Geldbedrag voor bruiloft.

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamatrees, 12 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    Wij hebben 6 mei een bruiloft van mijn man zijn zus.
    We hebben een hechte band.Wij zijn de hele dag uitgenodigd.Onze dochter is uitgenodigd omdat ze hiervan de peettante is.Daarom mag mijn moeder ook overdag komen om voor onze dochter te zorgen voor als ze iets nodig heeft tijdens de momenten dat wij even geen aandacht aan dr kunnen geven zoals gemeentehuis en kerk.(ivm huilen enzenz.)
    Nu twijfel ik wat we moeten geven voor geldbedrag voor hun bruiloft.Dit is een erg nette en dure bruiloft.Kleding is al gekocht en was ook erg duur.Vrijgezellenfeesten worden ook best duur.
    Wij zijn pas getrouwd (op maandag)en kregen van hun 100euro terwijl we alleen vrijdag's een simpel feestje s'avonds hebben gegeven.

2. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

8 jan 2011
    1.998
    885
    113
    Groningen
    Vragen ze geld? Ik kan me zo voorstellen dat het een beetje 'raar' voelt om die 100 euro weer terug te schenken. Maar als je meer geeft omdat zij een duurdere dag hebben is ook weer zo wat omdat je al zoveel moet uitgeven aan kleding en vrijgezellenfeest.

Ik zou dan liever een bijdrage leveren aan een gemeenschappelijk cadeau...
    Voor mijn broer hebben we destijds een tuinset gegeven. Ik hoefde destijds maar 50 euro te betalen. Ik had destijds ook niet zoveel te besteden. Maar goed, dan valt het dilemma wel een beetje weg.

3. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    de 100 euro is ook het eerste wat ik in mijn gedachte had... Maar ja denk dat het ook heel erg budgetgebonden is.

4. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Toen mijn man en ik gingen trouwen kregen we per persoon (de gevers) tussen de € 15 en € 100. (dus van een stel kregen we € 30,- en van een gezin met 3 kinderen kregen we € 500,-!) Ik denk dat als zij jullie € 100 van hen tweeen samen hebben gekregen, dan je dat minstens ook terug moet geven.

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik zou zelf voor jullie 4tjes dus inclusief jou mams 200/250 euro zou doen.

maarja het is natuurlijk maar net wat je kunt en wil missen

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ikzelf zou die 100,00 doen en dan een leuk kado erbij. Iets waarvan je weet dat ze het leuk vinden.

7. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Waarom moet je minstens hetzelfde teruggeven? Dat ligt toch helemaal aan hetgeen je te besteden hebt?

8. Luun

Luun Bekend lid

24 mrt 2007
    875
    0
    0
    SAHM (Stay at home mom)
    deventer
    Ja, dat is waar ja. Ik ging er bij mijn antwoord vanuit dat zij en haar schoonzus in dezelfde situatie zaten. Als jullie studenten zijn (ik noem maar een zijstraat) zal niemand ervan opkijken dat je minder geeft! Of als je miljonair bent dat het meer is. Ik denk dat € 100 voor een stel heel gemiddeld is als ik kijk naar m'n eigen huwelijk en daar kun je niet mis mee gaan.

9. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik zou idd ook gaan voor de 100 euro dat doen wij hier ook voor fam. al zou ik omdat je ma ook mee is er wel wat bij doen vanuit je ma. dat lijkt me dan wel weer zo netjes al is het maar een kleingheid een bloempie oid dat gaat dan denk ik om het idee omdat ze zomaar meemag.

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou gewoon 100 euro doen.
    Je hoeft toch niet meer te betalen omdat jullie met meer personen zijn...of omdat zij een duurdere bruiloft hebben.
    Je hoeft echt niet te berekenen wat jullie per persoon kosten als gasten...het is aan hun hoeveel geld ze aan hun bruilofts gasten uitgeven.

11. soppie

soppie Bekend lid

31 mrt 2011
    836
    32
    28
    NULL
    NULL
    zoiets blijft toch altijd lastig vind ik, je kan nooit in iemand anders zijn knip kijken... maar wat je ook zou kunnen doen is 50 euro geven en een leuke bon maken waarbij je ze uitnodigt voor een etentje met zijn vieren.

12. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    heeeeeeeeel off topic maar wij gaan ook 6 mei trouwen
    alvast veel plezier!

13. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    Ik zou denk ik ook rond de 100 geven en een naambordje oid. :D

Mag ik dan ook wat vragen?
    Wat zouden jullie doen als jullie op een maandag zijn getrouwd, wel incl taart en een etentje met familie. En van je zwager 20,- in een envelopje zou krijgen.
    Wat zou je dan terug geven als zij wel een uitgebreide 'echte' dag zouden hebben?
    (en nee, het zijn geen arme studenten...)

14. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Toen mijn broer trouwde heb ik 150 euro gegeven en toen mijn zus trouwde heb ik hetzelfde gegeven. Mijn broer had een groot feest met alles erop en eraan en mijn zus had (vanwege omstandigheden) alleen een lunch gegeven.

15. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Wij geven helemaal niet zo'n bedragen uit aan bruiloften.
    Het ligt er natuurlijk aan wat voor band je hebt (en uit jouw woorden kan ik opmaken dat die wel heel goed is, bij mij is dit minder het geval).
    Ik vind juist 50 euro als koppel wel een mooi bedrag, dat is juist hier heel gangbaar.
    Maar aangezien zij jullie ook 100 euro hebben gegeven zou ik dat bedrag ook terug geven.

16. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik zou zelf dan iets rond de 250/300 geven als je het kunt missen natuurlijk! en anders kijk je eens op kadopagina en schenk je ze een mooi kado!

17. happy3

happy3 Niet meer actief

ik zou ook 100 euro geven voor jullie als koppel, als je moeder mag meeëten ook van haar uit een kleine bijdrage, en nog een klein cadeautje uit naam van jullie dochter.

Hier dus gewoonte om wel cadeau te geven naargelang hoeveel personen op feest zijn.
    Zou wel geen verschil mogen zijn of het nu groot of klein feest is.

18. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.187
    113
    Ik zou denk ik 100/150 euro doen en daarnaast nog een mooie orgineel onvergetenlijk kado

19. jannie1980

jannie1980 Fanatiek lid

15 dec 2010
    3.773
    1
    38
    NULL
    NULL
    hier is het de gewoonte om rond de 50 per stel te geven... van de kinderen krijgen ze dan een klein kadootje..
    en ja, ook wij kregen, ondanks dat we het niet klein hebben geviert van sommige maar 10 euro..

wij geven het feest en willen het met mensen delen.. daar hoef ik niets voor terug... een kadootje is dan een mooie meevaller..

20. Gibbie

Gibbie Actief lid

26 jun 2009
    191
    0
    0
    secretaresse
    Westland
    Hier ben ik het helemaal mee eens! Toen wij trouwden, deden we dat omdat we graag getrouwd wilden zijn. Ik heb echt geen idee wat ik van wie heb gekregen (het is ook al 3 jaar geleden), maar dat vind ik ook totaal niet boeiend. Ik vond het veel belangrijker dat ze er waren.

De bedragen die hier genoemd worden vind ik trouwens wel erg hoog. 100/150 euro per stel... als je ook al kleding hebt gekocht en een vrijgezellenfeest hebt betaald, ben je op die manier al makkelijk 350 euro kwijt aan de bruiloft van een ander. Dat vind ik wel erg veel hoor!

Deel Deze Pagina