Nee mijn ouders betalen mijn ziekenfonds niet. Ik ben in juli 18 geworden en heb dus al wel 1 x mijn ziekenfonds betaald met spaargeld. Waar ik het geld voor mn ziekenfonds deze maand vandaan moet toveren weet ik ook nog niet omdat het nog niet duidenlijk is waneer ik kan beginnen met een traject bij het dwi ( dus ook niet weet waneer ik mn geld binnen krijg)
thnx voor de info ... ik had al zoon lijst gezien trouwens maar wat mij ook zorg baat is dat ik nu eigenlijk niet voor de kleine moet zorgen als ik fulltime ga
zowieso moet je zo snel mogelijk zorgtoeslag aanvragen die zal voor jou rond de 40,- per maand liggen en ik weet niet hoe je nu verzekerd bent, en wat je nu per maand moet gaan betalen (en wat je al betaald hebt) maar ik neem aan dat je nu niet verzekerd bent voor extra tandheelkundige hulp wat daarvoor ben je tot je 21e gratis voor meeverzekerd via je ouders... dus kijk wat dat betreft in ieder geval even je verzekering na of je daar nu voor betaald of niet, want dat hoef je niet te betalen.
Nee, idd Kyra, dan had je al op erg jonge leeftijd een megabaan met een erg vroeg pensioen moeten hebben . Maar het is niet anders, ook ik zal minimaal 32 uur moeten werken en m'n man ook. We hebben namelijk meer verantwoordelijkheden dan dit kindje alleen. Je mag van geluk spreken dat je vriend nog op school zit; die maakt vast niet van die lange dagen! En voor het kindje maakt het niet uit wie er vaker bij hem of haar is, als het maar veel liefde krijgt en goed verzorgd wordt.
nou yake ben ik het niet helemaal meeeens.. een kindje wil altidj het liefste bij de moeder zijn.. dat is logisch dus het maakt wel uit of de moeder bij het kindje is.. en ik snap ook wel dat je bij je kindje wilt zijn de eerste maandjes.. het is nog zo teer enzo.. ik denk ook dat parttime een betere oplossing is anders mis je ook alles en persoonlijk ben ik ook niet zo voor kdv
Ik vind het idd ook uitmaken of mn kindje vaak bij me is. Borstvoeding schept ook een bepaalde band, en als ik dat amper kan gefen of als ik er amper voor het kind kan zijn voel ik me ook zoon onfoltooide moeder
Yake bedoelt dat een kleine echt niet merkt of de vader of de moeder het kind verzorgt hoor (heb je ooit een kind of volwassene horen vertellen dat hij of zij liever verzorgd zou zijn door de moeder als de vader het vroeger verzorgd heeft)....het gaat er voornamelijk om dat de kleine liefde en aandacht krijgt en het maakt daarbij niet uit of de moeder dat doet of de vader, er zijn tegenwoordig genoeg vaders die thuis blijven terwijl moeders de kostwinnaar is... een kdv idd daar kan ik me bij voorstellen dat je het daar niet graag heen brengt maar kira zit op dit moment nou niet echt in een keuze situatie waarin zij de keuze heeft.... wil zij meer geld dan die 213,- dan zal ze daar toch wat voor moeten doen (partime werken) en als haar moeder door haar reuma cq fybro niet voor de kleine kan zorgen, de vader 24-7 werkt en zelfs de rekeningen vaak niet eens kan betalen en zij dus niet op die 2 kan terug vallen wat betreft de financiën is zelf gaan werken de enige optie....en tja dan kom je uiteindelijk toch weer bij een kdv terecht of bij iemand anders die misschien tegen minder kosten op de kleine zou kunnen passen... hoe dan ook zal het een heel moeilijke tijd worden voor haar...en zo te lezen heeft ze al een aardig "verleden" achter de rug met haar 18e...
maar lieve meid, wie zegt dat jij er amper voor de kleine kan zijn? als je 5 dgn per week partime gaat werken dus zeg van 's morgens 8-9 uur tot pakweg 12 - 13 uur ( 20 uur per week) heb je meer dan genoeg tijd om toch niet te veel van de kleine te missen, en deze ook "gewoon" borstvoeding te geven, je verdient je eigen geld en dat is stukken meer dan je nu zou kunnen krijgen als je "thuisblijft" plus dat je toch straks een "werkverleden" hebt als je vriend ook van school af is, en je misschien ander werk wilt gaan doen..... je bent echt geen ontaarde moeder als je je kleine geen bv kan geven hoor, het idee alleen al zeg, (die van mij hebben allebei maar 2 wkn bv gehad omdat het niet ging) dus maak je eigen over dat soort dingen nou maar niet druk, en geloof me er zijn er uiteraard genoeg, maar die kids van me hangen zo verschrikkelijk veel aan me, dat het hen niet uitmaakt dat ze geen bv hebben gehad hoor...de band tussen ons is sterker dan menig kind die misschien wel bv heeft gehad dus dat zegt totaal niets...
Hoi Kira, Ik kan me voorstellen dat je ook graag bij je kindje wil zijn, en ik vind ook dat een kindje zo vaak mogelijk bij een moeder moet zijn. MAAR... wat niet kan dat kan niet en je bent echt geen slechte moeder als je niet altijd bij je kindje kan zijn. Er werken zoveel moeders en daar zijn de kinderen echt niet slechter van geworden. Wat Smoekie zegt, bijvoorbeeld halve dagen werken, dat is ook best een mooie optie denk ik.
hoi, Mijn vriendin is jong moeder geworden en de vader is buiten schot gebleven,maar die ging naar de sociale dienst en kreeg ook een bedrag voor de baby,hier word dat bedrag dan naar de desbetreffende winkel overgemaakt en dan kan je daar de babyspullen uitzoeken het is ongeveer 2000,- voor de nodige spullen. Ook krijgt zij nu de kinderopvang betaalt zeker een jaar zodat zij zich kan gaan ontwikkelen op de arbeidsmarkt,aangezien zij ook geen vader heeft en ouders die kunnen oppassen is dit een goede uitkomst,zie je al gaan op sollicitatie met je baby. Meschien kun je inderdaad nu al werk gaan zoeken en bijv. een bll dan verdien je toch en kan je een beroep leren ik neem aan dat je zo snel mogelijk op eigen benen wil staan. Maar ik snap ook heel goed dat je bij je baby wilt zijn maar dat ben je de eerste drie maanden zeker en ik moet ook wel zeggen dat je moet afwegen wat belangrijk is het gaat immers ook om jouw toekomst en die van je kind. Maar het is zeker geen schande als je een uitkering krijgt ik denk dat je het moet zien als een noodoplossing,het is makkelijk gezegt van meid je bent jong je kan makkelijk werken trek je der niks van aan. je bent inderdaad nog jong er komt al zo veel op je af nu tis niet allemaal niks ik wens je veel succes en zoek een juiste oplossing voor jou en je kind. Oja ik zou toch ook gaan vragen aan je vriend voor een bijdrage ook al zit ie nog op school hij kan ook een bijbaan zoeken hoeft toch niet veel te gaan alle beetjes zijn welkom denk ik. Groetjes jeslin
In de krant staan soms ook wel eens van die klussen die je vanuit huis kan doen (folders vouwen,enveloppen vullen) is wel niet het allerleukste maar goed zo kun je wel en bij de kleine zijn en wat extra's bijverdienen.
kijk anders even op onderstaande site betreffende eenmalige bijzondere bijstand. http://www.rechtopbijzonderebijstand.nl/inhoud/index/pid/297 idd voor o.a. een babyuitzet
Hejj allemaal .... Jullie zijn echt schatten. Ik heb al wat meer motivatie door jullie en ik blijf natuurlijk proberen wat er te regelen valt. Al die reacties van jullie hebben me echt doen opluchten. Veel dingen wist ik trouwens nieteens maar nu ik het wel weet kan ik het gaan aanvechten bij de sociale dienst xxxxxxxx Kira
mooi zo meid. je ziet er zijn nog genoeg dingen waar je op kunt terug vallen, en je hebt nog ruim de tijd om e.e.a. te regelen.... succes joh
Hi Kira, Als je toch gebruik wilt gaan maken van een kinderdagverblijf dan kost dat ook bijna niks voor jou. Hoe minder je verdient, hoe goedkoper het wordt. Dus je hebt kans dat je maar een paar tientjes per maand hoeft te betalen voor 2 of 3 dagen. En natuurlijk krijgt je kleine op het kinderdagverblijf minder aandacht als thuis, maar daar wordt het ook echt niet slechter van hoor. Als het tenminste geen 5 dagen in de week er naar toe moet, lijkt mij het geen probleem. Maar goed, dat is je eigen gevoel ook he. Maar ik denk dat je, als je parttime wilt gaan werken, weinig keuze hebt. En ik weet, als babyleidster zijnde, dat zo'n kleintje het echt niet slecht heeft op een kdv. Nou, succes meid, met alles. x Linda
Mijn tenen gaan echt een beetje krom staan... Hoe vervelend KDV ook lijkt, bijna iedereen moet gewoon voor zijn of haar geld werken. Zo werkt het nu eenmaal. Als je jouw vaste lasten niet kan betalen, kan je je altijd melden bij de gemeente. Er is dan altijd een oplossing te bedenken en krijg je begeleiding bij jouw financien.
Als ik t ook voor t zeggen had, bleef ik bij Justin 24/7 of 1 dag in de week werken oid. Maar helaas.. ook hier geen geldboompje in de tuin.. Meid t is nu even niet anders. Kop op, schouders er onder en gaan met die banaan.. En wie weet over n paar jaartjes.. hoe t dan loopt? Justin moest met 3 maanden ook naar t kdv. Ik vond t ook niet leuk maar je wilt zelf ook nog n beetje leven (tenminste wij wel en zo gek doen wij niet eens).. Succes iig!
Sorry meid, ik kan het alleen maar eens zijn met Guppie. Echt mijn maag trok samen. Iedereen die geld wilt/moet verdienen moet dit gewoon doen als de kleine 3mnd is. Niet werken=geen geld voor bijna iedereen (er zijn uitzonderingen). Dat je jong bent wilt niet zeggen dat je meer rechten hebt dan een ander. Ook mijn dochter moet gewoon naar de opvang (hoeft geen kdv te zijn, kan ook een oppasmoeder zijn, kost evenveel). Dat je hier niet de tijd krijgt om volledig bv te geven, daar loopt iedere borstvoedende moeder tegenaan. Wat ik echter wel vindt, is dat ook jij recht hebt op dingen waar wij recht op hebben. Dus een bijstandsuitkering, momenteel zal je idd niet aan werk kunnen komen en je zal wel je rekeningen moeten betalen. En van die+200 euro ga je dat niet makkelijk redden. Dus wellicht kan je nog een aantal zaken voor elkaar krijgen zodat je de komende maanden gewoon wat prettiger en minder stressvoller je zwangerschap kunt afmaken. Hoop dat alles strakjes voor je op de pootjes terecht zal komen, en meid, waar een wil is is een weg! Geniet nog maar lekker van je zwangerschap. Groetjes Daphne
Ik begrijp niet zo goed dat je op je 18de al bijstand wil. Je wilt toch ook een goed voorbeeld zijn voor je kindje, en onnodig bijstand trekken vind ik een slecht voorbeeld. Kijk er zijn genoeg mensen die geen baan kunnen krijgen en daardoor in de bijstand komen, maar als je 18 bent kun je echt wel ergens aan de slag. En een kdv is niet het einde van de wereld toch. En kolven is ook een optie voor de borstvoeding. Ik moet ook gewoon werken voor mijn geld en je hebt in jouw situatie niet de luxe om te kiezen voor thuisblijven.
Goedenavond allemaal, Wat een situatie zeg... hebben jij en je vriend bewust voor een kleintje gekozen of was het een "ongelukje". Ik heb de vraag al eerder zien staan, maar het antwoord nog niet kunnen vinden? Groetjes en veel sterkte, Con