Geldbeluste tandarts ?

Discussie in 'De lounge' gestart door cowgirl80, 20 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Ik zit nu 10 jaar bij dezelfde tandarts. In die 10 jaar heb ik 1 gaatje gehad en 2 verstandskiezen laten trekken.
    In het begin verwijderde de tandarts de tandsteen zelf. Na een paar jaar kwam de mondhygiëniste eerst even het tandsteen verwijderen. Inmiddels heeft hij een batterij aan gebrekkig Nederlands sprekende assistentes en mondhygiënistes rondlopen. Vorige controle ergerde ik me er al aan dat de mondhygiëniste eerst ging vertellen hoe ik mijn tanden moest poetsen en dat dit vervolgens tegen een speciaal tarief "preventie" op de rekening verscheen. Nu gister was ik weer op controle en de mondhygiëniste ging me weer uitgebreid poetsles geven en daarna ging ze op haar dooie gemakje mijn lippen balsemen, met de hand tandsteen verwijderen en alles polijsten en weet ik wat..en nu wil ze me over 4 maanden weer zien. Ze doen steeds meer , het duurt steeds langer en het kost steeds meer, terwijl ik helemaal geen klachten of problemen heb.

Herkennen jullie dit? Is dit normaal? Moet ik voortaan gewoon meteen zeggen dat ik geen prijs stel op extra dure behandelingen ? Het voelt vervelend om naar de tandarts te moeten met de houding alsof je met een keukenverkoper gaat onderhandelen 😬

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Jeetje wat een onzin! Ik zou aangeven daar niet van gediend te zijn en dat je voortaan 1x per jaar/halfjaar komt en dat ze tandsteen ter plekke verwijderen. Geen preventieve behandelingen. En anders een ander zoeken.

3. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Pff dit komt me aardig bekend voor. In februari meen ik voor het eerst naar een nieuwe tandarts gegaan ivm verhuizing. Nooit gaatjes oid bij oude tandarts. Eerst naar de mondhygieniste, nou daar ging de poetsles. Ze was zo uitgebreid aan het vertellen dat ik een tweede afspraak voor onder moest maken.. Nou sorry maar dat praatje had ook ondertussen gekunnen of anders in 2 minuten.

Ze zullen vast hun 'klanten' veel terug willen laten komen, uiteindelijk toch weer inkomsten ;)

4. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.577
    113
    Heel herkenbaar.

Ik ben weer 2 keer naar de mondhygiëniste geweest omdat door medicatie, droge mond m'n tandvlees tegen sputterde.
    Het gaat beter dus voorlopig was dat het wel weer

Een keer had ik een controle en toen ging de assistente ook nog eens poetsles geven dacht ze.
    Heb gezegd dat ik daar geen behoefte aan heb. Tandsteen verwijderen en meer niet.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Zelfde tandarts als ik had? :D

Inmiddels een andere en geen gezeur meer. (y) Tot nog toe in ieder geval dan. :D

6. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Het vervelende is dat alle andere praktijken in de buurt vol zitten. Ik wilde eerst even hier polsen of het herkenbaar is en dan toch me maar wat mondiger opstellen. Ik vraag me af of ze nog gemener gaat doen met dat haakje als je net vertelt hebt dat je geen poetsles wilt 😉

7. Mien30

Mien30 Fanatiek lid

6 jul 2015
    1.714
    468
    83
    Vrouw
    Heel herkenbaar. Die van mij roept al 3 jaar lang we moeten een foto maken. Zo lang ik dat niet nodig vind, gebeurd het niet.
    Heeft ze uitgelegd waarom je over 4 mnd weer terug moet komen? Als ik jou was maakte ik een afspraak voor over een half jaar. Niemand die jou iets kan verplichten.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.748
    113
    zuid-holland zuid
    Oh bij ons maken ze standaard iedere 2 jaar foto's 😁 Ben ik daar ook ingetrapt? Is dat ook een truc om de cliënten zoveel mogelijk uit te knijpen?😳

9. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dit soort dingen zie je de laatste jaren steeds meer. Niet alleen bij de tandarts.
    Bij de huisarts moest ik een keer mijn oren uit laten spuiten. Aangezien dat al vaker is gebeurt had ik alvast een paar dagen lang met olie gedruppeld om de boel alvast los te weken. Moet ik alsnog 2 afspraken maken! 1 om te kijken en 1 om het te verwijderen.
    Toen heb ik maar de beslissing genomen om het zelf te doen met een klein injectiespuitje zonder naald. En wonder boven wonder doe ik het zelf nog beter ook, want heb in 3 jaar geen last meer gehad terwijl ik normaal 2x per jaar heen moest.

10. Lovelive3

Lovelive3 Bekend lid

1 sep 2016
    878
    65
    28
    wow jij durft!:$ Ben je niet bang dat je de boel kapot maakt dan> zou ik wel zijn :)

11. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Als er geen naald aan zit kun je weinig stuk maken toch?

Wat de mondhygiënist betreft, ik had haar al bij de poetsadviezen onderbroken en haar gezegd dat ze betaald wordt om mij mijn mond open te laten doen, en dat zij de hare wel dicht mag houden, en dat alles wat langer dan een kwartier duurt voor haar rekening komt als ze niet stil houdt met die onzin. Kom nou!

12. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als de druk te hoog is wel.

13. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk niet dat je een erg hoge druk krijgt met een klein plastic spuitje zonder naald. (Ik geef elke dag mijn zoon zijn medicatie in z'n mond met zo'n spuitje, en zo'n ding heeft geen hoge druk)

14. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook iedere 2 jaar foto's, ze vergelijken de foto's ook met elkaar, op zich wel prettig dat ze zo dingen kunnen zien die veranderen.
    Hier verder geen extra behandelingen, soms mondhygiëniste, maar geen onnodige uitleg en gaat ook al jaren zo.

15. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik zou met een trommelvlies toch maar uitkijken, is echt ellende als die kapot gaat.

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Als je niet recht in je oor spuit maar gewoon wat schuin naar achteren is dat niet erg hoor. Adviseren ook vaak om gewoon de douchekop erop te zetten.

17. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Hier ook hetzelfde bij de tandarts, zo irritant!! Die foto's snap ik dan weer wel, als ik een gaatje heb zijn deze doorgaans zo klein dat de tandarts ze niet ziet tót ze de foto heeft gemaakt. Zo zijn er jaren geleden een keer vier (!!) ontdekt. Mondhygiëniste doe ik niet meer.
    Ik vind mijn tandarts echt niet leuk, ze is altijd te laat en komt voor vroege afspraken soms niet eens opdagen. De reden waarom we bij haar blijven is dat ze gek genoeg fantastisch is met mijn autistische kinderen.

18. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Hier ook een tandarts (voornamelijk de assistenten) die heel goed zijn met mijn autistische zoon. Zo had hij 2 jaar geleden best een grote behandeling nodig (bandje tussen lip en tandvlees moest verwijderd worden). Hebben ze geregeld dat de arts die dit deed naar hun praktijk kwam (ipv wij naar een vreemde plek), hebben we een praat afspraak gehad waar alles stap voor stap is doorgenomen wat heel veel voordeel opleverde toen het voor het echie moest.

Maar ook hier een mondhygiëniste die elk halfjaar haar werk doet bij mij.

Voor de rest krijgen we bij een grote behandeling altijd een indicatie mee wat alles gat kosten, wat op zich fijn is maar vorige week had ik kiespijn en moet ik eerlijk zeggen dat het me dan geen **** kan schelen wat het dan kost.

19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zou dat in het vervolg aangeven. Dat je evt 2 keer per jaar op controle komt zonder extra gedoe en als er wat is je een extra afspraak maakt.

De tandarts die ik nu heb is heel eerlijk en zonder gedoe.
    De vorige was een prima tandarts. Alleen toen m'n eerste verstandskies door kwam wou hij gelijk een afspraak maken om deze te trekken. Ik wou dat niet omdat ik er geen last van heb. Vervolgens bij elke afspraak begon hij er weer over en uiteindelijk durfde de assistent zelfs te zeggen dat wanneer ik het niet preventief liet doen, ze mij ook niet gelijk gingen helpen als ik er wél last van kreeg, dan moest ik maar op de blaren zitten.
    Toen ben ik echt onwijs boos geworden en hun beide duidelijk gemaakt dat ik zelf wel bepaal wanneer ik iets laat trekken. En als hun zo werken ik gelijk vertrek.
    De dat heb ik ook gedaan. M'n huidige tandarts gelijk gevraagd wat hij vond en hij vond dat ik ze moest laten zitten.
    Heb nu al 12 jaar m'n verstandskiezen en geen ruimte gebrek of wat. Zit prima. Mijn oude tandarts zag wss alleen maar een paar 100 euro ipv een patiënt.

20. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Dit inderdaad. Plus dat de arts met die grote spuit wel 10x meer druk geeft als dat kleine spuitje.

Deel Deze Pagina