ligt het dan aan mij, dat ze hier wel schoon uit de was komen? En niet stinken...tuurlijk iedere dag een schone, maar ik gooi ze niet steeds in de prullenbak. Als ze echt kapot of te vies zijn, dan wel. Ik heb dus een fobie voor microvezeldoekjes, ieuw, dat gevoel als ik ze vast heb. Zeker als ze nog droog zijn....haken helemaal aan je hand vast.
Ik gebruik trouwens deze: HEMA - wonen - keukentextiel - vaatdoekje Heb er een stuk of 20 en aan het einde van de dag hang ik ze op aan de rand van de wasmand om te drogen en daarna gaan ze de wasmand in om gewassen geworden.
Jaaaaaaah VIES!!!! Als je ze elke dag in de was gooit dan zal het wel te doen zijn, maar dat vergeet ik regelmatig en dan worden het echt van die wandelende bacteriehoopjes....Iewh!!! Als ik de moed heb verzameld om ze vast te pakken dan was ik ze soms nog 1 of 2 keer, maar daarna is de vorm er vaak half uit en gooi ik ze echt weg! Ik heb ook overwogen om over te stappen op van die vochtige doekjes, die gebruik ik wel voor t sanitair etc. Maar die kun je niet uitspoelen en soms als je langer bezig bent is dat wel handig. Dus dan koop ik toch maar weer een pakje gele doekjes...
oh ja bah, ik vind ze ook voor geen meter schoonmaken er blijft altijd stof en troep zitten als je met zo'n doekje ergens overheen gaat bah... ik heb uitwasbare wonderdoekjes... en elke dag gaan ze de was in...
ik gebruik vaatdoekjes een stuk of 3 per dag ofzo. ik laat ze nooit echt smerig worden. als ik iets gedaan heb wat vies is gaat ie in de was en leg ik een andere neer. ik heb elke dag een witte was met 5 personen dus lang liggen ze nooit. die gele doekjes heb ik ook maar die gebruik voor smerige klusjes en nadien gooi ik ze weg of als ze nog wel gaan dan was ik ze uit voor de volgende keer dat ik een smerig klusje moet doen.
Ik gebruik micorvezel als vaatdoek (de kleine doekjes van de zeeman) en er gaan er hier zo'n 3 a 4 per dag de was in. Ze blijven dus niet lang liggen, maar ik was en hergebruik wel
Ik heb een speciaal doekje wat in de vaatwasser kan. Dus iedere dag begin ik met weer een schoon doekje. Ze zijn prijzig, maar ik heb ze nou al zo lang....het geld meer dan waard!
Ja hier nog eentje, ik gebruik ze ook nooit. Ik heb altijd van die fijnere doekjes die gekleurden. Die zijn ook wat dikker, en zien er een stuk schoner uit. Die gele doekjes worden zo smerig.
mijn schoonmoeder gebruikt in de winkel ook zo'n geel doekje. en volgens mij heeft ze die al 10 jaar.... ze wast hem wel zeer regelmatig uit, maar er zitten gaten in, er zit geen model meer in en hij begint te pluizen.. en dan nog niet weggooien hè!
Ik ben hier ook begonnen met gele doekjes maar ik gooide ze ook iedere keer weg..getver,1 bonk bacterien! Nu gebruik ik vochtige allesreinigerdoekjes,stukken handiger! (Wel eigen merk,die van glorix vind ik te duur)
nou ik heb ze niet veel ( 1 nog geloof ik maar ik gebruik hem 1 dag en dan gaat ie de was in. niks vies aan hoor.
hihihi ..... wat een reacties!! leuk ik koop straks ook even van die weg werp doekkies denk ik....... (heb ik voor het toillet ook ) is wel handig!!! ik ben ook te lui om ze elke dag in de was te gooien..... zijn ze weer nat enzo... gedoe.... hahaha
Gooi ze ook altijd weg..... Vraag me trouwens af hoe warm de mensen ze wassen.... want bacterieen dood je toch niet met 40graden....?
Vaatdoekjes vind ik ook echt om te gruwelen inderdaad. Ik gebruik alleen wegwerpdoekjes, die van de lidl. Heb die van glorix weleens gehad maar die maken niet goed schoon en zijn te droog. En zijn nog duurder ook. Weet je wat ik goor vind, om even bij keukenartikelen te blijven; een afwasborstel met etensresten erin. Mijn pa heeft er standaard 1 liggen. Jekkes. Ik zet mijn afwasborstel elke dag in kokend water met bleek. En we hebben een vaatwasser.
Wij hebben nu een afwasmachine maar toen wij alles nog met de hand moesten afwassen, toen hadden wij twee afwasborstels. Eéntje voor het spoelen en ééntje voor het afwassen zelf. En met de 'spoelafwasborstel' vond ik het best meevallen hoor met etensresten erin. Heb jij maar één afwasborstel dan?
Ja eentje. Voor dingen die niet in de vaatwasser mogen/kunnen of dingen die we weer snel nodig hebben. Maar dat is niet vaak. Wel een aparte borstel voor mijn dochters flessen.
90 graden en detol en soms gloor als de detol op is. Maar al die weg werpdoekjes is toch hartsikke duur zou er dan een half pakje per dag nodig hebben dure boel dan