Ziekgemeld met bekkenklachten

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Caatje1981, 25 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caatje1981

8 jan 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    Ik ben bijna 28 weken zwanger.
    Ik heb me van de week ziekgemeld i.v.m bekkenklachten. Had hierover al contact gehad met de vk en zou het nog even aankijken, als het erger zou worden mocht ik bellen voor een verwijzing naar de bekkenfysio. Nu was het dus zover dus gelijk de vk gebeld voor een verwijzing naar de bekkenfysio. Die zegt, niet meer werken. (zit in de huishouding)
    Leidinggevende gebelt en die heeft dus de bedrijfsarts ingeschakeld waar ik volgende week op gesprek moet komen. Uwv heeft al gebeld en die zijn akkoord met mijn ziekmelding. Nu is de vraag, wie heeft ervaring met de bedrijfsarts en wat kan ik daarvan verwachten? Dit is namelijk de 1e keer in mijn leven dat ik me ziek heb gemeld. Bedankt alvast voor jullie antwoorden!

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Die gaat kijken of je evt aangepast werk kan doen. Hoeveel procent je dan ziek bent of niet.

Die vraagt wat je allemaal wel en niet kan doen.

Wat je exacte klachten zijn en of je er al therapie voor hebt. Enof het officieel is vastgesteld.

Ik heb sinds week 11 BI. En werk in de n achtdienst op een woning voor 48 meervoudig complex gehandicapten jongeren. Door mijn hashimoto in combie met zwangerschap viel ik snachts in slaap dus mocht geen nachtdiensten meer doen.

Door de BI kon ik overdag niet aan het bed werken.

Maar kon wel administratief werk doen, licht en afwisselend met bewegen tussendoor.

Al snel kon ik niet meer in de auto komen of autorijden en ik moest 3 kwartier heen en drie kwartier terug naar mijn werk rijden.

Dus mocht ik niet meer werken van de arbo arts. Die vond het onverandwoord.

Je gaat er heen en je maakt een praatje. Hij kijkt dan wat je mogelijkheden en onmogelijkheden zijn. Ms meld hij je wel 100% ziek.

3. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Voor je je ziek meld is het altijd handig om samen met je leidinggevende te kijken naar opties voor vervangend werk. Want misschien is ziekmelden helemaal niet nodig.

Maargoed...de bedrijfsarts.
    Ik ben voor 2 dingen bij de bedrijfsarts geweest.

1e keer:
    Extreme vermoeidheid, huid liet los..bleek opvlamming van reuma te zijn. Werd eerst 100% ziekgemeld. Later wilde ik weer beginnen maar dat ging onder strikte begeleiding. Kreeg ook een patientencontactverbod ivm loslatende huid. Pas toen huid weer genezen was mocht ik werk weer opbouwen. Ze hadden om toestemming gevraagd contact op te nemen met mijn behandelend specilistenteam om een goed plan samen te stellen.

2e keer:
    Knieoperatie. Wederom best streng...Werd elke keer weer voor 6 weken 100% afgekeurd. Uiteindelijk mocht ik op eigen verzoek vervangend werk gaan beginnen. Ik liep met spalk van enkel tot lies met krukken en werk normaal op de OK dus eigen werk zat er echt niet in. Dat werd ook aardig aan de banden gelegd. Ben nu na 6 maanden nog steeds opbouwend aan het werk.

Ik vind bedrijfartsen vrij beschermend had verwachte ook elke keer dat ze je veels te vroeg aan het werk zouden willen zetten. Maar volgens mijn fysio ben ik ook veels te hard voor mezelf en hebben ze gewoon gelijk.

Een bedrijfsarts kijkt gewoon naar de mogelijkheden voor vervangend werk en stelt een plan op om weer terug te keren. Ook maken ze een inschatting of het probleem zich naar verwachting zou herhalen of incidenteel is.

Maak je niet al te druk ! komt wel goed.

4. Caatje1981

8 jan 2012
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!
    Ik ben benieuwd hoe het af zal lopen!

5. meissie1982

meissie1982 Actief lid

6 mrt 2012
    249
    0
    16
    Ik heb een klote bedrijfsarts. Ik zat al in de ziektewet wegens burnout die hij erkende. De werkgever wil nu van me af en dit lukt niet goed en nu heb ik bekkenklachten erbij en merk dat ik veel buikpijn heb van de stress. Bedrijfsarts belt me op en concludeert na een telefoontje van 5 minuten dat ik prima kan werken en helemaal niet ziek ben.

Waarop ik een uur heb liggen hyperventileren van de spanning en ernstige buikkrampen kreeg . Zit nu een advocaat op voor mij. Wel een extreem geval natuurlijk, maar ze houden bij mij totaal geen rekening met mijn zwangerschap.

6. Kylie1986

Kylie1986 Niet meer actief

De bedrijfsarts gaat inderdaad, samen met jou, bekijken wat je wel en niet kan.
    Mijn ervaring is dat er met zwangerschapsgerelateerde klachten niet zo moeilijk gedaan wordt.
    Handig is om het telefoonnummer van de bekkentherapeut mee te nemen, dan kan hij hem/haar eventueel bellen.
    Ik werkte vanaf 10 weken op arbeidtherapeutische wijze, niet meer aan het bed. Met 20 weken ben ik volledig de zw in gegaan, het heen en weer rijden en het werk ging niet meer..

7. Suge

Suge Nieuw lid

15 apr 2012
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sta je in zo'n geval niet sterker met adviesbrieven van huisarts/gynaecoloog/verloskundige?

Deel Deze Pagina