Er is wel jaarlijks een reunie, daar komt meer verre familie uiteraard maar die zien we dus 1x/jaar en kent dl niet.

En vwb vrienden: over het algemeen heeft de mens ongeveer vijf echt intieme relaties (vrienden, geliefden, maar ook huisdieren, passies etc kunnen een plekje innemen).
    Prima als mensen het gezellig vinden om al hun kennissen, buren, facebooklijsten etc uit te nodigen op de verjaardag van hun kind, maar ik vind dat zelf inderdaad nogal overdreven. Dat mag ik vinden zonder dat je me meteen neer hoeft te zetten als iemand die geen vrienden of familie zou hebben.

4. Lenaroos

Lenaroos Niet meer actief

Even nieuwsgierig hoor maar als 50 tot 80 gasten komen en iedereen neemt een kado mee van 15 tot 20 euro voor het kind,

Hoe groot is haar kamer dan?

5. MZS

MZS Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.605
    0
    0
    Home sweet home
    ik vind dat veel geld
    en voor een kind van 6 vind ik dat echt belachelijk

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Als een kind zelf graag geld krijgt, omdat ze ergens voor sparen of zo, dan heb ik daar geen probleem mee. Maar geld geven aan de ouders zodat zij iets groots kunnen kopen vind ik echt niet leuk. Zo'n kind pakt toch ook liever 25 kleinere cadeaus uit dan 1 groot ding en klaar?

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Mijn oudste zoontje heeft afgelopen jaar ook geld gevraagd voor zijn verjaardag. Hij wilde graag een kasteel van playmobil. We hebben echter wel van tevoren aangegeven wat zijn spaardoel was.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Het gezin waar mijn man uit komt en waar ik uit kom zijn onze gezinnen. Daarnaast hebben wij ons "eigen" gezin. Ik heb 1 broer maar gescheidde en hetrouwde ouders. Man heeft 5 broers en zussen. Al onze grootouders leven nog. Met onze ooms en tantes en.neven en nichten hebben wij veelvuldig contact. Dus niet slechts een paar keer per jaar. Daar horen verjaardagen ook bij. Wbt vrienden, ik heb 2 echt beste vrienden maar we hebben een vriendengroep van 20 mensen die minimaal 2x per maand samenkomen en ook 1x per jaar op vakantie gaan. Ook hecht genoeg dus voor verjaardagen. Zeker niet "zomaar" mensen. Ik zeg niet dat jij geen familie en vrienden hebt maar blijkbaar niet hecht en.belangrijk genoeg om op verjaardagen te komen. Prima, jouw keus. Ik word er echter een beetje simpel van altijd maar te horen dat zulke grote verjaardagen overdreven zijn, onpersoonlijk en zielig voor de kinderen.

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Groot en vol ;) en dan nog maal 2 ook hier. Maar wij schuiven ook wel heel erg veel.door en vragen inderdaad gezamelijke kado's of bv een abbo voor pretpark ofzo. Maar TO het is slechts een wens van de ouders, wil toch niet zeggen dat je daar perse aan mee moet doen?

10. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Mijn kinderen vragen ook vaak geld voor hun verjaardag, maar dan koop ik alvast het kado wat ze er voor willen kopen. Dan weet de visite in ieder geval waar hun geld heen is gegaan.
    De opa en oma's laat ik trouwens wat apart geven, ik vind het niet leuk om hun geld op de grote hoop te doen.
    Nu is er alleen wel een groot verschil tussen wat de ene oma en de andere opa/oma geeft. Daarom geeft mijn moeder voor een bepaald bedrag een kado en de rest van het geld stort ze op de rekening van de kinderen.

Ik heb er geen problemen mee als ouders het geld wat hun kinderen hebben gekregen besteden aan een groot kado. Ik ga er van uit dat zij zelf wel weten wat hun kind echt leuk vindt.

11. channe

channe Fanatiek lid

4 aug 2012
    1.147
    70
    48
    NULL
    Hier ook altijd best wel veel familie en vrienden, komen gauw op 60 personen. Hier wordt dus ook een zaaltje gehuurd en koken we voor iedereen. Zo zij wij dat gewend en vinden wij ook erg gezellig. Onpersoonlijk? Overdreven? Nee zo zie ik dat niet..grote familie en vrienden en leuke collega's. Mijn meisje geniet ervan en wij dan dus ook!

En dan ontopic. Eerlijk gezegd vind ik geld vragen ook niet leuk en daarom maak ik een lijstje met allerlei verschillende bedragen.
    Ook wel cadeaubonnen voor bv kleding of iets dergelijks, maar dochter wordt dan ook pas 3.

12. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.861
    19.268
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze zoon krijgt van mijn oma altijd geld voor zijn verjaardag. Toen hij vier werd en ook nu hij vijf werd is hij apetrots met dat geld naar de speelgoedwinkel gegaan en vond het fantastisch om daar zelf iets van uit te zoeken. Zelf vind ik het leuker om een cadeautje te geven, zeker aan een kind. Maar ik zie nu zelf 'de charme' van geld krijgen ook wel. Zeker als een kind op een gegeven moment iets duurders wil (bijv. tablet) vind ik het super als dat op zo'n manier mogelijk wordt gemaakt. Ik zou dus gerust geld geven (eventueel met kleinigheidje erbij) ALS ik zou weten dat het kind voor iets speciaals spaart of in ieder geval echt zelf iets gaat kopen van dat bedrag.
    Het geld dat volgens TS wordt opgehaald vind ik wel erg hoog, geloof nooit dat het kind met een stapel briefjes in haar hand de speelgoedwinkel ingestuurd wordt straks. Ik zou dus nog even bij de ouders navragen wat de bedoeling is.

13. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.006
    4.015
    113
    Poeh, hier komen zo'n 15-20 mensen op de verjaardag van de kinderen en eigenlijk vind ik dat al best overweldigend voor ze.
    Ook een bedrag van 20-30 euro noem ik niet een 'kleiner kado'.
    Ik vind 10-15 euro heel normaal maar ook een kado onder de 10 euro kan heel prima zijn! Mijn dochter was vorig jaar bijna het meest blij met bellenblaas....
    50 mensen x 20 euro is gewoon kado's voor 1000 euro, ik vind dat echt belachelijk. Wat moet je dan in godsnaam nog vragen? Ik weet het nu soms al niet.

Geld geven zou ik ook niet leuk vinden, op één of andere manier wordt je kado dan meteen zo afgemeten. Als je een kadootje krijgt weet je de waarde ook niet altijd. Daarnaast lijkt het me voor het kind ook niet zo leuk.
    Ik zou dus sowieso gaan dan voor geld (als het echt moet) en een kleinigheidje erbij.

14. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier pasgeleden gehad, zoon van een vriendin werd 3 jaar en wilde graag geld voor zijn kamer. Oké tegen mijn principes maar toch geld gegeven. Krijgt hij het geld hij keek natuurlijk niet al te blij want dat is geen cadeau in de ogen van een 3-jarige zegt zijn moeder goh wat leuk dan kunnen we zo naar IKEA dat kussen halen! Nou sorry maar toen viel mijn mond toch open hoor! Wij hebben hier de IKEA om de hoek! Had even gezegd joh hij wil graag dat en dat kussen hebben had ik het zo gedaan. Nu kwam ik met zo'n stomme envelop aan zetten. Ik dacht serieus dat ze voor wat groots aan het sparen waren voor in zijn kamer :(

15. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Geld... voor grotere kado's ;)
    Feit is nl nu eenmaal dat je niet tegen de visite zegt dat ze niets mogen geven. Wat hier trouwens ook een hit is is een bioscoopbon

16. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Dat zou niet eens in onze agenda's passen haha
    Ik zou dl hier geen plezier mee doen, inderdaad (als ik dat tenminste wel mag zeggen).

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dat is dan weer een kwestie van prioriteiten en die liggen voor iedereen anders. Met 2 banen, een huishouden en sport is het inderdaad weleens plannen ja. En soms hebben we 3 feestjes op een dag. Een ander vind dat wellicht vreselijk, wij heerlijk. Bovendien is niets verplicht.
    Dat mag je absoluut zeggen maar dat wil niet direct zeggen dat dat voor alle kinderen geldt.

18. susy26

susy26 Niet meer actief

Bij de jongens ook gevraagd. Ze vroegen toen wat willen ze graag? Uweet het niet.. graag centjes ... en toen zijn we zelf gaan kijken in de winkel. Jongste is gek op Thomas. Maar als ik dat zeg komt iedereen met Thomas treintje aanzetten. ☺
    Dus ook centjes gevraagd en kon t u e zelf van de Thomas collectie wat uitzoeken.

19. Grietjenb

Grietjenb Niet meer actief

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik ben echt verbaasd!
    Wat een megabedragen voor verjaardagen van kinderen. Maar goed dat moet ieder voor zichzelf weten.

Ik kan me bij TS goed voorstellen dat ze geen zin heeft om geld te geven. Zeker als je weet dat het op de grote hoop gaat en de ouders het besteden. Als je 6 jaar wordt vind je cadeautjes uitpakken toch erg leuk?
    Lijkt mij dat dat meisje persoonlijk blijer wordt van zelf een cadeautje uitpakken dan een envelop aan papa en mama afgeven.
    En voor 25 euro kun je toch echt wel iets leuks kopen hoor. Ik vind het een groot bedrag voor een kind van een vriendin.

Wij geven bij verjaardagen van neefjes en nichtjes 5 euro. De ene keer kopen we iets waarvan we weten dat ze dat willen hebben en een andere keer geven we geld. Dan leggen ze het bij elkaar en kopen ze zelf iets.
    Onze kinderen krijgen ook een klein cadeautje van de ooms en tantes of geld (5 euro).

20. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Maar dat zeg ik toch helemaal niet? Zulke generaliserende uitspraken doe jij vooral :D

Deel Deze Pagina