Waarom ovulatietest niet met ochtend urine

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by babytjuh12, Nov 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo

Ik heb nu erg positieve ovulatietesten maar nu lees ik dat het niet met ochtend urine mag weet iemand waarom niet?

Moet meestal 's nachts wel keer na de wc en doen dan test als ik er s morgens uit ga.

Zie foto meest rechter test is van vandaag en andere van gisteren daarvoor allemaal nog lichter

Attached Files:

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,466
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ochtend urine is veelal te geconcentreerd, waardoor je een vals positieve uitslag kunt krijgen.

3. Dubbeltje

Dubbeltje VIP lid

Jun 2, 2014
    6,008
    19
    38
    Snachts maar je meer LH aan dan overdag, als je dus smorgens met ochtendurine test kan het zijn dat de test al een donkere uitslag geeft terwijl je ei nog niet gaat springen...

Ik zelf heb wel eens smorgens getest en met sommige kan het echt niet bij mij en andere wel. Met sensitest gevoelige testen test ik bijna positief met ochtendurine, met sensitest gewone net zo als de tweede urine (dus met die kan het wel bij mij)..

4. babytjuh12

babytjuh12 Actief lid

Sep 2, 2014
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ok...ik doe al 2 maand ofzo met ochtend urine omdat makkelijkis.
    En het dan niet vergeet.
    En dit zijn de eerste testen die zo goed uitslaan .

Heb nog nooit zo'n goede streep gehad als nu dus zou dan toch denken dat het niet uit zou maken.

5. truus81

truus81 Bekend lid

Sep 22, 2014
    778
    0
    0
    Zoals dubbeltje zegt...
    Bij ovulatietesten wordt aangeraden om niet met ochtendurine te testen. Dit komt omdat het lichaam `s nachts hormonen (LH) aanmaakt die de ovulatie in gang kunnen zetten. In de ochtendurine komt dit hormoon dus ook veel voor. Indien je dan test met ovulatietesten die juist gevoelig zijn voor het LH hormoon, zou je wellicht te snel een LH piek meten, terwijl die er nog niet is. Er zijn gynaecologen die adviseren de LH piek te meten tussen 10 en 16 uur, wij vinden dat je goede resultaten moet kunnen krijgen tussen 10 en 22 uur. Daarnaast kun je het beste gedurende 2 uur niet drinken voordat je urine opvangt voor de test.

Share This Page