geldzaken in een gezin

Discussie in 'De lounge' gestart door DastyQueen, 21 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Ik lees dat het bij bijvoorbeeld @Ysabella wel wat anders gaat dan bij ons ;). Ik wil wel meebeslissen over dingen als een badkamer of een nieuwe auto, maar goed, zo doet iedereen het anders. Als het voor iedereen maar werkt zoals je het geregeld hebt, dan is dat toch gewoon prima.

2. tuc

tuc Niet meer actief

Als je met gezamelijk geld steeds het idee hebt dat je je moet verantwoorden dan zou dat voor mij sowieso geen gezonde situatie zijn.

3. Ffion

Ffion Fanatiek lid

23 okt 2017
    1.750
    2.475
    113
    Vrouw
    Maar ik hoef geen dure vakantie, nieuwe auto of bank. Wij maken naar de gezamenlijke rekening genoeg geld over om ook uitstapjes te doen etc. Als er wel een nieuwe auto moet komen, zoals 2 jaar terug, dan bespreken we dat uiteraard en leggen we daar allebei wat meer geld voor bij.

Ysabella vindt dit leuk.
  4. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Precies ! Hij is die avond begonnen met slopen en ik koos de zelfde avond de tegels etc uit.:D Is super mooi geworden, al zeg ik het zelf. :roflmao:

5. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Ik hoef Opzich ook geen dure vakantie. Op vakantie ben je maar 4 weken per jaar en de rest van de weken ben je thuis. Geef mij dan maar comfort en spullen waar ik blij mee ben en lekker vaak uiteten kunnen of dagjes weg gaan.

6. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is maar een voorbeeld he? Wij gaan nooit duur op vakantie. Maar ik reageerde op de opmerking dat wanneer het gezamelijk geld was dat er dan gedacht zou worden dat je er leukere dingen van had kunnen doen.
    Naar mijn mening blijft dat, want als het jullie betrof in dit geval had jouw man jou vaker mee uit eten kunnen nemen;)

7. Aries

Aries Niet meer actief

Zo doen wij het ook.

8. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.041
    16.546
    113
    Als mijn man niet met geld om zou kunnen gaan, was het sowieso mijn man niet geweest. :roflmao: ( je zegt overigens niet dat iemand niet met geld om kan gaan, zo denk ik er gewoon over Haha)

Dat ter zijde. Ik vind dat als je financieel gezond bent als gezin. Het niet uitmaakt wat je manier is van de financiën verdelen etc. Jullie manier werkt voor jullie het beste. Dat is toch alleen maar mooi en fijn? Onze manier werkt het beste voor ons.

Mijn man heeft veel (dure) hobby's ik ben super blij dat hij al die hobby's kan doen. Het maakt hem een gelukkiger persoon dus binnenshuis word ik er ook gelukkiger van dat hij lekker in zij vel zit. Als dat bij wijze van betekent dat we 2 maanden even niet uiteten kunnen vind ik dat het helemaal waard.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  9. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Maar toch niet al het geld hoeft naar het gezin? Er is tich niks mis mee iets voor jezelf te kopen?

Ysabella vindt dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Zeker niet, maar naar mijn mening kan dat dus net zo goed met gezamelijk geld.

11. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wij hebben een gezamenlijke rekening waar we elke maand een vast bedrag op storten. Van dat bedrag worden de boodschappen, tanken, etc. betaald. Overschot wordt op de spaarrekening gezet.

Ik betaal de hypotheek, mijn man alle andere vaste lasten. Kleding (voor ons en voor de kinderen) betalen we allebei, net hoe het uitkomt. Ik bestel veel online en gebruik dan mijn eigen kaart, als we echt gaan winkelen betaalt mijn man meestal.

We hebben nooit woorden om geld. Iedereen mag zelf beslissen waar hij het aan uitgeeft. Ik vind het leuk als mijn man bijv. een mooie jas voor zichzelf koopt. En andersom vindt hij alles wat ik koop ook prima.

Ook hebben we nog een eigen zaak met twee aparte rekeningen, dat loopt dus apart. We hebben allebei evenveel inzicht in de administratie hiervan. Mijn man betaalt alle facturen, ik controleer de inkomende uitgaven.

12. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.147
    23.230
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ons gezamenlijke geld is voor gezamenlijke uitgaven. Wat we van ons salaris overhouden, hebben we voor onszelf. En tuurlijk doen we daar ook weleens iets voor het gezin voor, maar mn vriend heeft dure hobbies en ik wil daar niet aan mee betalen. En hij geeft weer niks om dingen waar ik wel om geef.
    Maar ik weet dat we over het algemeen een uitzondering zijn zoals wij het doen. :p

Syane vindt dit leuk.
  13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

ieder een eigen betaal-spaarrekening. Ik heb het geprobeerd hoor een gezamenlijke maar man wat vond ik dat onhandig! Beide hebben een wisselend loon dus moest steeds uitrekenen wie wat moest over maken. Mijn man betaald het grootste deel van de vaste lasten ik een of 2 verzekeringen, boodschappen, benzine, alles voor de kleine. Ieder betaald ook zijn eigen kosten. Telefoon/cz/uitvaart.

Het is wel ons geld, dus als ik iets wil vraag ik zijn pinpas en andersom. Ligt eraan wie het bedrag heeft hhahah

14. Deliana

Deliana Niet meer actief

Wij hebben een gezamenlijke betaalrekening voor inkomsten & uitgaven en een spaarrekening.

We hebben ongeveer hetzelfde inkomen, maar man geeft meer uit aan zichzelf. Hij heeft dure hobby’s en ik niet. Kan er niet van wakker liggen.... ;) Hij overlegd grote uitgaven altijd wel even.

DastyQueen vindt dit leuk.
  15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook zo en werkt perfect voor ons!

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Waarom moet je dan uitrekenen wie wat moet overmaken?

Bereken je dan hoeveel inkomen ieder heeft gekregen en dan naar verhouding hoeveel ieder aan rekeningen en boodschappen moet betalen?

DastyQueen vindt dit leuk.
  17. Chocolat

Chocolat Niet meer actief

Wij hebben alles gezamenlijk. Wel meerdere rekeningen, een betaalrekening waar allebei de salarissen op komen en waar de vaste lasten afgaan en een betaalrekening voor het maandbudget benzine/boodschappen/etc. en 3 spaarrekeningen (kleding/vakantie, verzekeringen/overige lasten van het wonen/auto/zorg, en een spaarrekening voor de KBS) De kinderen hebben allebei een eigen rekening.
    Met grote uitgaven kijken we eerst of het kan.

18. louan

louan Niet meer actief

We hebben een gezamenlijke betaal dn spaarrekening waar alle vaste lasten van betaald worden. En beide een eigen betaal en spaarrekening.

En ook al is dat gescheiden is al het geld van ons samen. Dus heb ik een keer iets wat ik wil kopen maar dat lukt niet dan krijg ik dat gewoon van mijn vriend en visa versa. Op deze manier gaat het gewoon prima nooit gezeur om geld in ieder geval.

19. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Jaa ongeveer. Zodat het ''gelijk'' bleef. Als ik een maand 400euro verdiende en mijn man 1800 is het oneerlijk ( vonden wij) dat ik 400 aan de vaste lasten betaalde en mijn man 1200 overhield voor zichzelf. ( toen nog geen kind) of andersom.

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dan zijn we samen een uitzondering want zo doen wij het ook :D

Syane en Liekje81 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina