Gele gloed uit geverfd haar.

Discussie in 'De lounge' gestart door Lisa2, 13 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ja blonderen wil ik echt niet meer. Al m'n haar is afgebroken. Ik heb erg fijn haar. Volgens de kapper gaat een toner niks doen. Maar will het evt. zelf toch wel proberen thuis ipv de kapper. Wie weet doet het toch wat.

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Een toner in de juiste kleurhoogte zou misschien nog wel kunnen helpen, maar anders zou je het donkerder moeten doen, maar dat is ook niet heel eenvoudig.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ik zou voor een toner 8.1 of 8.11 gaan. Het oogt op de foto als deze kleurhoogte en een lichtere kleur gaat het niet oplossen. Je kan de fanola tien minuten proberen, wellicht dat het de warmte er iets uit krijgt. Maar zilvershampoo werkt pas eigenlijk echt vanaf lichtblond (kleurhoogte 9).

In principe kan je elk merk kopen, als het maar gemengd wordt met de juiste developer. Je kan dit gewoon online bestellen, want de verf van de drogist geeft geen percentages weer van de developer en grote kans dat het percentage dan te hoog is (en dan ga je toch blonderen).

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Wat heel goed werkt en ook nog eens goed is voor je haar is je conditioner mengen met een heeeeeel klen beetje paarse tijdelijke verf van een merk als Manic Panic (verf zelf is als een soort conditioner die je haar heel zacht en glad maakt).

De enige uitdaging is dat je wel heel voorizhctig moet zijn met de hoeveelheden. Begin heel conservatief met echt een minimale hoeveelheid verf en als dat niet genoeg was dan kun je altijd er een beetje meer bij doen een volgende keer. Anders eindig je met lila haar, haha.

Maar echt dit werkt 100X beter dan een zilvershampoo en is ook nog eens veel minder schadelijk voor je haar.

5. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Misschien een andere kapper proberen?

Cobon, Noelle85 en TotalBella vinden dit leuk.
  6. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Fanola indd. Ik was het 1x in de week ermee. Laat het 5min intrekken en dan goed (!) uitspoelen. Als ik net van de kapper kom dan is het maar 2 minuten.

7. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Is zilvershampoo zo slecht voor je haar dan?

8. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Gebruiken jullie van Fanola alleen de no yellow shampoo of ook de no yellow conditioner/mask? Van een ander merk (osmo) gebruik ik namelijk af en toe de shampoo en regelmatiger de no yellow mask, maar als ik de verhalen hier over Fanola lees denk ik dat de shampoo (en een goed verzorgde conditioner) misschien voldoende is voor een koele kleur? Mijn fles is namelijk zo goed als leeg, dus mooi moment om eens een ander merk te proberen na alle positieve verhalen hier.

Super vervelend van je kleur TO, hopelijk heb je iets aan de gegeven tips in dit topic!

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.818
    113
    Ik gebruik alleen de shampoo, vind de conditioner niet fijn en masker niet echt veel toegevoegde waarde.

Wat ik wel gebruik en wat echt supergoed werkt is de fudge tri blo spray, dat spul vind ik echt fantastisch.

Yvuna vindt dit leuk.
  10. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ik gebruik ook alleen de shampoo van fanola en een andere conditioner.

@Lisa2 heel veel merken zilvershampoo hebben nagenoeg geen verzorgende bestanddelen waardoor je haar er heel droog van wordt.

11. Malbec

Malbec VIP lid

5 apr 2020
    5.755
    7.854
    113
    Vrouw
    Alleen de shampoo en daarna een lekker haarmaskertje ( van KV eigen merk, aanrader! )

Yvuna vindt dit leuk.
  12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ja, het is niet echt goed voor je haar. Het is niet heel slecht, maar wel slechter dan normale meer verzorgende shampoos. Het kan je haar uitdrogen als je het vaak moet gebruiken en als je haar echt gelig is dan moet je het vaak wel 1 a 2 keer per week gebruiken (en het er best lang in laten zitten) om het mooi te houden

13. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.876
    8.040
    113
    Ik gebruik de no yellow shampoo (paars) en de no yellow mask (blauw). Voor de gele en oranje tinten.
    Ik gebruik één van de twee eens in de twee maanden. Dus één keer de shampoo, en twee maanden later de blauwe. Dan weer twee maanden later de shampoo etc.
    Blijft bij mij echt super lang mooi terwijl ik zonder deze producten best snel richting geel/oranje ga.

Yvuna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina