Ik ben 2 weken geleden verhuist en heb al tig maal gevraagd of eneco mijn eneco van mijn oude adres kan opzeggen. Ik haal het anders gewoon niet als ik beide huizen moet betalen komt op 380 maandelijks. Nu gaan ze dus deze maand rond de 26ste weer geld afschrijven namens mijn oude adres hoe kan ik dit voorkomen?
Jeetje wat vervelend. Bij mijn bank kan je bepaalde nummers blokkeren, ik zou dan bijv het rekeningnummer van eneco op kunnen geven waar zij mee afschrijven van mijn rekening en dat laten blokkeren.
Ik heb het net nogmaals via internet doorgegeven. Ik kreeg een bevestigingsmail van ja tijdens het inleveren van je sleutels kan je ook gelijk je meterstanden doorgeven ik mijn sleutels al lang heb ingeleverd. Als ik eneco dan blokkeer kan ik het termijn bedrag van mijn nieuwe adres ook niet betalen Wat een gedoe zeg met eneco Mn nicht heeft er 6 maanden over gedaan voor het in orde was lekker is dit zeg
Inderdaad niet altijd makkelijk met Eneco. Toen ik hier in augustus kwam wonen en me had aangemeld als nieuwe klant ben ik weken bezig geweest om te voorkomen dat ik werd afgesloten. De vorige bewoners hadden niet netjes betaald alleen werd ik daar de dupe van. Als er weer een mannetje aan de deur kwam om me af te sluiten deed ik op een gegeven moment niet meer open want die mensen zullen je echt wel afsluiten (tja mevrouw, opdracht van hogerop)..
Ik kan helaas een boek schrijven over problemen die eneco geeft met verhuizen. Ik raad je idd aan de automatische incasso stop te zetten, en alleen het bedrag voor je nieuwe huis over te maken. En verder voor de zekerheid even een aangetekende brief sturen waarin staat dat je per die en die datum verhuisd bent. Enne, nog een tipje, als je gaat bellen, schrijf de naam op van degene die je gesproken hebt, daar blijven ze je steeds op pakken! Succes! En als je er niet uit kom, schakel dan zsm de geschillencommissie in (even googlen) scheelt een hele hoop geld en stress!
Hoi Tirtilisko, Je moet zorgen dat je een verhuisformulier in handen krijgt. Deze worden aangemaakt naar aanleiding van je opzegging. Daarop vul je de meterstanden in (die heb je neem ik aan opgeschreven toen je de sleutel inleverde, anders heeft de woningbouw/eigenaar ze hopelijk) en je stuurt het binnen 5 dagen terug. Dan krijg je een eindnota en dan is de boel afgerond. Heb je nog geen formulier ontvangen? Bellen en erom vragen. In het systeem is te zien of er al eerder één is opgestuurd, heb je deze niet ontvangen, dan kunnen ze er nogmaals één sturen. Laat het wel naar je nieuwe adres sturen! Over het storneren van het maandbedrag, dit kun je doen, en ik snap ook absoluut waarom je dit moet doen. (zit zelf ook midden in een verhuizing ) Maar hou er rekening mee dat dit bedrag wel wordt verrekend in je eindnota. Dus als je deze rekening niet hebt betaald en je krijgt, ik noem maar wat 100,-- terug, dan zit daar deze termijn als betaald verrekend in het uiteindelijke saldo. Hou dan in je achterhoofd dat deze nota nog wel openstaat/niet betaald is. Dit staat ook zo onderaan je nota, je krijgt dit bedrag uitbetaald als alle eventuele openstaande rekeningen zijn voldaan. Moet je echter 100,-- bijbetalen, dan komt deze rekening daar dus ook nog bij. Dit klinkt een beetje ingewikkeld, het legt makkelijker uit als ik het op de nota kan aanwijzen. Ze trekken namelijk alle UITGESTUURDE rekeningen van het totale bedrag aan energieverbruik af. Ongeacht of deze betaald zijn. Vroeger was dit anders, dan stonden alleen de betaalde rekeningen er op. Nu, sinds een jaar of twee, niet meer. Helaas, want dit is stukken onduidelijker en daar kreeg ik, toen ik nog op de Klantenservice werkte, veel vragen over. Als je meer info wilt, hoor ik het graag. En ja, ik werk bij ENECO....