Wie heeft er 0-uren contract in ziekenhuis

Discussie in 'De lounge' gestart door Jedine, 11 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    In juli loopt mijn tijdelijke contract af en ik kan helaas niet blijven. Aangezien er bij mij in de regio amper vacatures zijn voor verpleegkundige denk ik er aan om in het ziekhuis waar ik nu werk te gaan werken in de flexpoule oftewel als oproep met 0-urenconract.

Ik vraag me af wat vinden jullie voor- en nadelen? En is het realistisch om in 2 ziekenhuizen 0-urenconract aan te gaan?

2. Vlindertje81

Vlindertje81 Bekend lid

24 nov 2013
    963
    0
    16
    Ik zou zeggen het is altijd beter dan niets. Ik heb zelf geen ervaring in het werk in een ziekenhuis (werk in de gehandicaptenzorg). Wanneer ze zien dat je inzet toont en graag aan het werk bent, heb je in ieder geval een streepje voor als er plek vrij komt. Ze gaan vaak graag voor zeker en dan scheelt het wel als je al binnen bent.

Ik heb zelf via een uitzendbureau gewerkt. Het nadeel daarvan is dat ze je niet zomaar meer mogen overnemen. Je moet dan een minimaal aantal uren gewerkt hebben voordat ze je een contract mogen aanbieden.

Succes in ieder geval met je beslissing, en waarom geen twee... Des te meer kans heb je dat je uren kan maken. Ik zou overigens wel blijven solliciteren om te proberen weer een tijdelijk of vast contract te krijgen. Dit ook ivm pensioenopbouw en dergelijke.

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoi hoi,

Ik werk dan niet als verpleegster maar als schoonmaakster in 2 ziekenhuizen.
    In het ene ziekenhuis heb ik 12 uren contract,en in het andere een 0-uren contract.
    Dit is goed te combineren.
    Meestal kun je bij een 0-uren contract zelf aangeven welke dagen/diensten jij kan werken.
    Je zou ook aan beide ziekenhuizen kunnen vragen waar bij hun de meeste gaten zitten in het rooster.
    Zo zou je dan je beschikbaarheid hierop kunnen aanpassen.
    Succes.

Oja en dan de voor en nadelen (iig wat ik vind)
    Voordeel:
    -Zelf kunt aangeven wanneer je beschikbaar bent
    -Als je bij twee ziekenhuizen werkt vergroot je alleen maar meer je kansen om eventueel voor een vaste aanstelling in aanmerking te komen
    Nadeel:
    - Bij vakantie of ziekmelding krijg je helaas ook niks betaald.
    - Het blijft altijd onzeker hoeveel je kan werken.

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik heb een nul uren contract in een ziekenhuis en solliciteer vandaag nog in een ander ziekenhuis voor een 0 uren contract.
    Ben zelf werkzaam op CCU en IC dus wel iets anders.
    Voordeel is dat je vrij bent in wanneer je wilt werken, nadeel is dat je niet altijd veel diensten aangeboden krijgt en zijn zeer stille periodes en daardoor is je inkomen onzeker.

5. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Denk dat het verstandig is om twee 0 uren contracten te nemen om genoeg uren te maken.

Zelf heb ik een in het ziekenhuis en in de thuiszorg.
    Het handige is dat ik zelf bepaal wanneer ik werk.
    Het onhandige is dat ik soms helemaal plat gebeld word en soms helemaal niets hoor en weinig werk

6. catharin

catharin Fanatiek lid

5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb in de voeding en als helpende in 2 verschillende ziekenhuizen gewerkt. Ik vond het heerlijk. In de flexpoule had ik toch een beetje het gevoel dat ik eigen baas was qua planning. Als ik niet kon werken zei ik gewoon nee.
    En in het ene ziekenhuis kon ik niet zoveel in het weekend werken en daardoor in het andere wel zodat ik steeds aan mijn uren kwam op beide locaties.
    En als flexer kwam ik op allerlei verschillende afdelingen wat ik ook erg prettig vond.

7. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    ik heb een 0 urencontract als tandartsassistente, en hoewel het beter is dan niets, is het wel erg onzeker. de ene week moet ik 3 dagen werken en de andere week maar een halve dag. niet ideaal dus! ik zou dan zeker bij 2 ziekenhuizen solliciteren. daarnaast wordt ik trouwens vaak op het laatste moment opgeroepen als iemand ziek is, lastig qua opvang maar ik moet het wel doen om te laten zien dat ik graag werk!

ik ben ook op zoek naar een baan met vaste uren.

8. Jedine

Jedine Bekend lid

2 okt 2012
    899
    38
    28
    NB
    Inderdaad beter iets dan niets!!

Dan ga ik toch voor 2 of 3 ziekenhuizen, inkomen is nl wel nodig en zo heb ik meer kans om ergens binnen te komen.

Deel Deze Pagina