mijn zoontje van 16 maanden heeft waarschijnlijk de waterpokken..nu heb ik net een baby gekregen hij is nu 4 dagen oud..is het gevaarlijk voor een pasgeboren baby??
Volgens mij is dat wel gevaarlijk in de eerste dagen. Zie ook site van het RIVM. Gaat volgens mij om de eerste vijf dagen na de geboorte, of de eerste twee. Heb het toen ook uitgezocht ivm waterpokken in de familie, maar ben even kwijt hoe het precies zat.
Als het goed is heeft de baby antistoffen van jou tegen de waterpokken, mits je ze zelf ooit hebt gehad. Desondanks zou ik goede hygiëne maatregelen treffen... better safe than sorry
Volgens mij was dat risico inderdaad als de moeder waterpokken rond de bevalling krijgt, maar is besmetting van broertjes en zusjes minder erg. Zie Waterpokken, een risico voor een zwangere vrouw? - Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. Maar ik zou voor de zekerheid even de vk of kraamhulp vragen. En anders de huisarts bellen.
In theorie zou de baby nog voldoende antistoffen van de moeder moeten hebben.Je kunt nu alleen afwachten en bij het allereerste signaal direct aan de bel trekken.Ik zou je kindje voorlopig wel even weghouden bij de baby.
Nee hoor niet gevaarlijk ! Hier precies het zelfde, dochter was net een week oud toen mijn 1e d dochter de waterpokken kreeg, mijn zoon kreeg ze een week later Op dat moment was mijn jongste 2 weken toen ook zij de waterpokken kreeg, was niet erg volgens de huisarts en omdat ze nog antistoffen van mij had mee gekregen zou het heel mild verlopen en dit was ook zo, Heb jij de waterpokken nu niet gehad dan heeft je kindje ook geen antistoffen van jou mee gekregen en kan het wel gevaarlijk zijn
dank voor de reacties..morgem maar even langs de huisarts om te vragen of het echt om de waterpokken gaat..en ik hou mijn zoontje even weg bij de baby