geld

Discussie in 'Jonge moeders' gestart door dianne, 28 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Wij redden het wel, Alleen moeten we geen grote onnodige uitgaven gaan doen. Dus vakantie dit jaar zit er eventjes niet in. Ik hoop dat als de kleine er is alles helemaal goed komt. Maar soms word ik wel onzeker van alle reacties die je krijgt :(

    Maar gelukkig helpen onze families ons waar nodig is. Dus mochten we ooit in de problemen komen, staan hun achter ons..

    Liefs Kiss
     
  2. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Kissflower dat is fijn om te weten meid,,
    het komt ook van zelf allemaal wel goedhoor :)
    wij moeten ook geen grote uitgaven meer doen
    heb vandaag ook erg lang staan twijfelen om een
    shirtje te kopen ,,
    voorlopig lever ik me pin pas in hihi..
    wel moeilijk hoor.. maarja het is voor een goed doel..
     
  3. Kissflower

    Kissflower Fanatiek lid

    19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Ik heb ook laatst een truitje gekocht.. Maar achteraf vind ik het niet eens mooi. Het kaartje zit er nog aan. Morgen een poging doen om hem te ruilen. Ik doe wel vaker miskopen, maar nu moet ik er toch over na denken dat dit wel verspild geld is (toch weer 49 euro voor een truitje :S ) Nu ga ik het dus wel terug brengen..

    Liefs Kiss..

    p.s. let niet op het tijdstip, maar ik kan weer eens niet slapen, heb de laptop er dus maar eventjes bijgepakt..
     
  4. missgwen

    missgwen Bekend lid

    23 apr 2007
    775
    16
    18
    aan het water
    dat heb ik ook wanneer ik grote uitgaven doe dat ik er wel even geld voor opzij moet zetten bijvoorbeeld voor een koelkast ofzo
    en truitjes voor 50 koop ik ook niet haha
    want ik merk wel dat ik er financieel op achter uit ben gegaan want voordat mijn zoontje geboren is had ik 2 bijbanen en nu niet meer oke mijn studie is wel omhoog gegaan maar ik verneem het wel
    maar ga er geen bijbaan bij nemen
     
  5. dionne84

    dionne84 Actief lid

    1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo meiden

    tot voorkort heb ik een WWB uitkering gehad(bijstand) ruim 995 euro het was niet erg veel maar wel voldoende om mee rond te komen, alleen uitkering is geen ideale situatie allemaal regeltjes bah daar heb ik het niet zo op...
    nu vol ik een studie en heb dus een beurs van de IB-Groep.
    de basis beurs is zo'n € 600,00
    daarnaast heb ik een uit wonende beurs, een alleenstaande toeslag en een maximale lening van ongeveer 400 euro in de maand..
    dat allemaal bijelkaar opgeteld zit je zo op de 1100 euro in de maand..

    ik raad alle jonge meiden aan om nu te gaan studeren straks ben je te oud om een studie financiering te ontvangen en dan ben je verplicht om te gaan werken, als je dan geen diploma hebt dan kom je dus nergens.. ja een lullig baantje achter de kassa.. kijk als je dat ambieerd ok dan hoor je mij niet, maar full-time werken, studeren en een huishouden is wel heel erg veel van je gevraagd...daarom nu studeren, nu is de uitgesproken kans... straks niet meer..

    succes meiden we komen er wel!

    liefs dionne
     
  6. essepes

    essepes Actief lid

    18 aug 2006
    198
    0
    0
    Idd als je nu gaat studeren sta je er volgens mijzelfs financieel nog het beste voor!
    Ik werk of studeer op het moment niet. Maar mijn vriend studeert wel. Wij krijgen 1200 euro van de IB-groep. Basisbeurs, uitwonende beurs, partnertoeslag en lenen.
     
  7. Lindy

    Lindy VIP lid

    16 jan 2007
    5.390
    1
    36
    ben fulltime mama
    Ik heb mijn diploma`s op zak vanaf juli :)..
    en mijn contract loopt af in augustus ga de hele zomer maand hard werken en daarna denk een
    uitkering of iets proberen aan te vragen want
    met een zwangeren buik wordt je toch nergens aan genomen.. :( Na de zwangerschap wil ik wel weer gaan werken..
     
  8. manouk

    manouk Actief lid

    26 apr 2006
    291
    0
    0
    Zo dat is echt veel! Maar volgens mij geldt dat niet voor iedereen. Ik heb een uitwonende basisbeurs en ik krijg €252,- per maand. Ik heb er verder geen leningen bij. Ik zou wel eventueel nog maximaal €400,- kunnen lenen. Maar dat is niet nodig dus doe ik dat niet.
     
  9. Michelle20

    Michelle20 Actief lid

    3 jan 2007
    455
    0
    0
    Fulltime moeder
    Hilversum
    ja toen ik nog met mn vriend samen was redden we het prima... maar ben nu alleenstaande en ontvang een WWB uitkering voor alleenstaande moeders en met huurtoeslag en kortingen van de belastingen zit ik op zon 1400 euro in de maand.

    papa wou graag iedere maand wat geld geven aan ons maar ik wil dat niet aanpakken omdat ik veel liever heb dat hij zo eens flink me tank van mn autotje vol gooit haha!
     
  10. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Mijn vriend en ik verdienen samen ongeveer 1600 euro p.m. We redden ons prima hiermee. Ik zou nooit een full-time opleiding willen doen want dan ben je amper bij je kind, alleen 's avonds en in het weekend. Ik ga vanaf juni weer 24 uur werken en volgend jaar februari hervat ik mijn opleiding, 1 dag school en 2 1/2 werken.
     
  11. Ranjeewha18

    Ranjeewha18 Niet meer actief

    wij komen rond van ongeveer 500 per maand. dit komt omdat we nog bij mijn ouders wonen.
    volgendjaar krijgen wij ook van de ib groep 500 extra..
    helaas als je 1 dag school en 4 dagen werk doet krijg je geen geld...
    ook niet als je niks voor die stage krijgt :cry:
    dus tot nu toe redden we het wel..
     
  12. dionne84

    dionne84 Actief lid

    1 mei 2007
    404
    0
    0
    culemborg
    hallo,

    nou dat valt wel mee hoor, met je kind zo weinig zien.. ik zit 5 dagen in de week op scool waarvan 1 dag eht tot 5 uur en de rest maar tot half 1.. ik kan mijn zoontje dus 4 dagen in de week al smiddags ophalenals ik dat zou willen..
    maar ok elk les rooster is weer anders, maar aan de andere hand wat is een school jaar nou uit een kinds leven, als je daarna dan een diploma op zak hebt dan kan je als nog ervoor kiezen om thuis te blijven bij je kind(eren) maar dan heb je wel wat om op terug te vallen..

    maar ok ieder zijn eigen keuze's natuurlijk!

    liefs dionne
     
  13. MamaEsther

    MamaEsther Fanatiek lid

    24 okt 2006
    1.535
    0
    0
    Pompbediende/Shopmedewerkster
    Laag Soeren
    Wij hebben een inkomen van 2700 euro per maand.. Dit klinkt als heel veel, maar wij hebben wel twee huizen en alles bij elkaar dus bijna 2300 euro aan vaste lasten, inzl. sparen, verzekeringen enz! Van de rest moeten wij dus boodschappen doen en luiers en kleding halen.. Geen 'vetpot', maar goed te doen!

    Liefs :)
     

Deel Deze Pagina