Wie heeft er 0-uren contract in ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Jedine, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    In juli loopt mijn tijdelijke contract af en ik kan helaas niet blijven. Aangezien er bij mij in de regio amper vacatures zijn voor verpleegkundige denk ik er aan om in het ziekhuis waar ik nu werk te gaan werken in de flexpoule oftewel als oproep met 0-urenconract.

Ik vraag me af wat vinden jullie voor- en nadelen? En is het realistisch om in 2 ziekenhuizen 0-urenconract aan te gaan?

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik zou zeggen het is altijd beter dan niets. Ik heb zelf geen ervaring in het werk in een ziekenhuis (werk in de gehandicaptenzorg). Wanneer ze zien dat je inzet toont en graag aan het werk bent, heb je in ieder geval een streepje voor als er plek vrij komt. Ze gaan vaak graag voor zeker en dan scheelt het wel als je al binnen bent.

Ik heb zelf via een uitzendbureau gewerkt. Het nadeel daarvan is dat ze je niet zomaar meer mogen overnemen. Je moet dan een minimaal aantal uren gewerkt hebben voordat ze je een contract mogen aanbieden.

Succes in ieder geval met je beslissing, en waarom geen twee... Des te meer kans heb je dat je uren kan maken. Ik zou overigens wel blijven solliciteren om te proberen weer een tijdelijk of vast contract te krijgen. Dit ook ivm pensioenopbouw en dergelijke.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik werk dan niet als verpleegster maar als schoonmaakster in 2 ziekenhuizen.
    In het ene ziekenhuis heb ik 12 uren contract,en in het andere een 0-uren contract.
    Dit is goed te combineren.
    Meestal kun je bij een 0-uren contract zelf aangeven welke dagen/diensten jij kan werken.
    Je zou ook aan beide ziekenhuizen kunnen vragen waar bij hun de meeste gaten zitten in het rooster.