Zindelijk, maar niet willen plassen op wc's

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Suzzert, 10 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Onze dochter van 2,5 is zindelijk sinds een paar weken. Maar bij ons wilde ze al een poosje niet op de wc (daarvoor geen probleem) en gaat op het potje. Op de psz ging ze wel op de wc en dat is sinds vorige week ook ineens over. Zelf zegt ze het een beetje spannend te vinden.

Gevolg, ze plast niet en ook niet poepen.

Nu klaagt ze over buikpijn maar wil niet plassen of poepen. Ik ben geneigd haar een luier aan te trekken. Maar ben bang dat ik het hele zindelijkheid te geniet doe.

Iemand tips?

2. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hoihoi,

Kan je haar niet gewoon op de pot laten in dat geval?
    Ik hoor dat meer kinderen het spannend vinden op de wc, omdat als ze plassen of poepen er spetters omhoog komen.
    Iemand zei toen dat een klein laagje wc papier op de bodem neerleggen wilt helpen :)

3. D83

D83 VIP lid

17 jun 2012
    7.948
    2
    36
    Aan Zee
    En met een leuke wc verkleiner erop naar de wc?
    Evt zelf leuk beplakken met favoriete stickers of iets om t leuker te maken?
    Overwinningen belonen?

4. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Waarom laat je haar niet gewoon op het potje gaan? Is hier ook het geval. Buitenshuis neem ik altijd een potje mee.

5. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Omdat ze haar op de psz niet op het potje willen zetten.

6. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Nou ja zeg! Welke geweldige reden hebben ze daarvoor? :(

Je hebt ook van die inklapbare potjes, die kun je makkelijk overal mee naartoe nemen.

7. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Apart. Je zou denken dat ze blij zijn dat ze al zo snel zindelijk is, en haar daarin willen steunen. Ik vind dat het probleem ligt bij het kdv, niet bij je dochter.

8. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Dochter is al ruim een half jaar zindelijk maar gaat pertinent niet op de wc. Wij hebben dus gewoon een reispotje overal mee naar toe.

9. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Ik zal het nog eens voorstellen op de psz. Want het is inderdaad raar

Maar we bedachten ons gister misschien moet ze ook helemaal niet plassen want ze plast niet in haar broek en gaat ook niet direct plassen als ze thuis is. Maar ze drongen er zo op aan dat ze moest plassen op de psz dat we daar een beetje in mee gingen.

10. misa

misa Niet meer actief

Ik zu het niet alleen voorstellen op de psz, ik zou het eisen van ze! Ik snap niet waar dit op slaat...!

11. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Het gaat allemaal erg goed. Ze doet het nog niet op de wc, ook niet op de psz. Ik had hun verkeerd geïnterpreteerd en hebben zelf een potje staan.

Deel Deze Pagina