Ziektedag niet wisselbaar op BSO (los van evt bezetting)

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Vero0504, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Beetje een aparte...
    Stel je kind is de hele nacht aan t spoken en niet fit (er heerst weer wat). Bij ons maandag op dinsdag t geval, dus dinsdag thuisgehouden en afgemeld.

Woensdag, 24 uur klachtenvrij wat t bleek beperkt tot de nacht, helemaal fit als een hoentje dus naar school.

Echter kan je die ziektedag niet omruilen naar bijv. aankomende vrijdag, want de ziektedag ligt in t verleden. Je moet OP de ziektedag plannen wanneer je verwacht die in te halen. Je kan toch nooit voorspellen wanneer ze opgeknapt zijn??? Blafte ze door dan kan ik er gif op innemen dat met geluk een week verder t probleem een keer opgelost is.

Geen capaciteit is gewoon pech hebben uiteraard, dat staat hier los van. Hebben meer BSO's dat?

Wij vonden de KDV al streng met binnen 5 werkdagen inhalen, maar dan kon je prima omruilen, mits er dan plek was. Gaan er ook geen halszaak van maken, t verbaasde ons alleen.

2. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Wij krijgen de uren überhaupt niet terug als we minder dan 5 dagen van te voren afmelden. Wij moeten dus gokken wanneer ze ziek worden;) Zo probeert volgens mij iedere opvang te zorgen dat mensen niet last minute afmelden

3. Neilia

Neilia Niet meer actief

Wij mogen die sowieso niet opnieuw inplannen.

4. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ik kan een ziektedag ook niet gebruiken als wisseldag. Ik kan dagen die ik niet af neem maar wel afmeld wel als wisseldag gebruiken.

Ik heb dat eerlijk gezegd nooit vreemd gevonden.

5. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wij mogen idd ook alleen van tevoren of op de dag zelf die dag ruilen.

Er verder nooit over nagedacht, want vond het ook wel logisch eerlijk gezegd.

6. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Werkelijk nog nooit bedacht om een dag die uitvalt door ziekte op een ander moment in te zetten. Misschien doordat wij vaste dagen afnamen en op andere dagen geen opvang nodig hadden? Wij konden wel een dag ruilen als we dat tevoren vroegen en er plaats was.
    Dus nee, ik vind dat zeker niet raar

Vogelmeisje en nizzie86 vinden dit leuk.
  7. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Lijkt me ook ergens wel logisch dat je een ziektedag niet in kan halen. Ze hebben immers met de planning gewoon rekening gehouden met dat je kind er was. Ziek is naar mijn weten wat anders dan dat je een keer wil ruilen vanwege een andere werkdag o.i.d.

nizzie86 vindt dit leuk.
  8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier hetzelfde. Afmelden moet dan wel 6 weken vantevoren.

9. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij mogen op de dag zelf tot 9.00 uur afmelden. Deze uren komen dan als tegoed te staan en zijn 1 jaar geldig.

10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.955
    15.001
    113
    Wow, dat is helemaal de luxe editie.

Ja afmelden moet echt heel vroeg hier, en dan is t max 15 dagen (KDV was binnen diezelfde week, zat je donderdag of vrijdag was dat dus pech) en ENKEL onder voorbehoud dat er bezettingsruimte is kan je die dag evt inzetten. Ze gaan er niet extra personeel voor inzetten bijv. dat is hardstikke logisch.

@ALL: wat een verschillen dan nog! Hebben wij nog een behoorlijke coulante al zit hij ramvol, dus de kans dát je uberhaupt in kan zetten is beperkt en is gewoon mazzel hebben.

11. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben het inderdaad best luxe geloof ik :oops:
    Een voordeel van een kleine bso die niet vol zit denk ik. Als ik een keer wil ruilen van dag of extra opvang nodig heb kan dat ook gewoon.
    Ideaal!

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij hebben ook die luxe... Of beter de flexibiliteit. Nou zit mijn dochter op een sportbso en dan is de ratio medewerker-kind sowieso wat hoger en dan kan er doorgaans al snel wat meer idd. Zo heb ik van de week de hele zomervakantie zitten plannen, dagen dat ze normaal komt maar op vakantie is op dagen ingezet waar ze nornaal niet zou komen. Geen enkel probleem.

13. Roderoosjes

Roderoosjes Fanatiek lid

13 apr 2012
    1.119
    111
    63
    Bij ons kan je ook geen ziektedag inhalen.
    Wij moeten minimaal 5 dagen van tevoren afmelden of wisselen en de wisseldag mag niet later dan 31 dagen na de afwezige dag zijn.
    Van de week gebeld dat ik een dag wilde wisselen en dat was 33 dagen. Omdat het vakantieperiode is en zij ook nog 2 weken dicht zijn konden ze nu wat flexibeler zijn. Maar anders niet.

14. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier gelukkig ook heel flexibel. Ik ben altijd 1 donderdag per 2 weken vrij en normaal gaat ze dan naar de BSO. Heb ik de laatste maanden niet gedaan, wegens Corona en dan minder kans op quarantaines. Die uren kan ik nu voor de voorschoolse opvang gebruiken die we plotseling nodig hadden wegens ernstige ziekte normale oppas. Ben blij dat dat allemaal gewoon kan.

15. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Op mijn werk is dit precies hetzelfde. Maar enkel als ze niet komen. Een ziektedag mag niet omgewisseld worden. Op de Bso van mijn zoon blijven ruildagen een jaar staan en mag je gewoon inzetten wanneer je wil mits er ruimte is.

16. MissXray

MissXray Niet meer actief

Hier kan je een ziektedag niet inhalen. Wel kan je hem ruilen.

Als ze op zondag ziek worden dan ruil ik m’n bso dag van maandag bv naar een extra dag die week daarna. Kan ik m’n werkdag dan inhalen.

Hier is geen tijd aan verbonden verder. Dus zondagavond mag ik nog afmelden voor maandagmiddag.

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.136
    8.869
    113
    Mijn kinderen zaten op verschillende BSO's, op beide BSO's kon je een ziektedag niet inhalen of ruilen. Zelfde voor het KDV trouwens. Ik weet dus niet beter.

18. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Wij moeten minimaal 24 uur van te voren afmelden, dan krijgen we inhaaltegoed. Dat tegoed is 9 maanden geldig.
    Meldt je binnen 24 uur af, dan ben je de uren ‘kwijt’.

19. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Als je netjes afmeld voor8:30 komt deze dag als tegoed te staan die je heel het jaar mag overbruggen

20. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Ruiltegoed is bij ons in hetzelfde jaar nog geldig. Wel 4 dagen voor aanvangst opvang afmelden.
    Ruilen lukt zeker niet altijd en ruilen is geen recht maar een service.

Deel Deze Pagina