geldzorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door 1992, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat zou idd ver gaan. Als een gastouder een goedkopere optie is helemaal.
    Maar moet erbij vertellen dat ik vaak proefberekeningen heb gemaakt. Voor wat ik dan aan opbangtoeslag terug zou krijgen bij kinderopvang. Bij 3 dagen werk. Ik zou dan €100 er op verdienen. Maar wat dan wel heel leuk is, dat ons gezamelijk inkomen hoger uitvalt waardoor we €150 gekort worden op andere toeslagen. Eind verhaal -50 euro.

    Dus dan zou het pas daadwerkelijk iets opleveren bij 5-6 hele dagen werken. Waarbij je uiteindelijk dan 100 overhoud. Dat zijn 180 uren in de maand. Een uurloon van ongveer €0.60 dus. Dan ben ik toch gek als ik dat doe. En daatdoor mn kinderen amper zie
     
  2. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Dan heb je zeker wel mega maandlasten? Aangezien je man dan een klein fortuin moet verdienen.... Wij hebben 2 zeer goede inkomens en krijg ook echt nog een leuk bedrag terug. Werken loont vrijwel altijd. Dat is de hele opzet van de toeslag.
     
  3. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja €500 netto per week. Dat kan ik netto niet verdienen.
    Mijn enige werkervaring is als casiere bij de supermarkt en werken bij een snackbar
     
  4. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Per week? Serieus?
     
  5. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh nou dat vind ik eigenlijk wel mooi klinken, precies banen waarvoor ze vaak mensen op zaterdag zoeken. En snackbar ook wel in de avond.
     
  6. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dat valt wel mee hoor. 1100
    Voor huur, energie, zorgverzekering. Telebisie internet. Mobiele 2 keer. Uitvaart/ inboedelverzekering, peuterspeelzaal.
     
  7. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Volgens mij klopt je berekening niet. Laten we er voor het gemak even vanuit gaan dat je twee volle dagen gaat werken van 8 uur. Dat kost je bij een kinderdagverblijf ongeveer 1300 euro (kort door de bocht berekend) en bij een gastouder rond de 1100? Je krijgt ongeveer 700 euro terug volgens je berekening gok ik? En je verdient toch echt wel meer dan 400 euro netto met 2 dagen id week.
     
  8. Zinaa

    Zinaa Fanatiek lid

    28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Nee, netto per maand.
     
  9. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    5 volle dagen kinderopvang kost hier 1636 euro. Ik kreeg daar toendertijd 1100 euro van terug van de bd. Ik betaalde zelf dus 536 euro per maand. Ik verdiende 1400 en hield dus 900 euro over...

    Luc zit nu 5 dagen pw op de bso, dit kost me 560 euro per maand en ik krijg nu maar 200 euro terwijl t inkomen nou ook niet gi-gan-tisch is.

    Reken dus op ongeveer 500 pm. Stel je verdiend 1300 euro, hou je wel mooi 800 euro per Maand meer over....
     
  10. lievemommy10

    lievemommy10 Fanatiek lid

    13 mei 2013
    1.009
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ligt eraan of je man een hoog inkomen heeft of niet... maar als hij ook gewoon ongeveer minimumloon heeft dan loont werken voor jou echt wel hoor!

    Ik werkte 16 uur, betaalde zelf 150 euro aan de gastouder... maar verdiende wel 600 euro per maand met minimumloon... Toch elke maand 450 extra. Kun je een hoop van doen hoor...
     
  11. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eeeh als ik netto dan €6,25 per uur krijg wel ja. En dan moet dat eigenljjk nog een pqar euro meer zijn. Wil het wat anders dan extra werkervaring opleveren
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.533
    2.339
    113
    Nu zijn jouw kinderen erg klein. Maar misschien kan je wel op wat oudere kinderen oppassen in jouw huis. Na schooltijd. Niet iedere ouder zoekt een gastouder.. Maar dit kan ook een normale oppas zijn, tegen een gunstig tarief. Het is vaak maar van 15 tot max 18 uur. (Dan is de crèche vaak te duur, zeker bij de hoge inkomens)
    Wellicht een idee? Of misschien zoekt iemand nog een hondenoppas/uitlaten. Kinderen in de kinderwagen. (Zijn ook gelijk even buiten) (meer dan 2 honden tegelijk uitlaten is niet te doen met een kinderwagen)
     
  13. Lojo

    Lojo Bekend lid

    19 dec 2012
    612
    6
    18
    Het is sowieso al 7,33 als je 22 bent... Maar je zegt dat je lasten 1100 zijn, je hebt 400 te besteden dus het inkomen van je man is 1500 euro. Dat is dus een redelijk tot laag inkomen volgens mij. Als jij dan ook minimum loon krijgt ga je echt wel meer terug krijgen hoor. Ik krijg al 50% terug en zit in een andere schaal.
     
  14. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Ontvang je de voorlopige teruggave wel maandelijks? Is ook weer 100,- per maand. Dit wordt wel met de jaren afgebouwd/afgeschaft, maar voor nu toch weer extra.
     
  15. Jeb1983

    Jeb1983 Lid

    19 sep 2014
    83
    0
    0
    Overijssel
    Sommige mensen wíllen niet werken...
     
  16. maantje85

    maantje85 Fanatiek lid

    9 feb 2010
    1.321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Zo klinkt dit wel ja:$
    Ik heb morgen na 4 jaar (bewust gekozen) thuis te blijven ook een sollicitatie gesprek voor een goed betaalde parttime (24 uur) baan. En donderdag komt er iemand langs van een gastouder bureau om te bespreken wat voor ons de gunstigste opties zijn...

    (Wil graag een zoals ze het noemen nanny (gastouder bij mij thuis) maar dat schijnt echt niet leuk te zijn voor 1 kindje, dunste gaan gewoon info in winnen... Dat zou je ook is kunnen doen. Zij kunnen het beste vertellen wat de goedkoopste optie is voor jullie gezin.

    En wat je man betreft, je runt met z'n tweeën een gezin en niet alleen werken en slapen! Hij heeft ook 2 kindjes en kan daar NOOIT te moe voor zijn, dat krijgt hij later van z'n kinders terug op z'n bordje dat papa alleen maar werkte en sliep... Dus een zaterdag papa dag is alleen maar leuk!!! En wat betreft je relatie... Is het leuk zonder geld? Of zou het leuker zijn met een extra centje en op zondag met het gezin lekker onbezorgd iets leuks kunnen doen? Zwemmen ofzo...

    Als je niet wilt werken plaats dam geen topic...

    O ja ik heb GEEN diploma!! En een (boven)gemiddeld inkomen...

    Succes! Maar ik zou eerst beginnen met informatie!!
     
  17. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    De enige manier om meer inkomsten te genereren is.....werken! ;) Verschuil je niet achter allerlei smoesjes en ga alvast gewoon zoeken. Met wat je terugkrijgt van de bd voor de kinderopvang zal het altijd(!) lonen om te werken en op langere termijn alleen maar meer nog. Misschien is het wel handig om te investeren in een opleiding of studie zodat je in de toekomst meer kan verdienen en iets hebt om op terug te vallen. Succes.
     
  18. minon

    minon Niet meer actief

    Ben het niet mee eens dat het altijd loont om te werken. Ik krijg ook minimumloon betaald. 20 uur per week werk ik. Netto iets meer dan 650 euro per maand. Nu hebben wij dus drie kinderen. Voor de gastouder betaal ik netto 75 euro per maand per kind voor 1 dag. Als ik dus alledrie 2,5 dag naar de gastouder breng is dat 562 euro netto per maand. Ik zou dus netto 100 euro overhouden. Als ik niet zou werken is het verzamelinkomen een stuk lager en krijg ik die 100 euro alsnog aan zorgtoeslag en kindgebonden budget. Ben het dus niet met je eens dat werken altijd loont. Ik werk dus alleen omdat mijn moeder een dag oppast en ik een halve dag thuiswerk. Anders is het volkomen nutteloos.
     
  19. Koon

    Koon Niet meer actief

    Nou als ik iedere dag om 4.00 op sta en pas om 18.00 weer thuis ben kan je mij ook opvegen hoor. NOOIT te moe lijkt me hier een tikkeltje overdreven...
     
  20. Luuz

    Luuz VIP lid

    16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik denk dat je je knop om moet zetten. Als je meer inkomen wilt hebben, zul je toch echt moeten werken;)
    Ik werk zelf in de horeca, doordeweeks dagdiensten en op zaterdag een avonddienst van 17.00-04.00 uur. Mijn man zit doordeweeks op zee en dat is prima te doen. Soms heb je geen keuze en zul je wel moeten.
     

Deel Deze Pagina