Ik vind het geen goed idee. Als jouw hond bijvoorbeeld geopereerd is en tijdelijk dus zo'n lintje draagt zal hij daarna niet meer mee mogen spelen omdat mensen zo'n lintje gaan associeren met een valse hond, dus je hond krijgt dan gelijk een stempel en dat maakt de situatie nie beter of makkelijker. Daarnaast is het dan zo dat andere mensen al gespannen worden als ze langs je hond lopen want ooh ene geel,lintje zal die vals zijn dus spanning spanning, hond reageert daar op waardoor de kans op confrontaties alleen maar vergroot. Dus ik ben zwaar tegen.
Maar waarom wordt zo'n lintje gelinkt aan agressie? Ik vind dit nergens in het artikel terug. -edit- Sorry, zie het nu staan bij een latere post. Tja, dan nog denk ik dat ik liever zie dat ik een hond moet ontwijken dan dat ik gebeten word of ik die hond verpest. Denk dat goede voorlichting belangrijk is in deze.
@Blaine: Ik denk niet dat die andere honden onthouden dat de jouwe een geel lintje droeg hoor. En aan de andere eigenaars kun je het toch gewoon vertellen. "Nu graag even rust, hij is net geopereerd. Als je ziet dat z'n lintje af is, kan het weer." Ik twijfel om een andere reden. Zo'n geel lintje daar kun je als eigenaar voor kiezen, maar het hoeft niet. Als er nu een campagne zou komen over de betekenis van het lintje, dan gaan mensen misschien denken dat ze honden met een geel lintje beter niet kunnen benaderen en dat het bij honden zonder lintje dus wel kan. Terwijl je, vind ik, gewoon altijd aan een hondeneigenaar moet vragen of je een hond mag aanhalen. Hetzelfde geldt voor honden samen laten spelen. Dat zou je alleen moeten doen, als beide eigenaars het goed vinden.
Doe niet zo belachelijk! ik heb die associatie meteen als ik hoor over een geel lintje! Het plan om iets af te spreken waardoor honden met rust gelaten worden vind ik prima, ik vind alleen een geel lint minder geslaagd!
Ik denk dat er twee campagnes nodig zijn...eentje om alle hondn met rust te laten, en eentje om honden met lintje ECHT helemal met rust te laten.
Ik vind de kleur alleen niet handig, bij paarden is het een rood lintje en omdat die groep het rode lintje al kent zou ik bij honden ook voor rood gaan, hoe meer mensen het kennen hoe beter. volgens mij valt rood ook meer op dan geel?
Bij het rode lintje zou ik juist denken dat ie is ingeënt tegen hondsdolheid, door de reclame die nu op tv is.