Wij hebben dus een gezamenlijke rekening, en ik voel me ook niet schuldig hoor als ik wat uitgeef! Integendeel, misschien moest ik me soms wat schuldiger voelen.....
Hier ook alles op een hoop, nog wel aparte rekeningen maar binnenkort alles van gezamelijke rekening.... dit al vanaf begin! Makkelijker en overzichtelijker.. alles moet toch betaald worden en je gaat toch niet zonder partner uit eten omdat hij/zij geen geld meer heeft.. toch?
Wij hebben een gezamelijke rekening. Mn man heeft een eigen zaak dus geld wat verdient wordt komt daar terrecht en dan boek ik een gedeelte over naar de prive rekening en daar betalen we alles van. Ik verdien zelf geen geld maar het is gewoon ons geld... alleen hele grote uitgaven overleggen we of gaan we samen ff voor kijken(denk aan wasmachine, tv ed.) Alleen de kinderbijslag wordt op een andere rekening gestort, die sparen we altijd.
Wij hebben ook een gezamelijke rekening en daar betalen we alles mee en doen we onze boodschappen ook van. Gaat prima en ik vindt het makkelijk dat w samen 1 rekeing hebben. Makkelijker bijhouden allemaal
Ja wel jammer dat er in heel Nederland maar 1 bank is. Als dat het probleem is dan zet je je rekening toch over op een andere bank.
Ow je hoeft trouwens niet getrouwd te zijn of niks. Toen mijn man nog samenwoonde met een maat van hem hadden ze ook 1 rekening waar de huur vanaf ging enzo. Zij deden het zelfde als wij nu. Allebei een x bedrag storten op die rekening en daar werd alles vanaf geschreven.
Niet getrouwd en ook niet alles op een hoop! Wij hebben 1 gezamelijke rekening waar we beiden naar rato een bedrag op storten om de vaste lasten te betalen. Verder allebei ons eigen geld op onze eigen rekening..
Hoeft niet hoor, je kan er ook voor kiezen om je TAN-codes gewoon op papier te krijgen. Ik heb gewoon een lijst met codes en heb nog nooit met die sms gedaan, vind ik maar onhandig. Als je gewoon zorgt dat je 2 kopietjes van die lijst hebt, of gewoon de lijst bij de pc houdt waar je de rekeningen van betaalt, dan is t probleem opgelost. Je kunt het gewoon via de site omzetten als het goed is hoor.
wij hebben een gezamelijke rekening waar van ons beide het loon op word gestort verder hebben we allebei een rekening waar automatisch iedere maand een x bedrag op word gestort (dit laatste vonden we leuker ivm kadootje kopen voor elkaar ofzo maar ook voor het afzonderklijk van elkaar uitgaan etc) Liefs Roshi
Momenteel werk ik niet dus geen inkomen. Mijn man betaald dus alles maar ook al werk ik dan betaald hij nog alles Mijn inkomen is dan onze spaargeld.
Getrouwd en ik heb geen inkomen, mijn man wel. Ik krijg maandelijks een bedrag op mijn eigen rekening van mijn man, om boodschappen van te kunnen doen, zodat ik die met mijn eigen PINpas kan betalen zonder verder moeilijk gedoe. We kunnen wel bij elkaars rekeningen, dus hier in principe ook: alles op één hoop. Als ik werk heb en mijn eigen loon verdien, betaal ik daar de boodschappen van. Simpelweg omdat we zo dan beiden ons aandeel aan de financien hebben en ik die boodschappen (die ik tóch haal) zelf kan betalen en er daarvoor dan dus geen geld van mijn man meer op mijn rekening gestort hoeft te worden. In principe betaald degene die naar de winkel gaat, als dat niet kan storten we geld over van de ene naar de andere rekening.
Getrouwd, allebei een eigen rekening, ik nog een spaarrekening en ik beheer de rekeningen van onze kinderen. We gooien wel alles op één hoop. Wat van mij is; is van hem en andersom. We doen allebei niet zo moeilijk. Als hij geld nodig heeft schrijft hij 't gewoon over van mijn rekening. Andersom doe ik het ook.
Wij hebben ieder onze eigen rekening. Mijn man betaalt huis, water/gas/elektra en zijn eigen verzekeringen, ik betaal mijn eigen verzekeringen, peuterschool van onze kleine en telefoon/internetrekening (is vast bedrag iedere maand) Van het bedrag dat over is doen we de boodschappen, kleding, en overige dingen.
mijn vriend betaald de verzekringen en de hypotheek en ik doe eneco, telefoonrekeningen en de boodschappen. kleding doen we eigenlijk van beide rekeningen. aangezien wij gaan trouwen gaan we een gezamelijke rekening nemen, wij vinden dit makkelijker.
Wij hebben 2 gezamelijke rekeningen. 1 voor het huis en 1 voor de rest. We storten 1 keer per maand een bedrag naar de 'huisrekening'. Ook sparen we in dat bedrag voor de nota's die 1 keer per jaar komen. Die rekening kijken we nooit naar. De andere doen we leuke dingen van. Maar dus wel alles samen.
wij zijn getrouwd, maar gooien alles ook niet op één rekening, hij betaald vaste lasten en ik de boodschappen, kleding extra's, de meeste dingen voor de kids, en als één van ons niet uitkomt helpen we elkaar, we doen niet aan alles precies op de weegschaal, maar als je het omrekend, komt het toch wel met elkaar overéén.. het gaat prima zo