Geld..

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MyPrecious, 23 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Als wij te weinig geld zullen hebben in de toekomst ga ik ook stoffen luiers kopen hoor. Super voordelig. Maar zolang we het kunnen betalen ga ik eerst dan wel luiers opsparen. Koopjes in de gaten houden etc ;).
     
  2. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    true true koopjes in de gaten houden is altijd goed ;) ik denk dat ik nog in de "niet zo superrijke" mode zit ;) maar goed ik ga zeker wel ook kijken of er ergens ook goedkope 'normale' luiers zijn ;) voor af en toe ;)
     
  3. MyPrecious

    MyPrecious Niet meer actief

    Ja ik begrijp jou daarom ook heel goed hoor. Wij hebben het nu wel goed, maar het kan ook ineens anders zijn. En dan ga ik ook echt geen dure pampers kopen, dan heb je het geld wel anders nodig.
     
  4. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Dames,
    De dure pampers in plaats van de ouderwetse stoffen luiers kunnen erg handig zijn als je met de baby ergens heen gaat. Op locatie lijken ze me praktischer in het gebruik en gesleep dan de stoffen luiers.
    @ buikje Essie, klopt baby's mogen geen zout.. maar ik begrijp nooit zo goed waarom ze dan wel groenten uit een potje mogen, daar wordt namelijk ook zout aan toegevoegd. Nouja, laten we maar zo denken: toen onze generatie baby was werd er ook niet zo moeilijk gedaan over een korreltje zout ;)
    @ MyPrecious, bij mij is het nog maar zeer de vraag of ik borstvoeding kan/mag geven. Maarja, daar hou je dan rekening mee he qua geld? Ik moet eerst maar eens zwanger worden trouwens ;)
     
  5. limmeke

    limmeke VIP lid

    28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    haha, dat heb ik ook gedaan.. de eerste 2 weken.. van die leuke voorgevormde luiertjes van katoen, en dan met inleggertje erin zodat ze niet zo vies werden.
    1) de luiers krompen meteen al een maat in de wasmachine, dus dat was al minder
    2) inleggers zaten overal behalve waar ze moesten zetten
    3) ontlasting ging er met kookwas vaak niet eens uit ( kindje had aangepaste voeding en de ontlasting daarvan was gruwelijk).
    4) na tip luiers dan maar in de week gezet, maar toen ik punt bereikt had dat ik mijn hand echt niet meer in de emmer wilde stoppen met al die poeprestanten was maat vol bij mij en ben ik naar kruidvat gerend voor papieren luiers.
     
  6. Giegel

    Giegel VIP lid

    20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    H&M heeft ook een online shop ;)
    De verzendkosten vallen best mee en voor mij kan het uit om online te kopen i.p.v. de auto te pakken en erheen te rijden.
     
  7. Giegel

    Giegel VIP lid

    20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Ik heb zelf altijd Similac gegeven aan beide kinderen. Dit is een goedkopere maar goede voeding.
    Ze hadden destijds alleen geen flesvoeding voor kindjes die een verhoogde kans hadden op een allergie.
    Als ik weer zwanger word ga ik deze voeding weer geven, mits ze de voeding nu ook hebben voor een verhoogde kans op allergieën.
    Anders moet ik een andere voeding gaan zoeken.
     
  8. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    @giegel

    ja online shop is ook erg leuk maarja wil altijd graag ff passen haha en heb me kunnen inhouden voor de baby kleding hahah:D

    en er is voeding voor verhoogde kans op allergieen

    volges mij van friso, friso forte of iets anders dat is daar voor:) mijn kleine neefje heeft die ook. die poep my god die stinkt echt heeeeeel erg ja! haahahha

    groetjess
     
  9. Giegel

    Giegel VIP lid

    20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Het is er inderdaad van friso en nutri, maar of het er ook is van similac weet ik niet. Ze krijgen er inderdaad hele smerige poepluiers van!
     
  10. mamamandy

    mamamandy Actief lid

    27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    stoffen luiser?
    wassen kost ook geld en zo duur zijn de luiers niet
    een baby is zo duur niet het eerste jaar en sorry dat ik zeg maar als je dat niet kan betalen begin dan niet aan een kindje maar wacht nog even

    er zijn ook goedkopere merken en in aanbieding heb je vaak een pak gratis
     
  11. Sannehai

    Sannehai Niet meer actief

    ik vind dat iedereen voor zichzelf kan bepalen wanner ze wel of niet aan een kindje moeten beginnen. en dat die gene het moeten doen als ze dat willen. met of zonder stoffen luieres.

    @giegel, van similac weet ik het ook niet nee :) hha ja egt heel erg zeg wat een stinkerdjes! hhaa
     
  12. mamamandy

    mamamandy Actief lid

    27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    dat was ook niet gemeen bedoelt hoor
    maar je krijgt kinderbijslag en een kindje i niet zo duur dus en anders zul je moetten gaan werken je wilt toch ook niet dat je kindje wat te kort komt neem ik aan he
     
  13. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    De reden waarom ik aan stoffen luiers denk ik simpelweg omdat ik gewoon wel zoveel mogelijk goedkoop wil doen. Je hebt wel gelijk dat het wassen ook wat kost, maar ik was sowieso 3 / 4 keer per week. ;)
    En de luiers in de winkel zijn zo duur. En aan een goedkopere wil ik dan ook weer niet want ik heb mogen horen dat dan de kwaliteit slecht is (nou weet ik dat niet zeker, maar het risico wil ik niet nemen)
     
  14. mamamandy

    mamamandy Actief lid

    27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    ik zou zeggen probeer het uit maar stoffen luiers houden ook niet veel hoor
    en dan doe je gewoon wat jezelf prettigste vind
     
  15. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    @ Mamamandy, een kindje is niet zo duur en anders zul je moeten gaan werken? Ik wil je er even op wijzen dat dat niet voor iedereen is weggelegd!
     
  16. mamamandy

    mamamandy Actief lid

    27 aug 2008
    250
    0
    0
    kerkrade
    werken?
    nee miss niet
    maar als je een kindje niet kan betalen moet je er ook zeker niet aan bginnen
    hoe ouder ze worden hoe duurder ze worden en als je nog geen luiers voor een baby kunt betalen hoe doe je het dan als ze groter worden
    nou is ieders eigen keus maar ik wil niet dat mijn kinderen wat te kort komen
    en er zijn ook nog altijd aanbiedingen en goedkopere merken he
     
  17. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik zal echt nooit stoffen luiers kopen. Wat een werk om dat allemaal weer schoon te maken, terwijl je die andere luiers zo weggooid en weer een nieuwe kan pakken.

    Ik had er al goed over nagedacht, over het wel en niet krijgen van een baby. Das maar goed ook, want nu ik in ronde 1 zit, heb ik vandaag al 2 keer positief getest.
     
  18. Laurhen

    Laurhen Bekend lid

    30 jul 2008
    612
    0
    0
    aaaa gefeliciteerd :D hihi dat is gaaf! :D
     
  19. Danabelle

    Danabelle Fanatiek lid

    3 jan 2008
    2.495
    0
    0
    Gefeliciteerd Skye!
    Jeetje, het gaat er nou opeens over of je wel nadenkt over een kindje e.d.
    Ik heb al vroeg in deze discussie mijn mening gegeven: je kunt je geld maar één keer uitgeven en als je wat krap bij kas zit, leer je goed na te denken over waaraan je het wilt uitgeven.
    Ik hoop dat ik niet de indruk heb gewekt dat wij niet hebben nagedacht over (de financiële gevolgen van) een kindje krijgen. We hebben daar namelijk goed over nagedacht en we zijn echt niet arm ofzo. Wij zijn alleen geen tweeverdieners omdat ik door omstandigheden niet kan werken - en het zit er niet in dat dat gaat veranderen.
     
  20. Skye

    Skye Niet meer actief

    Ik denk dat iedereen aan kinderen kan beginnen.

    Sommige mensen zie je met 2 kinderen nog rondkomen van €800,- per maand en andere mensen zonder kinderen redden het net met €1800,- in de maand.

    Als je meer geld hebt, dan geef je ook meer uit, zo is het gewoon. Tis alleen een beetje aanpassen. Ik zou me in ieder geval niet tegen laten houden door iets minder geld
     

Deel Deze Pagina