geldzorgen

Discussie in 'De lounge' gestart door 1992, 7 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

    mirell VIP lid

    17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    dagen werken???
    nou ik werk maar 16 uurtjes per week hoor
    maar wel een extra inkomsten wat je dan weer kan gebruiken om leuke extra dingen mee te doen
    en als je het zwaar hebt financieel is dat wel iets om over na te denken
    ennnn ik werk gewoon in een winkel
     
  2. emma84

    emma84 Bekend lid

    3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    ik zou zowiezo proberne onderscheid te maken tussen structurele inkomsten en uitgaven (werk, gastouder enz) en eenmalige inkomsten en uitgaven (verkopen via marktplaats).

    Je moet altijd zorgen dat je alle structurele uitgaven kunt betalen met structurele inkomsten.

    Verder proberen met budgetten te werken: maximaal x-bedrag aan kleding per maand, x-bedrag aan boodschappen enz. en je daar ook echt aan houden. houd je een keer wat over? leg het weg, want een andere maand kom je wer wat tekort.

    Succes!
     
  3. Luppy

    Luppy VIP lid

    1 dec 2007
    7.023
    2.159
    113
    Werken kan volgens mij altijd uit. Mijn man en ik verdienen samen echt heel veel (meer dan 2x modaal in elk geval) en zelfs wij krijgen nog bijna de helft terug van de kinderopvangkosten. Voor 2 dagen in de week BSO/TSO voor 2 kinderen en 2 dagen per week KDV voor 1 kind betaal ik bijna 600 euro per maand netto. Het is een slok geld, maar wij verdienen er ook naar. Als je man 1100 euro per maand verdient en jij gaat ook een minimumloon verdienen voor 3 dagen, dan krijgen jullie naar verhouding nog veel meer terug. Hoe minder je verdient, hoe hoger je toeslag wordt. Echt, het kan eigenlijk altijd uit.

    Succes met zoeken naar een geschikte en leuke baan. Misschien kun je zelfs wel een opleiding volgen via een werkgever. Of zoek bijv. een baan in een winkel waarbij je 1 dag in het weekend kunt werken, dat scheelt weer in de opvangkosten.
     
  4. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Sorry ts geheel offtopic maar hier moet ik op reageren....

    wat een kortzichtig gel*l zeg!! Niet meer van deze tijd...jij bent echt vreselijk dom en arrogant. Kan ook stellen dat er gelukkig nog ouders zijn die de moeite nemen om ze zelf op te voeden ipv het grootste gedeelte van de week bij de opvang te dumpen...voor al die kinderen waar papa en mama nooit tijd voor hadden kunnen wij straks de reclasseringskosten betalen.

    en voor iedereen over mij heen valt..ik laat even zien hoe kortzichtig klaasje is en degenen die mij hier al langer mee maken weten dat ik helemaal niet tegen opvang ben;)
     
  5. maria04

    maria04 Niet meer actief

    Werken en leren misschien een optie ml is toch thuis dan heb je in iedergeval oppas.
     
  6. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Je kan het toch gewoon eens gaan proberen en kijken hoe het loopt en niet bij voorbaat alles afkappen?
    Dus werk en opvang zoeken.
     
  7. Ons Kleintje

    Ons Kleintje Niet meer actief

    TS je vraag is volgens mij gewoon: Hebben jullie tips om met 400 euro rond te komen qua alle extra dingen naast de vaste lasten.
    Ja, kijk eens in het topic Weinig boodschappengeld, wat eten? in de lounge.
    Ik kan me goed voorstellen dat je niet wilt werken met 2 kinderen van 1jaar en 2 jaar oud.
    Deze dame heeft geen schulden en houdt 400 euro over, dus als iemand anders nog tips heeft?
     
  8. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    Je krijgt kinderopvangtoeslag terug. Uiteindelijk zul je voor bijv 3 hele dagen zelf hooguit 300 per maand betalen en waarschijnlijk nog minder met laag inkomen. Voor 3 hele dagen houdt je wel netto 700 over. Dat is nog 400 extra wat over blijft
     
  9. Mams136

    Mams136 VIP lid

    26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    400 euro vrij te besteden is opzich toch helemaal geen ramp?
    Dat is wat wij hier aan budget handhaven voor boodschappen (gezin van 4 met hond) incl rookwaar voor man en voer voor de hond..
    Ook in de maanden dat we meer hebben proberen we dit te handhaven en dat is best te doen.
     
  10. Chocochippie

    Chocochippie Niet meer actief

    Je netto loon is niet overal hetzelfde he.. bij mij op het werk verdien je met 22jaar wel wat meer dan 7 euro netto en hiervoor heb je geen eens een diploma nodig ;)
     
  11. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.705
    42.533
    113

    Doe jij daar ook kleding van?? Denk dat 400 euro voor boodschappen prima is..ik doe het met minder zelfs maar met kleding/cadeautjes erbij zou het echt te weinig zijn.
     
  12. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.108
    2.838
    113
    Op verzoek van TS gesloten.
     

Deel Deze Pagina