ziektewet bij 0-uren contract?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door mamavanJ&D, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanJ&D

mamavanJ&D VIP lid

23 aug 2006
    7.212
    0
    0
    werkzoekende...
    Zwolle
    Goedemorgen,

graag zou ik willen weten hoe het zit als je in je zwangerschap de ziektewet in gaat bij een 0-uren contract.

Ik heb op dit moment een 0 uren contract, maar werk gemiddeld 3 dagen in de week.
    Word er dan gekeken naar het aantal uren dat ik gewerkt heb vanaf maart, of niet?

Ik ben nu 27,2 weken zwanger en krijg meer en meer last van mijn bekken.
    Met mijn zoontje zat ik met 14 weken al in de ziektewet ivm bekken, dus wat dat betreft mag ik enorm in mijn handjes knijpen, maar nu word de pijn ook weer steeds erger.

Aan de ene kant denk ik: Ik hoef nog maar 7 weken te werken, aan de andere kant denk ik: "red ik dat nog wel?"
    Maarja, als ik niets uitgekeerd krijg, dan moet ik wel doorwerken, anders heb ik een groot probleem.
    Mijn zwangerschapsverlof regelen zij sowieso, omdat ik nog binnen mijn contract met verlof ga.

Kunt u mij hier antwoord op geven?

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste mamavanjoshua5109,

Je wilt weten hoe het zit met je recht op loondoorbetaling bij ziekte.

Je meldt je ziek bij je werkgever en deze vraagt een Ziektewet-uitkering voor je aan bij UWV.

De hoogte van een Ziektewet-uitkering wegens zwangerschapsklachten is 100% van het dagloon.
    Dit dagloon stelt UWV vast aan de hand van je inkomen van één jaar.
    Deze periode eindigt op de laatste dag van de voorlaatste maand of vier weken voorafgaand aan je eerste ziektedag.

Werkte je korte bij deze werkgever? Dan gebruiken we de periode die je hier gewerkt hebt.

Actuele informatie over ziek voor het zwangerschapsverlof vind je hier.

Ik wens je een voorspoedige zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

Deel Deze Pagina