Hoi, Nu eindelijk mijn eigen huis steeds dichterbij komt ben ik me aan het oriënteren op de woningmarkt. Mijn oog is gevallen op Purmerend omdat mijn huidige woonplaats niet te betalen is met mijn inkomen (zowel vrije sector als koop). Maar wat zijn nou leuke kindvriendelijke wijken die je per bus ook makkelijk kunt bereiken vanaf Amsterdam? Alvast bedankt!
1 Tip, ga NIET in de Purmer Noord zoeken. Hoog tokkie gehalte. Wij wonen in de wijk de Gors. Op zich leuk wonen, rustig en kindvriendelijk en de bus naar amsterdam cs is op 2 min. afstand maar dat is in heel Purmerend zo. Ik heb ook in overwhere gewoond en dat is ook rustig en kindvriendelijk mits je de flats niet meerekend. Weidevenne is ook nog wel leuk maar de betaalbare woningen zijn klein. Wel veel speelmogelijkheden voor kinderen en veel basisscholen. Verder geen tips, zodra wij kunnen gaan we Purmerend uit omdat we beiden een bloedhekel hebben aan het Amsterdam Noord gedrag en volgens mij komt 75% in Purmerend daar vandaan. Ik kan je beter de dorpen rondom Purmerend/Amsterdam aanraden, daar is het allemaal wat gemoedelijker.
Uhm.... Ik woon in de Purmer Noord en het tokkiegehalte is hier zwaar beneden peil. Rondom het Gildeplein moet je niet zijn, maar hoe meer je naar de Baanstee toe gaat, hoe beter het wordt. Bij de Korenstraat heb je het grote busstation met verbindingen allerlei kanten op. Ik vind de Purmer Zuid het fijnst, Gors is ook mooi, voornamelijk zijn daar de wat grotere woningen. Overwhere, Wheermolen is vrij oud en ga vooral niet de kant op van de Ooster- en Westervenneflats. Weidevenne is vrij prijzig en de eengezinswoningen zijn klein. Ik hoop dat je er wat aan hebt!
Wij wonen in de gors, prima wonen, veel kinderen, mooie woning, rustige buurt, speeltuintjes dichtbij, en bus naar amsterdam is 5 minuten lopen!
Ik woon nu zelf in zon dorpje rondom Amsterdam/Purmerend. Zou t liefst daar ook blijven wonen maar dat is dus niet te betalen. Een gezinswoning is al vanaf 300 000. Vandaar de mogelijke uitwijking naar Purmerend, is goedkoper. Ik hoorde van een collega dat zuid Purmerend t beste zou zijn en dat komt ook overeen met jullie antwoorden. Hier kan ik wat mee Bedankt!