Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren op een duowagen. Mijn gevoel gaat naar een duowagen waarbij de kindjes naast elkaar zitten, maar mijn zoontje is best groot voor zijn leeftijd ( 80cm en 10 kilo) en ik wil de wagen natuurlijk wel een tijdje kunnen gebruiken. Is het dan wel een goed idee om een wagen te nemen waarbij de kindjes naast elkaar zitten of is dan een wagen waar ze achter elkaar zitten beter? Wat mij overigens tegenstaat van de wagens waar ze achter elkaar zitten is dat het in het begin zwaar rijden is met de oudste voorop, mij het niet leuk lijkt dat de een tegen de rug van de ander aankijkt en dat ik geen babynestje wil maar echt een reiswiegje. Jesse was met 5 mnd al uit de reiswieg gegroeid, dus mocht de tweede net zo groot worden dan zal hij of zij niet lang in een babynestje passen.
Wij hebben de phil en teds en vinden hem super. Hij lijkt heel raar maar juist doordat het jongste kindje eronder bungelt is het fijn. De kleine valt daardoor lekker in slaap. Als je echt naast elkaar wilt zou ik voor de bugaboo donkey gaan mocht je dat geld er voor over hebben. Ik vind hem echt super mooi. Helaas ben ik in februari bevallen en kwam deze pas later uit. Anders had die nu hier gestaan.
o en over naast elkaar... lijkt mij zwaar onhandig is sommige winkels... Even snel gerekend zullen je kindjes zo een 18/19 maanden verschillen straks? Mijn kindjes verschillen 20 maanden en wij hebben de duowagen (phil en teds dus) vooral in het begin gebruikt. Moet zeggen dat ik hem nu nog amper gebruik. Mijn dochter loopt nu gewoon alles. Dat is dan wel weer een voordeel van een phil en teds. Hij kan als enkele wagen maar ook als duo...
Wij hebben de donkey. Het fijne aan deze wagen is dat hij smaller is als andere duowagens (74cm) scheelt niet veel hoor maargoed Hij kan als enkele en als duo gebuikt worden (is ook de enige die dit kan met kindjes naast mekaar) En er kunnen kindjes in van 4 jaar dus lang gebruik. Hij stuurt super licht, met 1 pink.. En door het bos en op het strand gaat het ook heel gemakkelijk. Hij klapt gemakkelijk in en vouwt best klein op voor een dubbele! Je hebt een hoop boodschappen ruimte.. De draaicirkel is heel klein! En de reiswieg is ook heel groot! M'n zoontje past er nu nog in!
Ik heb er zelf geen nodig. Maar in mijn omgeving zijn de moeders erg fan van de Plhil en Teds. Eerst vond ik het er ook een beetje raar uitzien, maar het lijkt me nu superhandig! En wat ik ook vaak zie is dat de oudste lekker onder zit. Het kan dus allebei.
nou... mijn dochter wil ook graag achterin. Maar dan moet ik wel opletten dat ik mijn dochter als eerste uit de wagen haal. Want als ik alleen mijn zoontje eruit haal om bijv te verschonen dan klapt de wagen achterover.
Maar hoe doe je dat als die achterste wat wil ofzo? Kun je daar makkelijk bij als ze wat jengelig zijn oid? Hier trouwens een simepele duowagen naast elkaar, ga nu een nieuwe kopen die wat steviger is maar zit me nog te orienteren. Naast elkaar trouwens nooit als rot ervaren in winkel hoor, hij was maar 5 cm breder als een normale kinderwagen. Tja Kruidvat was geen succes maar dat is het met een normale wagen ook niet.
Hmm, de Donkey vindt ik aan de prijzige kant. Was eigenlijk van plan om een wagen van mp te halen. Had zelf de easywalker of Urban jungle in gedachten (deze zijn geloof ik ook maar 75cm). De phil en Teds lijkt me dus niets omdat het babynestje zo klein is, omdat de kleinste er zo onderaan bungelt en je de kleinste niet echt goed kunt zien, zeker niet wanneer ze in het babynestje liggen. Die valt voor ons dus zowiezo af.
ja dat was ik er vergeten bij te melden, dat dat een nadeel is maar dit is de enige die je ook als enkele kan gebruiken want ik wilde ze persee naast mekaar en niet onder mekaar.. wilde niet dat mn kindje op de grond lag bij wijze van (weet wel dat dat niet zo is) en heb deze uitgeprobeerd, ik liep er ook steeds tegenaan.. daarbij is hij niet zo soepel als de donkey.. en dat stond hier ook heel hoog op het lijstje de easywalker hoor ik ook goede verhalen over, het enige is dat de zitjes vrij smal zijn en ze hier dus niet heel lang in kunnen.. ik zou gewoon eens in de winkel gaan rijden met jou keus wagens en dan zie je vanzelf wat de voor en tegens zijn. (vouw ze een keer op enz) en dan kun je alsnog MP in de gaten houden voor een goeie aanbieding
ik snap je gevoel wel mbt de phil en teds, dat had ik ook. Maar nu ik hem heb zou ik hem niet meer weg willen doen... Je kan heel makkelijk bij de achterste en je kan ook heel makkelijk bij je kindje die er onder bungelt. Het is achter gewoon open he... En dat nestje is niet klein hoor. Mijn zoontje is nu 9 maanden en ik weet zeker dat hij er nog in zou passen als het zou moeten (maar hij gaat echt niet meer liggen hoor ). En je hebt ook nog een xl babynestje. Voor als je wat groter wilt. En mijn zoontje vond dat nestje zo heerlijk... sliep er zelfs in de box in. Zo afgrijselijk als ik de wagen eerst vond zo geweldig vind ik hem nu. Ik vond het ook maar opgepropt allemaal... maar feit is gewoon dat de meeste babys graag iets om zich heen hebben, dan voelen ze zich beschermd. Mijn zoontje sliep altijd heel slecht. Kreeg hem nooit in slaap. Maar in die wagen viel in na 1 straat al in slaap en bleef dan ook lekker slapen door het gewieg. Ik heb de mijne trouwens goedkoop overgenomen van iemand. Daarom heb ik hem toch maar gekocht. Ben er nu blij mee.
Punt is dat hier echt 2 kinderwagenjankerds heb gehad wanneer ze nog in de bak moesten haha, dat is misschien ook een beetje mijn angst.. dat er zo´n frummeltje ergens onderin loopt te krijsen.
Wij hebben een kees duowagen naast elkaar. Die bevalt heel goed. We hebben hem nu voor de 2e keer in gebruik (eerst met nr 3 en 4 en nu met nr 4 en 5). Hij kan 45kg dragen en heeft 2 grote boodschappenmandjes. Maar deze wagen werkt wel met een babynestje idd. Maar die is niet kleiner dan een reiswiegje voor een duowagen. De reiswiegjes zijn net zo groot en het voordeel van het kees nestje is dat je daarna de plank eruit kan halen en dan kan je hem als voetenzak gebruiken. Mijn dochters zijn ook allemaal groot en lang, mijn driejarige is 10cm langer dan de gemiddelde 3 jarige en die passen er prima in.
kees duo naast elkaar en een wiel voor. ideaal! kon overal door, maar voordeel van elkaar is als de jongste groter is, ook heerlijk ron kan kijken en de oudste dingen ging aanwijzen aan de jongste. Ik heb hem verkocht,maar wat ik nu echt mis is met boodschappen. Was ideale grote manden onderop!
Wij hebben tweedehands een urban Jungle duowagen gekocht. Hij rijdt heel licht, en is maar 75 cm breed. Ik kan hem dus zo door normale (huis)deuren naar binnen rijden. Ik ben er erg blij mee, al moet ie nog wel officieel in gebruik genomen worden. Dochter en ik kunnen niet wachten .
wij hebben de duowalker met 1 reiswieg. We zijn echt SUPER tevreden over de wagen!!! Onze jongste was 10 pond bij de geboorte(auw) en de reiswieg heeft lang genoeg gepast. Ik geloof met 5 maanden omgebouwd. De oudste is nu 3, en meet 104 cm, dus behoorlijk aan de maat. Maar die past er nog hartstikke goed in. Er kan ook een mc op en dat hebben we ook gebruikt. Hij rijdt super soepel, minstens zo soepel als mij enkele wagen. Ik heb proef gelopen met een achterelkaarwagen, maar was zo zwaar lopen/ sturen. phil en teds leek me niks en ik denk dat ik er ook niet goed achter pas. Nadelen van de duowalker: past NET niet door onze voordeur, maar dat komt omdat die niet helemaal open kan (lekker handig, haha) en het is ingeklapt nog best een beest om in de auto te krijgen. maar goed, dat doen we ook niet zoveel. Nadeel van mijn jongste dochter: die vindt de draagdoek 100x beter, haha
Mijn zus heeft de easy Walker duo en loopt heel licht hoor! Is iets breder als een enkele wagen maar toch kan ze overal wel door! En inderdaad zitten ze lekker naast elkaar!
hier de urban jungle, nog niet in gebruik maar wel uitgeprobeerd enzo en vind de wagen helemaal super. voordeel vind ik ook dat de kindjes er lang in kunnen en de wagenbak is nog vrij lang, wel smal maar goed dat is niet anders. Ook kan de buggyzit helemaal plat dus mocht de kleine uit de bak groeien kan je die afzijdig van elkaar naar beneden doen enzo in een soort nestje ook nog erin liggen.
Goede vraag...! Wij willen ook een duowagen. Wel naast elkaar, want ik hoor vaak dat achter elkaar erg zwaar is. De phil en teds ziet er mooi uit, maar ik vind het niets. Ik wil dat mijn baby in een reiswieg kan liggen én eventueel op de buik kan liggen (ik heb nummer 1 ook al als buikslaper). En de donkey.... Geweldig! Maar veel te duur voor ons...! Ik neig ook naar een easywalker of een urban jungle. En ik ga ook voor tweedehands! Maar hebben jullie ervaring met een goedkoper merk duowagen (naast elkaar)?
Wij hebben nu de P&T en ben er dolgelukkig mee. Je kunt je kleintje echt wel zien als hij erin ligt, de achterkant is immers open. Heb ook naast elkaar gehad, beviel op zich ook goed, maar was me veel te breed. Niet zozeer voor in de winkel, maar gewoon omdat we nou niet bepaald megagroot wonen, we geen garage aan huis hebben, hij niet door de deur kon en het dus een giga sta in de weg werd. Voordeel was wel (eerlijk is eerlijk) hij was een stuk stabieler dan de P&T en duwde ook lekkerder. Een klein nestje, tja, maar de oudste was met vijf maanden ook uit de reiswieg van de kinderwagen gegroeid en dat was een ruime bak. Ik had dus al bedacht dat ik voor de winter een warme oplossing moest bedenken.