Geld vragen voor kinderfeestje. Wat vinden jullie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door humptydumpty, 2 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krabje

Krabje Fanatiek lid

8 dec 2011
    3.567
    2.031
    113
    Nou dat weet ik niet hoor... Prinsje is dit jaar 7 geworden, vorig jaar en dit jaar heeft hij geld gevraagd omdat hij spaarde voor een Nintendo ds en een bmx. Jaren ervoor speelgoedbon voor iets van playmobil ( hij wou graag een grote brandweerauto.
    Hier was prinsje dus heel erg blij met geld, ging ook steeds tellen of hij al genoeg had om het te kopen.

Cadeautjes liggen hier nog soms nog heel lang in de verpakking omdat hij er niet naar omkijkt omdat het zijn interesse niet heeft...

2. Mamavanmanoa

Mamavanmanoa Actief lid

18 okt 2015
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    als er geld gevraagd wordt geef ik vaak iets kleins met een kadokaart er bij. zo houd je wel de magie van een kadootje maar heb je wel ook de kadokaart.

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Reagerend op de openingspost; mijn zoontje kreeg dit jaar geld en cadeaukaarten en prachtig dat hij het vond!:D
    Hij vond het zo gaaf dat hij zelf iets uit kon zoeken van Lego.
    Volgend jaar vragen wij dus ook geld of een cadeaukaart.
    Als mensen zoiets aan mij vragen voor hun kind doe ik dat hoor. Maakt mij geen geen bal uit of ik een cadeau moet kopen of een giftcard ofzo.
    Sowieso als ze ouder worden willen ze dat liever dan cadeau's.
    Mijn neefjes krijgen ook geld of een giftcard, zou niet eens weten wat ik moet kopen voor kids van die leeftijd.

Kreeg voor een kinderfeestje pas een lijstje via lijstje.nl nou wat daar voor een wensenlijst op stond;) Allemaal cadeau's vanaf 20,- ook niet echt normaal imo. Het was een gecombineerd feestje dus de moeder vierde ook haar verjaardag ook nog ff 15 euro ofzo. Als iedereen zoiets aan waarde geeft kom je ook op een aardig bedrag dus of geld of een cadeau waar bijna niet mee gespeeld wordt...kies ik er voor om geld te geven.

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Geld geven voor een Kinderfeestje? Hier dus echt niet.
    Of, maar dat is afhankelijk van leeftijd en relatie tot het kind, als het kind specifiek voor iets spaart, dan zou ik het misschien overwegen.
    Dat de ouders haar verjaardag elk jaar zo groot willen vieren, dat is hun eigen keuze.

5. caat

caat Fanatiek lid

5 sep 2012
    1.195
    1
    36
    Hier deed een vriendin dat ook, haar dochter wou zelf voor iets groots sparen (wens dochtertje dus, dus dan vind ik dat wel okay), maar ik zou aan een kind altijd nog een heel klein kadootje erbij doen. gewoon ook omdat het voor je eigen kind ook leuk is om te geven. die van mij heeft daar nog niet echt oog voor, ze geeft iets en dat is al okay

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Om heel eerlijk te zijn vind ik het niet raar. Als wij de verjaardag van onze kinderen vieren komen er ook 50 man of meer. En ik moet er dan niet aan denken dat iedereen een cadeau meeneemt. De kids hebben al zoveel speelgoed en daar komen de cadeautjes dan nog bij. Gelukkig denkt de familie precies hetzelfde en krijgen ze geld. Het geld stopt ze in haar spaarpot of wij zetten het op de bank.

Dl snapt hier trouwens ook nog niet hoe geld werkt. Die denkt dat de postbode haar gratis pakketjes geeft.

7. misa

misa Niet meer actief

Misschien dit. Ik vind het ook wat gek. Klinkt meer alsof ze het grote feest willen financieren.... ;)
    Maar anderzijds begrijp ik het ook wel. Beetje dubbel, dus ik zou ws doen watierbiven staat!

Ik dacht trouwens dat je het over een kinderfeestje van de klas had, ipv een kinderverjaardag. Want op een kinderfeestje van de klas zou ik ook geen geld geven. Een klein kadootje of desnoods samen doen met de andere genodigden.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dit vind ik eigenlijk wel een beetje gek. Geld voor in hun spaarpot/bank. Hier word wel geld gevraagd maar dan bedenken we wel vooraf wat we ermee doen. En als het even kan zorg ik dat ik datgene dan al in huis heb als we het vieren (dit jaar bv een tv voor dochter)

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Als ik vroeger geld kreeg op mn verjaardag deed ik dat ook in mn spaarpot hoor. Ik was mega zuinig en heb echt altijd al het geld wat ik kreeg gespaard (zakgeld,verjaardagsgeld, geld voor mn rapport etc).
    Vind daar echt niks raars aan hoor. Pas na mn 12e ging dat een beetje over. En nu nog kan ik erg zuinig zijn.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ik snap eerlijk gezegd niet waarom er zo moeilijk gedaan wordt als er iemand geld vraagt, geef er een klein cadeautje bij en klaar...iedereen blij.

11. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Oh dat snap ik heel goed, ik vind het ook altijd ongemakkelijk voelen. Vriendschap of genegenheid kan je niet uitdrukken in geld. Je betaalt elkaar niet voor vriendschap; 'Leuk dat je mn vriendin bent, hier heb je 50 euro'...Nee. De glazenwasser, die betaal ik wel :)

Vwb kinderen, wij voeden dl graag wat minder materialistisch op. Zodat ze de waarde leert van dingen, en niet gaat denken dat alles haar gebracht gaat worden.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Maar wat voor vrienden ben je als je gaat oordelen op het geldbedrag dat je krijgt? Het maakt mij echt niet uit of ze mijn kinderen 5 of 50 euro geven. Alles is lief bedoelt

13. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Nou dit idd en dat vind ik alleen maar goed, zo leert je kind met geld omgaan.

14. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ok, dat kan. Maar als je het cadeau al gekocht hebt, hou je dan het geld wat je dochter heeft gekregen? Gewoon uit interesse hoor.

Bij ons sparen de kids. Als er iets op tv is, willen ze dat hebben, maar krijg je het volgende reclamespotje dan willen ze dat ook hebben. Verder zeuren ze er niet echt over en vergeten ze het snel. Vandaar dat het op de bankrekening gaat.

Ik ben best verwend en kreeg alles wat ik wilde. Hoeveel geld mijn ouders niet hebben uitgegeven aan speelgoed. Nu denk ik, hadden ze me maar 1 ding gegeven en de rest op de bank gezet. Dat had ik nu een leuk spaarpotje. En daarom zet ik het voor mijn kids op de bank.

15. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Maar als je geen kado's wilt omdat er zo veel mensen komen dan zeg je toch gewoon: 'meer dan welkom, maar aub geen kado!'
    Zo hebben wij het altijd gedaan. Oudste is nu 4 en had wel wat kleine wensen en dat is ook prima natuurlijk. Maar wij kiezen voor een feestje. Gelukkig zijn onze kinderen gewoon heel blij met het bezoek dat komt. Ze verwachten geen kado, vragen er ook niet naar. Krijgen ze van iemand niets, dan is dat ook prima. Gelukkig maar

16. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    tja .. .mijn dochter wordt over een tijdje ook 6 jaar en die zou toch een beetje teleurgesteld zijn als de visite zonder cadeautjes kwam..
    Kinderen verwachten toch een cadeautje als ze jarig zijn ? Die van mij wel ..
    Geld is op die leeftijd nog zo abstract.
    Snap ook wel dat je niet 50 a 80 pruldingen wil.. maar ja..
    Ik zou overigens niet weten waar ik 50 a 80 mensen vandaan moet halen voor een kinderverjaardag maar dat is weer iets anders.
    Zeker zou ik in ieder geval ook een cadeautje meenemen wat ze uit kan pakken ter plekke op haar feestje

17. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Dochter wist vooraf niet dat we de tv al hadden gehaalt (en vorig jaar ipad) Dus toen alle visite er was vroeg ik hoeveel geld ze had en hebben we "geruilt" Zo kan de visite ook zien waar het geld heen gaat.
    Als ik naar een verjaardag ga wil ik de jarige verwennen met iets waar hij blij van word. Als dat geld is met een doel prima, maar "zomaar" voor in de spaarpot dan koop ik een kadootje of bon. Sparen doen ze van rapportcentjes, extraatjes etc

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.827
    4.200
    113
    Weleens geprobeerd maar dan komen mensen nog met van alles aan

19. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    idd.

20. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Apart... wat maakt het nou uit dat dat geld in een spaarpot gaat?? ;)
    Ik vind het juist slim dat kinderen sparen ipv een Ipad of andere gadgets te kopen. Het zal mij echt niet boeien of de jarige het in de spaarpot stopt of er iets van koopt. Ik geef sowieso maar max €15,-

Deel Deze Pagina