geldzorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door 1992, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicolientje

    Nicolientje Bekend lid

    18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Mijn man en ik werken allebei, mijn man 5 dagen en ik 4. Onze zoon gaat 4 dagen naar het KDV en dat kost ons € 400,- per maand (de rest krijgen we gelukkig terug. Ik heb zelf helemaal geen diploma en werk toch als juridisch secretaresse op een advocatenkantoor. Als je echt wil, is heel veel mogelijk.
     
  2. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Je vergeet alleen dat je nog kinderopvangtoeslag kunt krijgen volgens mij.
     
  3. Chocolat

    Chocolat Niet meer actief

    Je zou heus wel kinderopvangtoeslag krijgen. Wij betalen €177,24 per maand voor 28 uur en krijgen €129,00 kinderopvangtoeslag en wij zitten bovenmodaal inkomen dus dan zouden jullie ook toeslag krijgen en kun jij die dagen werken.

    Kijk goed naar de pakketten voor tv/internet/telefoon wat je kunt bezuinigen.

    Misschien een tip om een huishoudboekje bij te houden, wij doen dat sinds januari en hebben nu veel beter inzicht wat er uit gaat en inkomt.
    En wij werken met een enveloppen-systeem voor boodschappen/benzine enz.
    Kijk goed naar de prijzen van de producten in de supermarkt, haal groente/fruit bij een tuinder (scheelt enorm bij de tuinder 0,75 voor bloemkool bij de supermarkt 1,30 enz.)

    Als je meer vragen hebt mag je wel pb-en.

    O ja, ik werk 7 uur per week als huishoudelijke hulp en heb alleen VMBO-opleiding. Over 1,5 jaar ga ik kijken of ik een opleiding ga volgen of dit werk blijf doen en meer ga werken, dat ligt helemaal aan de thuissituatie.
     
  4. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Precies! Ik heb zelf een mavo diploma en een 1 jarige opleiding voor secretaresse gedaan. Daarnaast veel cursussen via t werk of thuisstudie gedaan. Al mijn ervaringen om laten zetten in een certificaat. Het kan dus echt wel. Maar je moet wel willen. Onderaan beginnen. Dat deed ik ook toen ik 22 was.
     
  5. Drieka

    Drieka Niet meer actief

    Als je vriend overdag werkt dan kan jij overdag bij de kinderen zijn, als je vriend in de avonden thuis is kan je toch gaan werken in een café of restaurant als serveerster? Dan kan je vriend bij de kinderen zijn.

    Er zijn altijd wel iets van optie's denk ik zo ;)
     
  6. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Als je alleen maar beren op de weg ziet zal de situatie nooit veranderen!
     
  7. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Maar TS, je kan dan toch overdag hele dagen werken? Je zoon kan hele dagen naar de opvang en dan kun jij aan het werk. Je krijgt nog best aardig wat terug hoor. Wij namen twee dagen af en moesten ongeveer een 400 netto betalen. Ik hield echt nog wel inkomen over.
    Ik werk trouwens ook elke zaterdag.
     
  8. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat vind je van deze suggesties? Ik denk dat er echt wel werk te vinden is hoor voor om de zaterdag en voor een aantal avonden. Dure kinderopvang heb je dan niet nodig.

    of idd kijken of je wat kunt met ouderparticipatie, elkaars kids opvangen.
     
  9. sunshineS1976

    sunshineS1976 Niet meer actief

    meid denk in oplossingen:


    Je kunt, zkr met jouw leeftijd en vmbo diploma, zo aan de slag bij de Mac Donalds! Er zit er vast wel een bij jou in de buurt. En je kunt perfect werken op tijden dat je vriend/man thuis is dus helemaal geen kdv nodig!
    Stel je voor met 2-3 avondjes per week daar werken heb je al 200-300e extra per maand!
    Of ga eeen krantenwijk lopen 's ochtends vroeg. Ook een paar honderd euro elke maand. Als je echt wil werk je volgende week nog bij de Mac hoor!
     
  10. Thunder

    Thunder Bekend lid

    30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja de Mac is echt een prima suggestie inderdaad! Kan prima in t patroon van aantal avonden in de week en zaterdag. En verdient oke volgens mij.
     
  11. 1992

    1992 Actief lid

    16 apr 2013
    383
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties allemaal.
    ik wil eigenlijk het topic sluiten nu maar weet niet hoe.
    er zaten voldoende tips in voor nu en goede adviezen.
    maar ook erg kortzichtige meningen wat mij betreft.
    zoals dat ik niet zou willen werken ofzo. ik dacht gewoon dat het weinig zou opleveren. maar die gedachten is inmiddels weg.
    ook weet ik niet of er veel van jullie een kind van net 1 en van 2 hebben. ik heb daar moeite mee die 5 dagen in de week weg te brengen. zal het uiteindelijk wel doen. of voor 3 dagen.
    ik wil ook graag wat zelfstandiger worden. ik doe hard mn best alles te regelen. wat erg lastig is met 2 aandachtslurpende kinderen.:) ik ben pas 22 en wil ook echt niet tot mn 40e thuis zitten ofzo. ik wil ook graag mezelf ontwikkelen.
    sommige reacties vond ik vrij belachelijk.
     
  12. catharin

    catharin Fanatiek lid

    5 jan 2010
    1.072
    2
    38
    NULL
    NULL
    Zelf had ik op mijn 24ste ook twee kleine kinderen en was een echte moederkloek die ook dacht dat ik de enigste was die voor hen kon zorgen. Maar omdat ik altijd maar thuis zat werd ik er niet echt vrolijker op en financieel moest ik ook echt wel werken.
    Ben gewoon productiewerk gaan doen en verdiende er een lekkere cent bij.
    Soms moet je gewoon die ene stap zetten en daar heeft je hele gezin voordeel van. Misschien eerst 2 avondjes en dan zal je zien dat het thuis ook goed gaat met oppas. Geld maakt niet gelukkig maar ik wordt er wel een beetje vrolijker van. Veel succes!
     
  13. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb zelf jaren in een winkek gewerkt.
    Toen de kinderen er waren ben ik ook veel op zaterdag gasn werken want dat scheelde weer in de kosten. Ik heb het geluk dat mn schoonmoeder op woensdag oppast dus ik had vaak maar 1dag opvang nodig en daarvoor had ik een schat van een gastouder.
    Nu ben ik sinds 1.5 jaar zelf gastouder in mn eigen huis.
    Mocht je daar interesse in hebben is het wel slim om snel te beginnen want ze willen de hele boel verandere en zwaardere opleidingseisen.
    Ik werk nu 3dagen in de week en heb 2dagen 3kindjes en 1 dag 1kindje en heb na reservering van belasting, pensioen ed een netto loon van 600euro.
    Het is ideaal, maar je moet het wel leuk vinden om met kinderen te werken, want het is soms best hard werken.

    Heel veek succes met het uitzoeken van de mogelijkheden en ik hoop dat je hier snel kan melden hoe het verloopt.
     
  14. Rostie

    Rostie Actief lid

    23 jun 2014
    199
    0
    0
    Werken kan zeker wel uit je krijgt kinderopvang toeslag naar gelang je inkomen.
    Man werk 30 uur en ik 32 uur en we hebben 2 dagen kinderopvang voor de jongste en een halve dag gastouder voor de jongste.
    De oudste gaat naar school en 2,5 dag naar de gastouder gemiddeld.

    Het niet continu opvoeden van je kinderen zo ervaar ik het niet, maar ik vind het heerlijk om te werken en ik vind het heerlijk om thuis te zijn, een goede balans is wel belangrijk, en goede opvang ook.

    Wij krijgen de 3e en die gaat straks fulltime naar de gastouder en vanaf een jaar of 2 naar de kinderopvang zo is nu het plan.
     
  15. Umm85

    Umm85 VIP lid

    17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    J
    Je hoeft toch niet meteen 5 dagen te gaan werken, volgens mij werkt het grootste deel parttime.
     
  16. misa

    misa Niet meer actief

    #76 misa, 8 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 okt 2014
    Misschien is thuiswerken wat? Loopt momenteel ook ee topic over geloof ik. Of als gastouder in je eigen huis werken?

    Of eens uitzoeken wat een gastouder kost en of dat misschien handig is als je toch een baan buitenshuis kan vinden. Want als je weinig verdient, krijg je ook meer kinderopvangtoeslag. Kun je zo op toeslagen.nl berekenen! :)

    Wij hebben kinderen van 2 en 3 en ik heb bijna altijd gewerkt (op een korte werkloze periode na). En natuurlijk geen 5 dagen! Maar wie weet kun je iets vinden voor 2 dagen?
    Natuurlijk is het verschrikkelijk lastig als je kinderen voor het eerst weg brengt, maar even wat anders dan kinderen of ook iets anders er naast hebben kan erg fijn zijn! Daarbij hebben ze denk ik juist een mooie leeftijd om met andere kindjes om te gaan. :)

    Dat het niet loont om te werken kan ik me haast niet voorstellen dat er mensen zijn die dat hebben. Zo voelt het misschien wel want het kan reteduur zijn. ;) Maar je verdient eigenlijk altijd meer dan wat de opvang kost.
     
  17. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    20 of 24 uur is idd toch te doen. Ik zou ook niet fulltime willen werken hoor.
     
  18. Linn84

    Linn84 Fanatiek lid

    2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik begrijp wel dat je sommige reacties als kort door de bocht beschouwd, maar ik snap de reacties ook zeker wel.

    Je geeft aan dat je je kansen laag inschat omdat je enkel een vmbo diploma hebt. Tegelijk zeg je dat je jezelf graag wilt ontwikkelen. Dan is een baan vinden waarin je de mogelijkheid krijgt om jezelf verder te ontwikkelen toch de beste investering die je kan doen? Je houdt er altijd wat geld aan over, dat is zeker mooi meegenomen. Maar joh, daarbuiten, moet je kijken wat je er voor terug krijgt in de toekomst. Ongeacht wat voor werk je vindt, je hebt werk. Dat staat altijd beter op je cv dan niks, een toekomstige werkgever zal zien dat je bereid bent om aan te pakken.
    Als je een baan kan vinden waarin je wellicht een opleiding kan doen is dat helemaal een goede investering natuurlijk.

    Je bent jong, je hebt minimale diploma's en twee jonge kinderen. Ja, het zal even pittig zijn, maar meid, je bent het wel een beetje aan jezelf verschuldigd hoor! Net wat je zegt, je wilt niet op je 40e thuis zitten en denken "had ik toen maar...."

    Kop op en ga ervoor! Succes
     
  19. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou inderdaad met jou eens..
    denk dat ze iets vergeet ik betaalde uiteindelijk zelf voor 2 hele dagen opvang iets van 140,00
    en verdiende er 700 hou ik toch nog 560 over en daar kon ik een hoop leuks mee doen elke maand
     
  20. diaan1982

    diaan1982 Fanatiek lid

    8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Ik zie veel voorbeelden langskomen , en dat is natuurlijk goed.
    Maar veel voorbeelden zijn van mensen die maar 1 kind naar de opvang doen......Ze heeft er 2 en dat is wel iets duurder.....
     

Deel Deze Pagina