's nachts zindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisje86, 6 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Hey meiden,

Ik heb een vraag mijn zoontje is nu 4jr en 2mnd maar heeft nog altijd luier aan 's nachts. De ene ochtend is ie droog en de andere ochtend weer vol. Nu krijgt hij zowiezo vanaf 6u geen drinken meer 's avonds en heb al geprobeerd met hem uit bed te nemen als ik ga slapen maar niks helpt. Hij is al eens 10 dagen droog geweest en ook zonder luier geslapen maar nu ineens weer wil het niet lukken.

Wie heeft er tips??

2. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Mijn zoontje is 4,5 en heeft ook nog steeds 's nachts een luier om.
    Er zijn nachten bij dat hij droog is, maar dat is uitzondering. Meestal heeft hij gewoon een volle luier.
    's Avonds even op de wc zetten als wij zelf naar bed gingen, hebben wij ook een tijdje gedaan, maar dat haalde ook weinig uit dus daar zijn we mee gestopt. Dan zat hij slapend op de wc, om vervolgens 's nachts alsnog een plas in zn luier te doen.

Mijn zoontje was redelijk vroeg overdag zindelijk, net na zn 2de jaar. Waarom het 's nachts nog steeds niet wil lukken...?

Ik kan je dus geen tips geven, ik lees mee.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Hier idem. Meisje is 4,5. Al sinds ze 2 is zindelijk maar de nachten willen niet lukken. Ik maak me er niet druk om, komt wel een keer

4. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik lees regelmatig dat ze 's nachts pas met 6, 7 jaar zindelijk worden, dus het komt wel.
    We zijn nu bezig mijn zoontje zindelijk te krijgen overdag en het plassen gaat goed poepen nog niet, maar dat komt ook wel.
    Overdag vind ik het belangrijkste voordat hij naar school gaat.

5. Lisje86

Lisje86 Fanatiek lid

26 jan 2007
    3.504
    0
    0
    mama!!
    Overdag zindelijk was hij ook snel. 2jr was hij. Nou ja dan blijf ik voorlopig maar gewoon even luiers kopen. hihi Hij kan het wel maar lijkt alsof het het gewoon luiigheid is hahaha. Maar ja dacht al dat ik me zorgen moest gaan maken.

6. Mamavan31984

Mamavan31984 Actief lid

30 dec 2012
    109
    0
    16
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was met 3,5 overdag zindelijk.
    Toen is hij op zn vierde naar de basisschool gegaan en hebben we hem pas een half jaar later de luier 's nachts afgedaan. Toen was hij 4,5 jaar ongeveer.

Nu gaat het goed 's nachts en is hij altijd droog. Op een enkele keer na, dan droomt hij ofzo en dan voelt hij een plas aankomen. Alleen zn onderbroek is dan nat en de rest plast hij dan uit op het toilet maar dan is hij niet volledig droog. Dit komt een enkele keer voor.

Ik laat hem plassen voordat hij gaat slapen en daarna niet meer. Ik vind het niet nodig om hem rond 22:30 uur wakker te maken voor een plas, omdat ze daar ook aan gaan wennen en dat is niet de bedoeling.

Het is inderdaad zo dat kinderen rond 6 a 7 jaar nog weleens in bed plassen. Er zijn niet voor niets van die luierbroekjes te koop.

Ik kan alleen als tip mee geven, niet teveel drinken aan het eind van de middag en plassen voor het slapen gaan. Verder moet hun eigen klokje het regelen en komt het echt wel goed. Niet boos worden, het is voor je kind al vervelend genoeg om wakker te worden als je in bed hebt geplast.

Het komt vanzelf goed en inderdaad als ze overdag goed zindelijk zijn, is het prima toch!

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Er is mij ook door het cb verteld dat het wel tot een jaar of 6 kan duren voordat ze snachts zindelijk zijn.
    Niet te druk over maken. Komt vanzelf!

8. Coco

Coco VIP lid

31 aug 2007
    6.135
    0
    0
    omg. Rotterdam
    Ja dat zeiden ze hier op het CB ook, dat het tot 6 jaar normaal is, niks om je zorgen over te maken.

Maar toch ben ik 'blij' te horen dat mijn zoontje niet de enige is die met ruim 4 jaar nog met een luier slaapt.

9. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Hier ook een zoontje die met 2 jaar overdag zindelijk is.
    Deze week weer geprobeerd met het zindelijk te maken voor de nachten.
    We hebben een plaskalender.
    Als hij wakker is en hij is droog mag hij een zonnetje tekenen
    is hij nat dan moet hij een wolkje tekenen met regen.
    Ging goed de eerste paar dagen, nu weer 2 nachten nat.
    We maken hem ook wakker voor dat wij naar bed gaan, maar dit wilt hij nu even niet de laatste 2 nachten, dus ook nat.
    We hebben gezegt als hij .. zo veel zonnetjes heeft dat hij iets uit mag zoeken.

PS: hij is 4 jaar en 2 maanden

10. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Geen tips voor je.
    Onze dochter is sinds een maand overdag zindelijk en wil sinds een week ook 's nachts geen luier om. Vond het een beetje "eng" maar tot nu toe gaat het goed en is ze droog.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@popje: maar is het niet een beetje gemeen om hem zonnetjes te laten verdienen voor iets waar hij in feite weinig bewust aan kan doen?
    als hij slaapt, dan slaapt hij en denkt hij heus niet van "als ik nou mn plasje op hou dan krijg ik een zonnetje!"
    dat komt pas als hij merkt dat hij in een nat bed ligt en denkt "balen! daar gaat mn zonnetje!"

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Mijn zoontje ruim 3,5 heeft ook nog Snachts een luier om. Tot 6 jaar blijkt dit niet abnormaal te zijn.

Vind het zelf trouwens wel erg laat want dochter was met 1 jaar en 11 maanden dag en nacht zindelijk.

Elk kind heeft zijn eigen tempo. Ik maak er vooral geen probleem
    Van en zodra hij 1 week lang smorgens een droge luier heeft ga ik zonder luier proberen. Ze kunnen er niks aan doen dus puche of straf zal niet werken. Gewoon geduld

13. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Maar hij is nu trots dat hij een wolkje heb na een paar dagen haha;)
    nee dat is zo maar zo krijg ik ook een beetje inzicht hoeveel dagen hij droog is. En dacht van misschien is het wel een stumilans.
    Hij kan het wel.
    hij komt ook soms zelfs uit bed om een plasje te doen,

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Ik denk dat alle kindjes het wel kunnen als ze er wakker van worden. Denk niet dat er veel kindjes zijn die denken o doe het wel in de luier. Vaak zijn ze veel te trots om nog in hun broek te plassen. Als ze niet wakker worden kunnen ze ook niet op het potje of de wc plassen en dan gaat het fout. Vind zelf belonen of straffen voor een plasje Snachts echt zielig. Hij plast niet bewust in zijn broek.

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    voor de duidelijkheid we zijn niet boos op hem en we zeggen er ook niet veel van.
    Is hij droog dan prijze we hem wel en laten we zien dat we trots zijn.

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn zoontje was overdag ook snel zindelijk, met net 2 jaar, maar 's nachts nog steeds niet. Bij mijn dochtertje was het net zo, die werd rond de leeftijd die mijn zoontje nu heeft 's nachts ook zindelijk.
    We wachten het af, kan er weinig aan veranderen.

17. Saskia78

@popje: Ah ok... Ik vond het al een beetje sneu maar dat valt dan inderdaad wel mee :)

18. marijke88

marijke88 Fanatiek lid

29 dec 2008
    1.996
    0
    36
    kop van n-h
    o thnk god mijn mannetje is dus niet de enige.

hier ook net een weekje 2 toen was hij overdag al volledig zindelijk maar snachts wil echt nog niet.

Laatst was hij overtuigd, als luiers op zijn, niet nieuwe kopen ik slapen zonder luier ik plassen op de wc
    prima kind, 2 nachten perfect gegaan en de 2 nachten erop tot 3x aan toe een doorweekt kind+bed dus toch weer aan de luiers.....
    hebben een stickerbeloningsvel gemaakt maar het wilt niet lukken nog.

19. Saskia78

Dat komt omdat als hij al slapende in z'n bed plast...
    Niet eerst denkt "oh als ik nou wel naar de wc ga krijg ik een sticker"
    Het motiveert niet om wakker te worden zegmaar.

Waarom geen luierbroekje?
    Als het goed gaat... Kan hij gewoon naar de wc.
    Gaat het niet goed... Dan sta je in ieder geval niet midden in de nacht zijn bed te verschonen.
    En als het dan goed gaat kan hij er ook gewoon trots op zijn want tja, grote jongen he :)
    En als het niet goed heeft hij geen nat bed, geen balen want geen sticker en hij kan gewoon doorslapen terwijl hij evengoed zo groot is dat hij geen gewone luier meer omheeft.

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Het viel ons ineens op dat ze steeds droog was na de nachten en dat hebben we een poosje aangekeken, maar ze bleef iedere keer droog. Nu proberen we het een paar weken en dat gaat super goed. Ze plast nooit meer in de nacht. Voor het slapen gaat ze naar de wc en in de avond hoeven we haar niet wakker te maken.

Ze was al drie toen ze ineens zei dat ze geen luier meer wilde en vanafdie dag was ze ook gelijk overdag zindelijk. Daarin was ze dan wel weer wat later, maar de nachten heeft ze snel door. Ze wordt in mei vier.

Ik ben altijd van het niet teveel pushen. Je kindje geeft zelf wel op een 1 of andere manier aan wanneer het er klaar voor is.

Deel Deze Pagina