Seriously? Goudgele Pieten bij intocht Sint - NOS Nieuws Gele kaas pieten en stroopwafel pieten?? Mag ik mij nu als echte '' kaaskop '' ook gediscrimineerd voelen? Bedoel ik natuurlijk sarcastische maar kom op zeg. Ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat zo'n klein groepje mensen dit voor elkaar krijgt. En ja ik weet dat er ergere dingen in de wereld zijn dat weet ik nu wel , maar nu gaat het over de pieten discussie ... Wat vind jij er van?
tja als je ziet wat sinterklaas journaal ervan maakt denk ik mijn hemel, Tenminste als die opnames echt zijn.. Tis gewoon zonde van een traditie, K zal ook eens moeilijk gaan doen over een traditie van anderen kijken of ik ook wat te weeg kan brengen pfffft (dit bedoel ik sarcastisch natuurlijk )
Wat maakt Sinterklaas Journaal ervan? Dat heb ik nog niet gezien Onze school werkt voornamelijk via de dingen die ze daar doen namelijk.
Wij kijken dus de intocht op tv niet, want wij doen niet mee aan die onzin, hier in de gemeente gelukkig gewoon bruine pieten net aks elk jaar, dus welkom zwarte piet en sint. En die gele piet ziet er uit alsof hij doodziek is en elk moment neer kan vallen . En als het inderdaad beelden van het sinterklaasjournaal zijn en hun er dus in mee gaan gaan we dat dus ook niet kijken en zal ik op school ook aangeven dat ik niet wil dat het gekeken wordt.
Hier houden ze gelukkig ook de traditionele intocht Maar ik vind het wel jammer van het Sinterklaasjournaal, ik vond dat altijd zo ontzettend spannend en nu slaat het nergens meer op En die clown-piet mag al helemaal meteen weer afgeschaft worden.
Ik vind dat het een beetje extreme vormen begint aan te nemen deze discussie over zwarte Piet. Jaren nooit iemand er over gehoord maar door de sociale media blijft het maar bezig. Nederland had gewoon net als België moeten zeggen geen discussie en we veranderen niks. Jammer dat zo een kinderfeest verziekt wordt .
Het is dat hij letterlijk op 5 minuten lopen van mn huis aan komt.. anders was ik niet gegaan. Al ben ik wel bang voor rellen ofzo Er was laatst al opgeroepen om te komen rellen met de intocht om 11 u. Loop ik daarzo met mn kindjes. . Gelukkig heeft ml vrij en die gaat mee.
OMG dit gaan ze niet menen! Wij kijken ook niet de intocht op TV ik wil hier absoluut niet aan mee doen. Ik heb ook Sinterklaas al geboekt voor 5 december, ik gaf aan dat ze alleen welkom zijn met zwarte pieten anders hoeft het niet.
Oh ik vind het in jammer! En ik vind het geneuzel! Wat hebben we het over! Ik heb als kind nooit gedacht dat het een Slaaf zou kunnen zijn. Het waren knechten net zoals de slager een knecht heeft! En ze waren zwart als roet en waarom dat zo was? Geen idee, het was gewoon zo. Aan gekleurde piet gaan wij niet mee doen. Dan is het einde traditie! Fijn dat sommige gemeentes de traditie gewoon voortzetten!
En dat is het 'm. Het zijn de volwassenen die er iets discriminerends van maken en niet de kinderen. Ik heb nog nooit een kind iets horen zeggen over discriminatie of slavenarbeid ed. Hier ook gelukkig een gemeente met alleen zwarte pieten. Wel aangepast, ze hebben hier bijvoorbeeld de tweeling piet, dat zijn twee meiden met vlechten in het haar, dan hebben we ook piet piraat die er uit ziet als Jack Sparrow, we hebben Kok piet die in zijn koks outfit rond loopt. Maar ze zijn wel allemaal gewoon zwart
Jeetje wat stom . Ik dacht altijd dat het wel los zou lopen.. naïef denk ik. Ik ben bang dat mijn kinderen geen sinterklaas zullen meemaken.
Die gele piet is eng, enger als zwarte piet. (want die vond ik als kind eng) . Tja, ik denk nu dit allemaal zo loopt dat zwarte piet elk jaar langzaam aan verdwijnt en op den duur niet meer bestaat. Bye bye kinderfeestje.
Handig, ja, clown piet.. weet je hoeveel mensen er panisch zijn voor clowns? Ik zou al niet eens meer naar de intocht kunnen als ik zou willen.
Ik vond het idee dat ik ergens las om pieten met roetvegen te doen wel prima op zich, dan klopt het nog met de liedjes en de verhalen dat ie zwart wordt van de schoorsteen. En dan kun je dus pieten hebben van alle rassen met die vegen. Enige ding is dan dat ik het niet zo praktisch vind. Je kunt dan veel minder makkelijk kinderen 'foppen'. Een familielid, buurtgenoot, oud leerling van school als piet kan dan allemaal niet meer want dan worden ze gewoon herkend. Zo ook de bekende pieten van tv, zijn bekende acteurs die dan ook echt wel herkend worden door sommige kinderen. Dus dan wordt de hele boel wel moeilijk te organiseren en minder een feest van familie/bekenden onder elkaar. Die witte piet uit de link die in dit topic stond is belachelijk trouwens.