Mijn kleine meid van 5,5wk heeft een gele aanslag achter op haar tong.Het is ten opzichte van gisteravond al iets groter. Ze lijkt er geen last van te hebben. Flesjes/speentje worden dagelijks gesteriliseerd. Ze krijgt volledig fv (zijn nu aan het overstappen van pepti naar nutrimagen) met een schepje jbpm van natufood. Iemand enig idee wat die aanslag zou kunnen zijn? Groetjes!
was hier ook... hier was het melkaanslag, dacht zelf aan spruw bij mijn dochter, was niet het geval volgens CB. en nu is het eigenlijk wel minder.. kan je het wegvegen? melk aanslag kun je meestal wel weg vegen, al lukte het hier niet zo goed, bleef alsnog zitten eigenlijk. maar zij had er ook geen last van.. goed in de gaten houden, als ze niet meer wil drinken of het word erger, dan wel even de ha bellen
Zou misschien spruw kunnen zijn. Mijn dochter had het ook toen ze heel klein was en werd ook groter inderdaad. Heb toen tot 2x toe iets gekregen van de huisarts en toen was het weg. Gewoon even bellen morgen.
@ jiz, komt spruw ook voor bij flessenbabys? Ze heeft nooit de borst gehad. En het zit verder ook niet in haar wangen, echt puur op de tong.
Spruw kan ook bij fles kinderen hoor. En melk aanslag kan je inderdaad weg vegen, en spruw niet. Al; hebben de meeste kinderen wel last van spruw. Moeilijker drinken, fles weigeren etc.