wij hebben geen 'mijn en dijn' ik draai minder uren, maar doe weer meer in huis, dus alles gaat op 1 hoop en wat we overhouden is ook voor ons samen alles gezamelijk werk hier erg goed. mijn vriendin is 22 en werkt dus nog voor een jeugdloon en die komt niet rond, terwijl haar vriend (met wie ze samen woont) een zeer goede baan bij de gemeente heeft en bakken met geld over houdt. vind dat altijd een heel rare gewaarwording. en dat terwijl ze allebei even veel uren draaien.
Mijn man ik en betalen alles gezamelijk. Dus of van mijn rekening of die van hem, zijn geld is mijn geld en andersom ook!
tja mijn man werkt alleen dus betaald ook alles. Nu is hij binnenkort jarig en dan vindt ik het dus sneu dat ik een kado koop van zijn geld.
gewoon op een hooop, en de code krijg ik gewoon via msn of een sms als mijn mann in het buitenland is, wat hij meestal is eigenlijk
Hoi, Toen wij nog niet waren getrouwd en gingen samenwonen wild emijn man alles apart houden. huur 50/50 gas/water/electrisch 50/50, hier ben ik nie tmee accoord gegaan omdat ik veel minder verdiende dan hem en ik zou in de maand niets overhouden voor de leuke dingen. Ik heb gezegt: alles samen of we gaan niet samenwonen hahahahah. Hij heeft er toen toch mee ingestemd om alles samen te doen. Inmiddels zijn we getrouwd en hebben een koophuis/zoontje dus huisje boompje beestje. Sinds kort kwam en we toch een beetj ein de problemen met het geld omdat alle sop 1 rekening stond en we maar bleven kopen, kopen, kopen totdat er weinig overbleef. Ik heb voor mijn loon een nieuwe rekening geopend waar we de boodschappen, kleding e.d. van doen en de oude gezamelijke rekening waar het loon van mijn man opkomt gebruiken we alleen voor de vaste lasten zodat we zeker weten dat dit allemaal op tijd betaald wordt en geen schulden daarvan hebben. Groetjes
we hebben een gezamelijke rekening, hier storten we beiden ons salaris-300 euro op. Hiervan betalen we alle vaste lasten, alles voor Sofie en de boodschappen. In verhouding betaald hij dus meer (maar hij verdient ook veel meer)
Wij hebben 1 betaalrekening en 1 spaarrekening. Alles op een grote hoop dus. Eerst hadden we alles apart, maar toen was het echt een zooitje. Ik regel meestal de financiele zaken en ik had totaal geen overzicht meer met al die verschillende rekeningen. Toen alles gewijzigd (een enorme klus, iedereen aanschrijven etc.. ) en nu dus alles gezamenlijk en dat bevalt erg goed. Grotere aankopen overleggen we altijd even met elkaar, zo komen we niet voor verrassingen te staan.
Mijn hub heeft een eigen zaak, en daar wordt alles van betaald. Wel ik heb ik een eigen rekening en hebben we een gezamelijke rekening waar ik de boodschappen van betaal. Ik studeer nog dus heb geen inkomen (zelfs geen stufi meer)
Wij zijn getrouwd met gemeenschap van goederen dus tja, splitsen heeft dan niet echt veel zin... We hebben dus een rekening en ik doe al ons geld op
Beiden een eigen rekening waar een bepaalde geldsom opstaat waar we ieder onze kleding etc. van kopen, voor de rest storten we alles op een gezamenlijke betaalrekening (vaste lasten) en een gedeelte op de gezamenlijke spaarrekening. Je hoeft dus niet getrouwd te zijn om een gezamenlijke rekening te hebben
Hier ieder zijn eigen rekening! Vaste lasten en sparen gaat via de rekening mijn vriend en ik zorg voor de boodschappen! Dit doen we al sinds we samenwonen en dat gaat prima! Vind het wel prettig zo! Als ik wat uitgeef voel ik me niet schuldig ofzo omdat we beide onze eigen bankrekening hebben.
hier samenwonend met samenlevingscontract. Door de notaris werd aangeraden om je eigen rekening en spaarrekening te houden. Daarnaast een gezamenlijke rekening waar alle kosten e.d. voor het huis vanaf gaan en wij elke maand wat op storten. hij 60% en ik 40% omdat hij meer inkomen heeft. Alleen... Je gaat uit eten, op vakantie, koopt dingen voor in huis, enz. Wat doe je? elke keer dat gedoe dat we beiden weer wat extra op de gez. rek. moeten storten is ook niks. Dus overgegaan op 1 rekening met spaarrekening en gaat super!
Getrouwd in gemeenschap van goederen Alles gaat bij ons op 1 hoop, ook al voordat we getrouwd waren. Overigens doe ik alle financien/administratie. (En das maar goed ook, anders moesten we het einde vd maand pasta met ketchup eten ben ik bang . Hij heeft er geen flauw benul van wat alles kost en hoe je enigszins verstandig met je geld om moet gaan.)
niet getrouwd maar wel alles op 1 hoop.... maar het komt erop neer dat mijn salaris voor de boodschappen en de extra's is.... salaris van manlief gaat op aan de vaste lasten
Hahaha, getrouwd en daarom alles op een hoop... We zijn hier ook getrouwd maar toch echt alles apart! Hij maakt zijn deel over naar mijn rekening en zo betalen we de rekeningen.