Geen kip mad(t)ras.. maar kip dekbed!

Discussie in 'De lounge' gestart door tweemeisjes, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Met lange tanden zat mijn oudste dochter aan tafel.
    ,, Mama als ik dit eet prikt het zo'' zat ze te zeuren. Mijn bloed ging al langzaam koken omdat ze zo zat te smakken.
    Smakkend keek ze naar mijn man die gewoon stug door zat te eten. Hij dronk zijn water leeg liet een boer (hoe durft hij) en keek naar het
    volle bord van Lynn.
    ,, Papa, jij hebt alles al op, en ik lust het echt niet papa''
    Al om al kwam het erop neer dat ze geen kip madras lust, de naam is vreemd en het is een beetje scherp.
    Wat dan niet onbelangrijk is is dat mijn dochter het kip maTras noemt in plaats van madras ;)

Drie weken daarna zag ik tot mijn grote verbazing de kipfilet in de aanbieding. ,,Van negen euro naar vier'' riep ik naar mijn man die mijn jongste dochter stond te vermaken.
    ,, Pak nou maar in, want deze dame word nogal vervelend'' mopperde manlief met haar in de armen.
    De oudste stond hangend over haar winkelkarrtje en had ineens geen zin meer om verder te lopen.
    ,, We zijn nu al veel te lang hier mama'' riep ze een beetje verveeld.

Toen ik de link had gelegd van kipfilet en kipmadras liep mij het water uit de mond. Ook manlief had er wel weer eens zin in.
    ,, Zij lust dat niet schat'' zei hij met een nogal trieste blik in zijn ogen, we kunnen ook eens wat anders eten.

Hij wees naar het brede assortiment, maar ik kon maar niet kiezen. Toen kreeg ik ineens een briljant idee.
    Ik greep het pak Kip madras en ging er mee naar de kassa. Na een uur verder te zijn begon ik aan het koken.
    ,,Wat eten we vanavond mama?'' vroeg L een beetje nieuwsgierig. Ze tuurde naar het pak op het aanrecht.
    ,, Mama, dat is Kip madras en dat lust ik niet'' zei ze een beetje verwend. Waarop ik zei: ,, Lieffie, dat is geen kip maTras, maar kip dekbed.
    ,, Kip dekbed?'' zei ze verbaasd.
    ,, Ja, kip dekbed'' zei ik bloedserieus..

Werkelijk waar, toen wij aan tafel zaten zei ik ook tegen mijn man dat we kip Matras gingen eten. Hij keek me een beetje gaargekookt aan.
    Ik begon met eten, en mijn oudste dochter riep uit het niets : ,, Mama die kip Matras is echt heel lekker''

:) zie.. een beetje gek doen doet dus wonderen.

Wij doen dit ook met allerlei andere soorten eten.

Ik noem de gerechten gewoon anders dan ze heten, dat vind ze geweldig en eet het dan ook gewoon op ;)

2. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Whaha geweldige oplossing! :D
    Raar he, dat kinderen dan ineens wel iets willen eten.

3. giraf

giraf Niet meer actief

Haha! Geweldig! Zit echt met een smile je verhaal te lezen!

4. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Geweldig meid! :D
    Die ga ik onthouden! :D

5. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Denk dat je bij het dikgedrukte dus 'dekbed' bedoeld? ;)

Wel grappig zeg. Het is maar net hoe het heet dus....
    Wat kun jij trouwens op een leuke manier schrijven zeg!

6. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Hahaha,ik hoor veel dat ze het eten anders benoemen dan dat het heet. Hele goeie oplossing..

(heb ook met een smile gelezen hahaha)

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

haha! creatief opgelost ;)

8. Danoontje

Danoontje Bekend lid

4 jun 2006
    568
    1
    0
    Huisvrouw
    Eindhoven
    hihihi ja leuk is dat. Mijn zoontje heeft dat met pannekoeken.
    Dat kregen we dus totaal niet naar binnen.

Tot ik bij de Xenos liep. Milan heeft een tik met koeien, helemaal weg van die beesten. En wat lag er bij de Xenos. Een pannetje in de vorm van een koeiekop. Daar pannekoeken in gebakken en ze Koekoek genoemd. En nu eet hij ze wel, maar ik hoef geen normale voor te schotelen want die eet meneer dus echt niet :D

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    hier vroeger bij mn oppaskindje, die at geen sperzieboontjes.
    Maar groene frietjes at hij wel :D

10. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je hebt ook nog kip verdori (kip tandori)

Mijn broertje lustte nooit geen prei maar ierp lustte hij wel :D

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Herkenbaar.

Als wij van de hapjes rijst hapjes wormpjes maken dan eet mevrouw haar hele bord leeg, :D

Of we vermenselijken de groente door te zeggen dat ze graag in haar buik willen spelen. Nou dan gaan ze er ook achter elkaar in.

Rare kinderen, :p

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

hahahaha, groente vermenselijken, die ga ik onthouden :D

13. miffy11

miffy11 Niet meer actief

geweldig! helaas voor mijn moeder trapte ik daar niet in, ik luste alleen maar potjes en niet zelf gemaakt (kan het me nu echt niet meer voorstellen!)

dus mijn moeder dacht slim te zijn, en het zelfgemaakte eten in een leeg potje te doen, maar helaas...

had ze t maar een andere naam moeten geven :)

14. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Zo wou mijn broertje geen adijvie.

maar wel grove spinazie (de andijvie dus)

15. pisum

pisum Fanatiek lid

31 dec 2007
    4.492
    7
    38
    Groene Hart
    dit deed mijn moeder vroeger ook.
    ik was dol op spinazie, maar andijvie vond ik vies (nog steeds :D).dus noemde mijn moeder de andijvie: spinoza

16. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ook zo leuk geschreven :)
    ja, en een goede oplossing!!
    Wij niemen wortels ook wel eens 'prinsessen wortels' heel sompel, maar het helpt soms wel!

17. tweemeisjes

Haha! :) heerlijk!

Oh, en voor de kids die alleen maar snoep willen eten! ;) nog een fantastische tip.
    Ga met zijn allen aan tafel zitten en vul voor het kind een bord met snoep. :)
    Dit heb ik dus gedaan bij onze oudste, ze trok een pruillip en wou vervolgens gewoon aardappels met groentes eten ;)
    Kijk.. zo kan het ook ;)

18. tweemeisjes

In de Sintperiode deed ik wel eens net of de sint me belde.
    Ik zei toen: ,, Of Lynn goed eet?'' tja...niet altijd Sinterklaas. haha!

Of ik pak een lepel doe er wat alluminiumfolie overheen en doe net of dit een eetmeetstaaf is.
    De eetmeetstaaf is al vanaf 2006 in dit huis aanwezig, papa maakt een piepend geluid (denk aan een achteruitrijdende vrachtwagen) en dan zeg ik: ,, Hier zit nog een gaatje'' waarop ze nog een lepel groentes eet.

Tja, we proberen het zo leuk mogelijk te doen ook met de rondjes van zilver (van wie is de Chef?)
    Wat stop ik erin?
    Aardappelpurree, rijst, en haar dat laten versieren met haar eigen groentes.
    Zo heb ik dan de haren gemaakt van brocolli, de mond van kipfilet, en de ogen van rozijnen. ;)

Ze vond het geweldig! ,, Wie is dat mama'' vroeg ze lachend.
    ,, Papa'' zei ik dan plagend.

Tja, ik spoor niet dat klopt, maar ik kan het soms niet laten om ze voor de gek te houden (bloos)

19. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    hahahahahaha ik lag me een ongeluk.

Waarom ga je geen collum schrijven ofzo? Ik vind dat je echt heel leuk schrijft!

20. tweemeisjes

Voor een column moet je goed Nederlands schrijven. Tja, en dat kan ik niet helemaal perfect :(

Deel Deze Pagina