Heb al ff de zoekfunctie gebruikt maar kan alleen maar info vinden over groene, dunne ontlasting. Maar Dhani heeft sinds aantal dagen last van gele, dunne ontlasting.. Nu zijn we afgelopen zondag overgestapt van nutilon hypo allergeen op nutrilon standaard. kan het daar van komen? Hij poept nu ook 2 a 3 keer per dag.. Hoop dat jullie het weten..
Bij mij precies hetzelfde, ben ook nu overgestapt op de standaard en is ook geel en op het moment komt er zelfs gele schuim uit! Maar denk dat dat komt door de nutriton die ik er ook doorheen gebruik!
Ik denk dat Dhani nog moet wennen aan de nieuwe voeding en soms geeft dat gele poep en dat ze ook vaker moeten! Gele poep kan geen kwaad hoor en zeker niet bij nutrilon standaard. Nutrilon hypo gaf bij mij ook groene poep en met omneo ook en dat zou gewoon moeten zijn. Nu gebruik ik friso comfort en daar krijgt hij gele poep van en soms groene (komt door krampjes) Ze noemen groene poep ook wel eens krampjes poep, maar dat gaat niet altijd even op hoor! Ik zou als ik jou was niet druk om maken en even een aantal dagen afwachten hoe zijn ontlasting dan eruit ziet!
@eliesja Schuim op de poep van de baby, hou het even in de gaten Ik las laatst ergens dat iemand ook een kindje had met schuim op zijn ontlasting en die had een melk allergie! (koeliakie of zoiets)
Cyenna heeft dat idd de laatste dagen ook van dat gele dunnere poep. Maar ik gebruikt nog steeds Hypo allergeen van Nutrilon. Vandaag ook 3x gepoept en de afgelopen dagen ook meerdere keren, terwijl het normaal 1x per dag was.. (ipv groen) Maar ja ze is voor de rest gewoon niet anders dan anders, dus maak me maar geen zorgen
Eliesja..schuim zit er bij Dhani zn ontlasting niet op..het is alleen super dun en geel..Oja ik geef er ook nutriton door..alleen is het spugen wel minder geworden, maar hij spuugt nog wel kleine beetjes tot aan zn volgende voeding.. Gelukkig dus hoef me niet druk te maken..had al wel een idee dat het door de voedingsverandering komt..maar dacht wel ff checken voor de zekerheid..hij oogt verder ook gewoon gezond.. Thanx voor jullie antwoorden
@patricia240477 De poep zelf is gewoon schuimerig, maar ik denk dat dat komt omdat ik nutriton (johannesbroodpitmeel) gebruik, want sinds ik dat gebruik is dat zo. En Alyssa is al getest op koemelkeiwitallergie, had ze niet, vandaar dat we nu over zijn op de standaard! Maar ze spuugde best wel, vandaar dat ik die nutriton gebruik, volgens mij kan dat geen kwaad toch? en kan iedereen dat in princiepe gebruiken toch? En dunne ontlasting dat heeft ze al sinds ik over ben op fv. Is nog niet dik geweest!
Met fv is het ook niet dik hoor, een beetje smeuig om maar zo te noemen en soms dunner ja Dan denk ik ook dat het door die nutriton komt, heb het zelf nog niet gebruikt. Spuugte ze zoveel dan? Sem spuugt ook best veel, soms een mondje en soms wel 4 mondje achter elkaar! dan blijf je kleertjes verschonen! Helpt nutriton tegen spugen?
Nou niet overdreven veel, maar soms moest ik wel 3 keer op een dag haar verschonen en mezelf ook en volgens mij kan het geen kwaad als je het gebruikt. En ze spuugt nu bijna niet meer!
Nutriton is idd tegen spugen! Ik dacht echt altijd dat fv de ontlasting dikker maakte en dat ze daar dan krampjes van kregen.
huh mijn dochter haar ontslasting is altijd geel! Ik dacht dat dat juist goed was? En heel soms beetje groenig..
Groenige ontlasting kan wijzen op krampjes en gele ontlasting is inderdaad goed... Cb zei alles tussen bruin en felgeel is goed
En bij Hypo Allergeen is het ook vaak groen volgens mijn kinderarts. En bij BV is dat gelige goed hoor , was hier altijd toen zo'n mosterdkleur
ik wil Yassir ook hier voor laten testen maar de kinderarts zei dat je het niet kon testen . ik vond het zo raar.
cailynns poep is idd altijd geel soms groen gelig ligt eraan wat ik gegeten heb(geef bv) en dat is goed maar als het echt chemisch groen is ja dan is het niet goed maar dat gel groenige is ok wel goed.. en cailynn poept soms wel 6 keer per dag.. 3 ker heel veel de andere keren kleine betjes
Bij ons is het gekomen omdat ze bloed in haar ontlasting had en wilde voor de zekerheid toch een koemelkeiwit allergie test doen. Ze doen dan een blindetest en je beebje wordt dan 2 x een halve dag opgenomen. 1 iemand weet welke voeding ze krijg! Ze wordt dan nauwlettend in de gaten gehouden. Medicijnen ernaast voor als het fout gaat. Je kan er dus weldegelijk op testen hoor, alleen je kan dat niet zomaar laten doen.