waterpokken en pasgeboren baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door els1, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    mijn zoontje van 16 maanden heeft waarschijnlijk de waterpokken..nu heb ik net een baby gekregen hij is nu 4 dagen oud..is het gevaarlijk voor een pasgeboren baby??

2. Marpunt

Marpunt Actief lid

26 jun 2013
    252
    1
    0
    NULL
    NULL
    Geen idee, maar dat zal de kraamhulp wel weten toch? Of de verloskundige?

3. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij is dat wel gevaarlijk in de eerste dagen. Zie ook site van het RIVM. Gaat volgens mij om de eerste vijf dagen na de geboorte, of de eerste twee. Heb het toen ook uitgezocht ivm waterpokken in de familie, maar ben even kwijt hoe het precies zat.

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Als het goed is heeft de baby antistoffen van jou tegen de waterpokken, mits je ze zelf ooit hebt gehad. Desondanks zou ik goede hygiëne maatregelen treffen... better safe than sorry

5. Lichtroze

Lichtroze Bekend lid

22 apr 2014
    568
    0
    0
    NULL
    NULL
  6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.217
    16.581
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    In theorie zou de baby nog voldoende antistoffen van de moeder moeten hebben.Je kunt nu alleen afwachten en bij het allereerste signaal direct aan de bel trekken.Ik zou je kindje voorlopig wel even weghouden bij de baby.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Nee hoor niet gevaarlijk !

Hier precies het zelfde, dochter was net een week oud toen mijn 1e d
    dochter de waterpokken kreeg, mijn zoon kreeg ze een week later

Op dat moment was mijn jongste 2 weken toen ook zij de waterpokken kreeg, was niet erg volgens de huisarts en omdat ze nog antistoffen van mij had mee gekregen zou het heel mild verlopen en dit was ook zo,

Heb jij de waterpokken nu niet gehad dan heeft je kindje ook geen antistoffen van jou mee gekregen en kan het wel gevaarlijk zijn

8. els1

els1 Actief lid

23 jan 2013
    293
    0
    16
    dank voor de reacties..morgem maar even langs de huisarts om te vragen of het echt om de waterpokken gaat..en ik hou mijn zoontje even weg bij de baby

Deel Deze Pagina