geldzorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door 1992, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.057
    3.526
    113
    Vrouw

    Maar dat is nu zo, als ze de komende jaren gaan snijnden in de toeslagen, sta je er heel anders voor.

    Wat ik trouwens, naast het inkomen, ook belangrijk vind aan werken is het netwerk (sociale contacten), zelfontwikkeling, iets voor je zelf, pensioen opbouw...
     
  2. mammievan2

    mammievan2 Fanatiek lid

    31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Ik heb ook alleen een vmbo diploma en werk al 8 jaar in de winkel werk 28 uur pw de kinderen gaan naar een gastouder en ik hou veel meer over dan dat ik niet zou werken. Je kan toch gewoon solliciteren
     
  3. minon

    minon Niet meer actief

    #43 minon, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2014
    Klopt maar als ik niet werk heb ik ook geen auto nodig wat me ook een besparing van meer dan 100 per maand oplevert. Bedoel ermee te zeggen dat je gek bent om voor 100 euro netto te gaan werken als je ook volledig thuis kan zijn bij je kinderen.
    Ik werk wel daar niet van. Ook omdat ik het fijn vind even eruit te zijn en een basis achter de hand heb. Maar als mijn moeder niet zou oppassen en ik niet thuis kon werken dan toch echt niet. Pensioen sparen heb ik sowieso niet binnen het bedrijf waar ik werk.
     
  4. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Dit! Veel vrouwen interesseert dit geen biet. Ik kan het ook niet begrijpen! En al deze dames die scheiden mogen we fijn bijstand gaan uitkeren omdat ze voor geen meter op eigen benen kunnen staan. Niet meer van deze tijd met alle kansen en mogelijkheden tot scholing, opvang en toeslagen.

    Pure, korte termijn visie.
     
  5. kwebbel1984

    kwebbel1984 Fanatiek lid

    30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Maar als je maandlasten 1100 zijn en je 400 euro overhoud per maand dan verdiend je vriend 1500 euro. Dan krijg je toch ook zorgtoeslag en kindgebondenbudget en misschien nog wel huurtoeslag. Dan houd je toch meer over per maand. Je kan altijd nog je abbonnement van je mobiel opzeggen is ook weer een besparing. Ik heb geen abbonnemebt en vind het ook niet nodig.
     
  6. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee hoor, zat vrouwen die dit gewoon goed geregeld hebben. En godzijdank hoef ik niet te werken voor een sociaal netwerk, zelfontplooiing of iets voor mezelf.
     
  7. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Zoek een baan!

    Al levert het maar 100 euro per maand extra op, het kan net betekenen dat je financieel wat minder stress hebt. En dat is ook heel wat waard.

    Doe anders op toeslagen.nl een proefberekening wat je terug zou krijgen aan toeslag.
     
  8. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Ik ben ook 22 en werken loont zeker hoor.
    Ik werk 28 uur, verdien ongeveer 1100 euro (10,20 per uur)
    Mijn benzinekosten zijn 200 euro (werk nog in oude woonplaats)
    Kdv kost €8,03 omdat ik flex opvang heb.
    Ik krijg per maand €300 terug van de bd voor kdv en betaal zelf ongeveer €300, soms meer (ligt aan hoeveel dagen ik haar wegbreng, meestal 2-3 per week).

    Ik hou dus al met al zo'n 600 euro over. (Man werkt ook) Nu werk ik overdag. Dus als je iets voor de avond of weekend vind is het helemaal fijn.
    Niet zo piepen en gewoon rondkijken naar werk.
     
  9. Moli

    Moli Niet meer actief

    wow... je levert gewoon 500 in... begrijp me niet verkeerd ik snap dat het nodig is maar dat ik bijna 50 % van je netto loon...
     
  10. adi

    adi Niet meer actief

    Nee, als zij 1.100 lasten hebben en 400 overhouden, betekent dat dat hun totale inkomen 1.500, ik neem dus aan incl al die toeslagen.
    En wellicht zit in die 1.100 netto hypotheek ipv huur.
     
  11. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    #51 Mams136, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt: 8 okt 2014

    Moet je nagaan als ze in de kinderopvangtoeslag zouden gaan snijden.
    Moet je gaan bijbetalen om te kunnen werken. KOEKOEK!!!


    TS, verdiep je er eens in om als gastouder aan het werk te gaan.
    Je hoeft in principe niks te investeren (als het bureau je opleiding betaalt. of je die al hebt) want je bent niet verplicht je bij de KVK te registreren.

    Ik werk nu zo'n 7 jaar als gastouder. Heb 4 gastkindjes(1 vaste uren en 3 flexibel) en verdien tussen de 500 en 850 euro per maand (bruto, maar met onbetaalde vakanties enzo ben ik tot dusver altijd belastingvrij gebleven op jaarbasis) Ik werk geen 5 dagen in de week(dus je kunt meer verdienen dan ik;) ), heb voldoende vrije tijd over. Kan zelf mijn oudste naar school brengen en weer ophalen. Heb ook geen kosten voor opvang van mijn dochter.
    Totdat de jongste naar school gaat wil ik sowieso niet anders.
    Dus over 2 jaar kijken we wel verder!
     
  12. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Thuiswerk?
    Ik heb op een sportschool gewerkt in de avonduren, goed te doen.
    Kan je man niet meer werken/hoger op komen of een andere baan waar hij meer verdiend?
     
  13. brownielover

    brownielover VIP lid

    9 mrt 2009
    7.557
    2.542
    113
    Nederland
    Klopt. Ik krijg geen reiskosten vergoeding omdat ik vrijwillig verhuisd ben destijd. Ander werk zoeken wil ik nog niet omdat ik een vast contract heb, dat gooi ik niet zomaar weg. Wil eerst kijken wat mijn vriend zijn werk te bieden heeft over anderhalf jaar (dan moet ie voor vast, maar ziet er positief uit). Dus het is even niet anders, helaas.:)

    Kdv is zo duur omdat ik flex opvang heb. Kan kiezen voor een gastouder maar dat is niks voor mij. Ach we komen er wel komen nog goed rond, maar ik lever idd veel geld in dat ben ik met je eens. Hopelijk veranderd dat ooit:).
     
  14. sydneys

    sydneys Niet meer actief

    Je kan ook een parttime baan in de avonduren zoeken.
    Ik heb heel lang parttime gewerkt van 18 tot 22u. als je uren zoekt na de uren van je vriend heb je geen oppas nodig. Niet leuk maar het levert dan wel iets op.
     
  15. Nikki88

    Nikki88 VIP lid

    29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Dit en wat Feye zegt. :) Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
     
  16. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik hoop trouwens niet dat dit weer zo'n topic gaat worden als wat al tig keer voorbij is gekomen. Lijkt soms wel alsof iedere tbm een potentieel scheidingskandidaat is.
     
  17. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Jij zegt het (of schrijft het), ik dacht het.
     
  18. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wel nee, jij schrijft dat je het prima op orde hebt, ook na een evt scheiding wat super fijn is natuurlijk.

    TS haar man is geen carriere hoogvlieger gezien zijn maand inkomen en ze hebben geldzorgen. Dan zou ik, als ik TS was de korte termijn visie laten varen en zorgen dat je ook een inkomen hebt. Ook al is het een 100 euro + verhaal omdat er simpelweg op het randje geleefd wordt financieel gezien.
     
  19. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Precies dit!! Hier heeft man ook een zeer goed inkomen en ik werk erbij, niet omdat het hoeft zeg maar.
    Toen mijn kids dezelfde leeftijd hadden gingen ze 2x per week naar een kdv, ik hield 300 euro na aftrek van alles over!

    Je hebt een diploma, welke richting wil je? De wereld ligt voor je open, je bent jong genoeg!

    Ik zou niet 's avonds gaan werken, als je man zo moe is, dat kan hij ook niet goed voor de kids zorgen (als ze huilen etc) en daarnaast moet hij ook fris en fruitig de volgende dag weer beginnen, hij zorgt wel voor het hoofdinkomen.

    Je mag me best pben, om te kijken waar eventueel je kan besparen. Wij zijn namelijk bij de geboorte van de eerste door een diep dal gegaan. En nog steeds let ik vreselijk op mijn geld hahaha:D:D:D
     
  20. edelweiss

    edelweiss VIP lid

    24 jan 2013
    7.328
    474
    83

    Vast wel. Want tbms zijn potentiële bijstandstrekkers die niets kunnen en niet op eigen benen kunnen staan.

    Hier is alles goed geregeld als ik alleen kom te staan kan ik gewoon hier blijven wonen. En hou ik het sowieso 2 jaar uit zonder werk. Daarnaast werk ik thuis en verdien een 800 netto daarmee. Dus dan zou het nog 3 jaar kunnen zijn ook
     

Deel Deze Pagina