Geld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MyPrecious, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nanny

    nanny Fanatiek lid

    24 jul 2006
    1.392
    0
    0
    @ laurhen en waar ga jij boodschappen doen? hihi
    Ik moet zeggen dat ik ook nooit zo heel veel kwijt ben hoor. Maar we zijn ook met z'n vieren dat scheelt.

    Heb je al stiekem getest?
     
  2. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    hey hey

    ik zit ook al helemaal van te voren te bereken of we het financieel wel kunnen betalen en of dat allemaal wel goed komt.

    maardan denk ik weer het moet eigenlijk wel goed komen want het kan niet anders. want het is wat vele hier zeggen, je maakt het zo duur als je zelf wilt!

    mijn vriend en ik moeten wel allebij blijven werken ik hopelijk maar 3 dagen en hij 5 want zo veel geld hebben we nou ook weer niet, maar ik denk toch dat het goed te doen is met een kleine dr bij.

    nu nog hopen dat we dalijk snel zwanger raken! groetjesss
     
  3. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Hihi bij de Plus en op de markt (die is hier elke woensdag en zaterdag). En op de markt ga ik dan rond 4 uur, zodat alles nóg goedkoper is. ;)

    Hihi nog niet, ik heb me nog kunnen inhouden. Ik had vandaag wat krampen in mijn buik en dat heb ik meestal de dag voordat ik ongesteld ben. Dus ik wacht sowieso morgen nog af! Ik hoop dat het loos alarm is ;) hihi!
     
  4. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ blusvrouw, zo handig hoor. Ik kwam alleen wel erg duur uit. Ja veel dingen heb je nog nodig, maar dit kun je de 6 maanden voordat het kindje komt wel opsparen. Ik doelde meer op hoe duur voeding en luiers zijn en wat je daar per week aan uit geeft.

    @ suus, dat vind ik erg meevallen 20 euro! Ik had zelf echt wel 60 euro in gedachten joh.. Voor luiers en die voeding..

    @ Laurhen, spannend hoor! Hoop ook dat het loos alarm is wat je nu voelt.

    @ All, hartstikke leuk om jullie ervaringen te lezen. Meesten denken er ook zo twijfelachtig over na. Dus het zit waarschijnlijk ook een beetje in het vrouwen aard, of niet? ;). Natuurlijk kun je de spulletjes en luiers in de eerste 6 maanden wel opsparen zodat je die later minder nodig hebt :D.
     
  5. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Hihi nog steeds niets! *kijkt hoopvol* hihi
    Maar goed ik ben van plan om vanaf dag 1 dat ik zwanger ben tot mijn bevalling elke maand af en toe wat spulletjes te kopen, zodat niet alles in een keer is. (en ja ik heb stiekem nu al wat gekocht ;) ik kon het niet laten)
     
  6. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Haha ik snap wat je bedoeld dat je je niet kan inhouden Laurhen! Ik zag van de week zulke lieve rompertjes, maar ik kon ze nog maar net laten liggen.

    Als ik zwanger word dan denk ik dat ik snel al iets heb gekocht haha.
     
  7. Buikvlinder

    Buikvlinder Actief lid

    13 aug 2008
    145
    0
    0
    Verzorgende IG
    Leeuwarden
    Hallo iedereen, als ik alles zo lees denk ik dat er iets met grenzen is!

    Ook als je zwanger bent of graag wilt worden, erken en herken je grenzen, je kan niet alles kopen wat er snoezig en schattig uitziet, wil je dat toch kun je beter iets op de groei kopen lijkt mij!

    BTW het klinkt misschien wat oubollig maar ik denk er over om een naaicursus te volgen je leert dan kleding te naaien lijkt me reuze handig en voordelig voor als de kids nog klein zijn!

    En idd je kan het zo duur maken als je zelf wil, waarom flesvoedig als je twee borsten hebt die het betere werk leveren?

    Waarom pamper als je ook katoenen luiers kunt gebruiken, ze zijn duurzaam gaan lang mee en je beter voor het milieu(in vergelijking met pampers!)

    En het bedje kan ook tweede hands zijn of zoals bij ons gebruikelijk is door meerderen in de familie doorgewgeven en antiek bedje dus! Ga gewoon eens langs bij je familie, neven nichten,oom&tantes etc. zijn vast mensen bij waar je spul kan lenen/overnemen.

    Ik bedoel waarom duur doen als het goedkoop kan!?
    He luitjes groetjes
     
  8. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Klinkt niet raar, ik heb het ook aan mijn schoonmoeder gevraagd (die kan heel goed naaien). Het scheelt toch weer! En een stofje op de markt kopen is al helemaal niet zo duur.
     
  9. buikje Essie

    buikje Essie Fanatiek lid

    4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Dat klinkt natuurlijk hardstikke leuk maar om nu al die jaren op deze manier te moeten leven lijkt mij nogal vermoeiend. Ikzelf vind het ook wel eens lekker om iets lekkers bij de koffie te hebben of wat voor 's avonds. Ik snoep zelf niet vaak maar we hebben altijd wel iets in de kast. Altijd handig als er visite komt ofzo. Zelf vin dik het ook leuk af en toe een weekendje weg te gaan of een dagje met de kinderen en vrienden of vrienden uit t enodigen om te komen eten. Je leeft maar 1 keer en om dat dan op z'n allerzuinigst te doen...... of zo extreem zie ik zelf niet zo zitten. En kindje wordt ook alleen maar duurder, school, sport kleding enz. Ik ben het wel met jullie eens dat het niet het duurste van het duurste hoeft te zijn dus goedkope kleertjes en geen A merken boodschappen. Ik heb het een tijdje bijgehouden om in een goedkopere supermarkt boodschappen te doen en goedkopere kleertjes te halen maar resultaat... alleen maar meer geld kwijt. Goedkope kleertjes zijn snel verwassen of krimpen, ze leveren daarna op marktplaats niets meer op. Ik koop vaak in de uitverkoop merkkkleertjes. Deze blijven mooi en ik hoef dus niet steeds een nieuwe broek of shirt te kopen want ze blijven mooi. Al sik ze daarna op marktplaats zet krijg ik er nog aardig wat voor terug en waren ze dus uiteindelijk goedkoper. Boodschappen hetzelfde, als ik naar de aldi of lidl g aneem ik teveel mee want is toch zo goedkoop. Een andere supermarkt heeft niet zo veel B merken. Ik ga daarom naar de AH en koop daar van ales het goedkoopste artikel. Deze smaken wel goed en uiteindelijk ben ik ook niet zoveel geld kwijt. Ongeveer 60 euro in de week maar we zijn wel met z'n vieren.
     
  10. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Even over de boodschappen: jullie eten en drinken dus erg weinig? Ik vind het knap dat het jullie lukt om voor 20 euro per week boodschappen te doen, maar denk je niet dat je jezelf tekort doet zo? Naast de leverworst eet je geen vlees zo te lezen, en je vervangt het vlees ook niet? Dat je geen 'lekkers' eet moet je zelf weten, maar als ik zo dit overzicht lees eten jullie vrij sober en eenzijdig. Let alsjeblieft op dat je voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt!
    Daarnaast, je vergeet schoonmaakmiddel en wasmiddel enzo :) Is toch ook boodschappen?
    Dit is niet om je aan te vallen ofzo! Ik heb alleen met verbazing je overzichtje zitten lezen en wilde er even op reageren.
     
  11. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ik zat ook na te denken over die boodschappen er zit idd helemaal geen stukje vlees bij.. En meer dingen die je nodig hebt.
     
  12. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Op zich heel leuk idee om een naaicursus te gaan volgen, maarre, niet echt praktisch denk ik. Het kost ergveel tijd om kleertjes te maken, vooral kleine kleertjes, vanwege de details. Dan is het qua stof misschien wel goedkoper (wat ik overigens betwijfel, kijk maar eens bij zeeman wat een broekje kost, helemaal niks), maar ben je qua tijd echt veel meer kwijt, dat kan denk ik echt niet uit.
     
  13. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    een vriendin van mij heeft aan 40 euro per maand genoeg voor de kleine.ze geeft bv dus kost niets de luiers zijn van kruitvat 99 voor 12,95 dus ongeveer 10 dagen genoeg.daarbij kun je het zoduur maken als je zelf wilt wil je nutrilon en pamper ja dan ben ja 10 tot 15 euro meer kwijt dan als je kruitvat voeding neemt(wat ook gewoon bij de nutrilon vandaan komt)en kruitvat luiers.
    het is wat je kiest laat je de kleine alleen maar in lief lifstyle lopen ja dan ben je duurder uit dan dat je naar een zeeman /wibra gaat. zo bedoel ik dus je maakt het zo duur als je zelf wil.

    met de boodschappen maak ik er een sport om zo goedkoop mogelijk uit te zijn maar ik heb ook weken dat ik nergens naar kijk en dat ik voor 6 weken lekkers in huis hebt(bij wijze van spreken)
    ik kijk ook goed naar de folders daar haal je ook een hoop uit kleding in de sale is veel goed koper dan aan het begin.

    je kunt het allemaal zo duur maken als je zelf wil. merk of geen merk ga je je kleding halen bij espritt of ga je naar miss etam ga je naar a.h. of naar de aldi enz enz enz.
     
  14. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    @ Blusvrouw, handig om te weten van die pampers en hoelang ze ermee doet. Ik ga ook echt geen dure dingen halen. En uit de kleding zijn ze zo uitgegroeid dus dure kleding koop ik niet voordat ze een jaar of 16 zijn :) . Alleen goede voeding vind ik wel belangrijk, maar dat zal dan vast ook wel niet heel duur zijn in een maand.
     
  15. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    de voeding is eigenlijk altijd goed hoor.want hier in nederland hebben ze zulke strenge eisen wat dat aan gaat.daarbij word de eigenmerk voeding tgemaakt bij de friso (ah eigen merk) of bij de nutrilon(kruitvat eigen merk)
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Elke voeding is in nederland in principe goed hoor. Sommige kindjes reageren op het ene merk wat beter dan op het andere, maar elke zuigelingenvoeding in nederland is goed.
     
  17. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ik eet inderdaad heel erg weinig vlees, niet dat ik vegetarier ben, maar ik lust vele vleessoorten gewoon niet. Het enige wat ik lust is af en toe een hamburgertje of een saucijsje.
    Ja klopt van die schoonmaakmiddel en wasmiddel ;) hihi dat heb ik ik er inderdaad niet bij gerekend, maar dat hoef ik ook maar 1 keer in de zoveel tijd te kopen. (Maar ik was het wel vergeten hoor ;) hehe)
    En de reden dat ik geen snoepjes en dergelijke koop (of athans weinig) is omdat ik heel graag wat slanker wil worden. Gewoon een mooier lichaam (ik ben niet te dik of wat dan ook, maar toch). Als ik het dan koop dan komt het toch weer op de een of andere manier op (gek he).
    Ik zorg wel dat ik altijd een pak koekjes in huis heb (oid) voor bezoek.
    Bij verjaardagen sla ik daarentegen wel weer lekker in. Meestal teveel natuurlijk, waardoor ik altijd weer wat lekkers overhou.

    Ja je hebt gelijk het is wel errug miniem, maar we moeten wel. Mijn man en ik samen verdienen maar net genoeg voor de vaste lasten en de boodschappen. Dan kunnen er simpelweg gewoon niet zoveel lekkere extra dingen bij.

    Gelukkig gaat mijn man wisselen van baan en dan krijgt hij weer meer geld. Dus dan ga ik ook zeker weer wat extra dingen kopen. (Maar goed dat duurt nog 2 maanden).
     
  18. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Fijn dat je nog even reageert Laurhen. Ik snap het wel hoor, als je niet meer geld hebt, kun je ook niet meer geld uitgeven aan boodschappen he! Ik zal onze 50 euro per week voor twee personen aan boodschappen dan ook maar niet met jullie vergelijken. Jammer dat jullie niet zoveel verdienen, maar wel fijn dat je man binnenkort een andere baan heeft waarmee hij wel wat meer verdient!
     
  19. Skye

    Skye Niet meer actief

    Op zich wel fijn om te lezen hoe anderen dit doen. Ik heb geen idee wat jullie zien als weinig verdienen, maarja volgens mij verdienen wij met zijn tweeen wel genoeg. Ik werk 2 dagen als dierenartsassistente en mijn mannetje werkt bij de politie. Hij zit nu nog in de opleiding dus verdient wat minder dan dat hij deed, maar over 1,5 jaar is ie daarmee klaar en dan verdient ie gelijk weer € 300, - meer ofzo. En we redden het nu ook al makkelijk.

    We doen per week boodschappen voor zo'n 40 a 50 euro per week. Tuurlijk kan het veel goedkoper, maar het blijft gewoon zo....als je meer geld hebt, geef je ook meer uit. Als wij per maand €500 minder hadden, hadden we het waarschijnlijk ook gered.
     
  20. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    Ja ik ben zelf daar ook super blij over. Want ik zit hier wel 'trotserig' te vertellen dat we het van 20 euro doen, maar het liefst zou ik natuurlijk ook gewoon eens wat extra kopen. 1 keer in de week uitgebreid eten zit er op deze manier gewoon niet in. En dat is best balen. Ik zou elke dag wel lekker uitgebreid willen eten. Maar goed, nog maar 2 maandjes :D en dan hebben we meer geld ;) hihih!
     

Deel Deze Pagina