pijnlijke gemeenschap na de bevalling normaal?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Knijn, Feb 27, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Knijn

Knijn Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste verloskundigen,

Ik ben 5 maanden geleden bevallen, ben ingeknipt en ingescheurd. Genezing van de wond duurde erg lang, de wond is een paar keer licht ontstoken geweest. (moest 2x daags in de biotex)
    Nu heb ik weer gemeenschap gehad met mijn man maar het doet erg veel pijn. Het voelt alsof het écht niet past!
    Intussen 3x gemeenschap (geprobeerd) te hebben en daarbij meerdere dingen geprobeerd zoals; veel glijmiddel, de tijd nemen en dus zoveel mogelijk ontspannen, andere standjes maar niets helpt tot nu toe.
    Is dit normaal? Moeten we gewoon blijven proberen en word het dan vanzelf beter? Of moet ik langs mijn verloskundige of huisarts?

Alvast bedankt!
    Groeten Knijn.

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik zou wel even laten kijken door een huisarts. Het is wel normaal dat het een beetje pijn doet of strak aanvoelt. Maar met glijmiddel moet het meestal wel gaan. Het is voor jezelf ook geruststellend als alles ok blijkt te zijn, dan is het een kwestie van tijd en voorzichtig blijven proberen.

Mirjam

3. Knijn

Knijn Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Beste Mirjam,

Het blijft pijn doen en voelt strak. Zou het kunnen dat het te strak gehecht is? Of dat het door littekenweefsel (omdat het ontstoken is geweest) stugger is dan anders?
    De 3e keer ging wel, in tegenstelling tot de 1e keer. Toen kon het echt niet. De 3e keer kwamen we wel tot penetratie maar wel met pijn.
    Ik heb natuurlijk niet zoveel behoefte aan een huisarts die in mijn vagina gaat zitten voelen/kijken... :)

Alvast bedankt!

4. Ineke

Ineke Verloskundige

Dec 15, 2010
    2,663
    0
    0
    Hallo Knijn.

Wat je evt. nog kan proberen om met perineumolie je littekenweefsel te verzachten.
    En als dat niet werkt zou ik echt aan de bel trekken bij je huisarts, want vrijen moet natuurlijk wel leuk zijn.

Succes.

Groetjes Ineke.

5. Knijn

Knijn Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    1,553
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oke, bedankt!

Share This Page