zwangerschap als danseres

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door lailo, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lailo

lailo Lid

25 okt 2006
    11
    0
    0
    hallo,

ik ben danseres/danslerares van beroep. Ik heb mijn eigen dansschool met een 400tal leden en geef dus elke dag een 5à6tal uren dansles. Ik geef een beetje vanalles: klassiek ballet, kinderdans, jazzdance, hedendaagse dans, hiphop en streetdance, pointes enz...
    Ik vroeg me nu af of er onder jullie nog mensen zijn die ervaring hebben met zo'n zwangerschap. Ik ben wel nog niet zwanger, maar dat zal hopelijk niet te lang meer duren voor het wel zo is.
    zijn er onder jullie nog die tijdens hun zwangerschap zijn blijven sporten, en bij voorkeur dansen? En dit intensief?
    zijn er die mij wat raad kunnen geven en me kunnen zeggen hoe lang je kunt blijven sporten tijdens de zwangerschap?

Groetjes

2. Niet meer actief

Ik denk dat je vanzelf voelt wat je wel en niet kan, ELKE zwangerschap is anders en je moet naar je eigen lichaam luisteren als je voor vervanging moet zorgen moet je dit zoiezo doen op tijd want je lichaam laat zich nu eenmaal niet plannen, succes!

3. lailo

lailo Lid

25 okt 2006
    11
    0
    0
    Bedankt voor je snelle antwoordje!

Ik dacht inderdaad ook dat je eigenlijk vooral naar je eigen lichaam moet luisteren dan.
    Maar vorig schooljaar was een van mijn leerkrachten ook zwanger en zij is toen al na anderhalve maand zwangerschap gestopt op aanraden van haar arts. Hij had haar gezegd dat 'het vak' teveel risico inhield...

ik zal het zelf moeten zien eens het zover is wellicht

groetjes!

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Zelf dans ik niet, maar ik kan me voorstellen dat het niet fijn is om te springen en dergelijke als je zwanger bent. Ik moet er niet aan denken in ieder geval. In het begin zal het vast allemaal nog wel gaan, maar ik denk niet dat je dit maanden volg gaat houden.

Deel Deze Pagina