Wil je niet bang maken maar op deze manier kwamen ze er bij n kennisje haar dochter dus achter dat ze idd die tumor in haar oog had, door zulke reacties op de flitsre. Hoop dat iets totaaaaal anders is,.,moren ha bellen denkk ik.
Mijn man (arts) zegt hetzelfde. Naar de oogarts gaan, zou een tumor kunnen zijn. Natuurlijk kan het ook wat anders zijn, maar hij vindt dat je het moet laten onderzoeken. Ik zelf ken het van een huisdier dat een tumor in het oog had zitten, kwamen er achter door de foto's. Zal duimen voor jullie dat het gewoon iets onschuldigs is!
Bedankt voor je reactie! Ik ben juist blij met je reactie, zonder die reactie had ik het niet eens gezegd bij de volgende afspraak! Ze heeft het wel al sinds ze 1 jaar is ongeveer. Toch gebeurt het ook wanneer ze recht kijkt. Zodra ze moe is kijkt ze scheel maar ze kijkt ook wel recht hoor. Ik ga het in ieder geval toch laten onderzoeken.
Volgens mij kan het zo zijn dat iemand ogenschijnlijk recht kijkt maar de stand toch iets anders is waardoor het lichtval anders in valt. (correct me if i'm wrong) ik zou idd even bij een oogarts langs. en die tumor als een kleine kans in het achterhoofd (laten uitsluiten) maar verder kijken of ze je daar iets beter kunnen helpen.
de stand van haar oog is toch ook niet recht op deze foto? ik heb ook wel eens foto's met gele/witte pupillen. alleen niet de een wel en de ander niet. maar deze foto is van zij aanzicht. (ligt t soms aan de camera?)
Nee het ligt niet aan de camera, de foto's zijn met verschillende camera's gemaakt juist. Deze foto is inderdaad uit een zij positie genomen. Maar dit is mijn andere dochter die geen oogproblemen heeft voor zover we tot nu toe weten.
Noem 't van beide kinderen een keer aan de huisarts. En ga niet van het ergste uit, want zo'n tumor is hartstikke zeldzaam. Daarnaast hebben we bij je ene dochter al een goede reden gevonden waarom ze zo'n gele pupil zou kunnen hebben, namelijk het scheelzien. Wie weet kijkt de jongste toch stiekem ook een beetje scheel, scheelzien kan heel subtiel zijn. Maar laat het bekijken joh! Jij van de zorgen af en een beetje huisarts snapt dat je hier vragen over hebt, hoor
Dat doe ik zeker! Helaas is mijn huisarts nu met vakantie, dus ik zou pas volgende week maandag terecht kunnen. Is dit iets om mee naar de huisartsenpost te gaan (zitten momenteel zelf in NL terwijl we in het buitenland wonen)? Juist omdat haar linkeroog momenteel rood is, pijnlijk is en wat dicht zit (zonder een plakkerige substantie). Nu doe ik dagelijks nog met gekookt water schoonmaken.
hebben je dochters vrij grote puppillen? Ik zal het eens na vragen bij vrienden. maar ik heb zelf (en mijn broer ook) vrij grote puppillen. of laten we zeggen bij de geringste schemering zien we er uit alsof we aan de drugs zijn..... (nog nooit in mijn leven iets aangeraakt maar goed) iig wij hebben het ook op foto's en volgens mij heeft het dan te maken met een tragere sluiting van de pupil bij de flits waardoor er meer weerkaatst wordt.. maar goed sowieso naar de dokter natuurlijk.. maar het zou best een simpele verklaring kunnen hebben (evenals subtiel scheel zien. dat heeft een nichtje van mij ook. dat zie je bijna alleen op foto's)
Ontstoken oog kan sowieso (zeker bij een kind) reden zijn om de hap te bellen. En dan zou je dit even kunnen melden. (dit als reden terwijl ze het al lang hebben zou ik geen ding voor de hap vinden. dikke kans dat ze het antwoord ook niet weten en je doorsturen naar een oogarts)
Heb het net ook gevonden bij een foto van mijn man. (bij zijn minder functionerende oog.) Ik zou voor je jongste dochter ook een afspraak maken bij een oogarts maar dan meer ivm mogelijk scheelzien of verminderd zicht. zou zeker niet uitgaan van een tumor.
Gewoon even bellen, de hap geeft het wel aan als ze je niet direct hoeven te zien namelijk. Kan geen kwaad. Man slaapt ondertussen, kan de andere foto niet laten zien nu dus even mijn (niet medische) inzicht op dat je jongste dochter het ook heeft. Lijkt me heel onwaarschijnlijk dat beide meiden een tumor hebben hoor! Uitsluiten kan geen kwaad natuurlijk, maar hoe groot is die kans nou. Zal vast gewoon de reflectie zijn van de flitser. Nu je het bij beide ziet maakt het mij al minder ongerust, ik hoop jou ook.
Maar mijn jongste heeft juist de oogtest met vlag en wimpel doorstaan, ze hebben er juist extra aandacht aan besteed omdat mijn man hele slechte ogen heeft en wij in de familie een lui oog hebben en haar zus natuurlijk 1 lui oog heeft en minder zicht in dat oog. Ik vrees dat ik voor haar geen verwijzing zal krijgen omdat bij haar alles goed was. Ik denk dat ik morgen toch snel naar ons thuisland rijd om daar een afspraak te maken met een andere huisarts. Vind dit niet iets om een week te wachten eigenlijk.
Zou eerst even een huisarts in de buurt waar je nu zit bellen, ik denk dat als je het ontstoken oogje icm met de hoofdpijn noemt je hier in nl al wel gezien wordt en dan hoef je niet zo'n eind te rijden direct. Als ze denken dat het wel iets is kan je dat altijd nog doen toch? Huisartsen hier doen in ieder geval niet moeilijk over patienten van buiten de plaats ontvangen.
een lui oog kunnen ze toch niet zien met de ogentest? die zien ze toch met die lampjes? mijn zoon was een twijfelgeval.. en omdat de optemetrist vond dat hij loensde heb ik het niet afgewacht maar ben naar de oogarts gegaan. gewoon gemeld bij de ha dat ik me zorgen maakte en wat de optemetrist zei. de oogarts heeft een hele serie tests gedaan incluis druppelen en kwam tot de conclusie dat het goed was. hij heeft wat extra huid over de binnenkant van zijn ooghoek daardoor oogt hij loens. (inmiddels niet meer) naar mate zijn neus groeit trekt het weg. maar mijn nichtje is ook door de ogentest heen gekomen terwijl ze echt wel loenst! ik heb nu mijn sch-zus aangeraden toch naar een oogarts te gaan aangezien ze zelf 1 oog heeft wat bij moeheid gaat zwerven en mijn moeder ook. (luie ogen te laat behandeld) het zicht is niet ernstiger minder dan het andere oog bij hun. maar nogmaals. ik ben geen expert. ik zou het alleen wel laten nakijken. ik zou alleen idd niet van een tumor uitgaan. aangezien ze het al langer heeft en het beide hebben en het heeeel goed van het scheel zien kan zijn. edit: en voor het oogje wat nu irriteerd zou ik wel morgen hier een ha bellen.
Ik hoop inderdaad dat het niets is, eerlijk gezegd heb ik nooit gedacht dat er een tumor achter schuil kon gaan. Ze heeft het al jaren, dus ik heb er werkelijk nooit wat achter gezocht. Ik vind het alleen zo zonde van de foto's! Vandaar de vraag hier of dat er iets mee te maken kon hebben of juist iets anders. Nu lees ik dat als het in beiden ogen voor komt het een erfelijk gezwel kan zijn, en dus andere kinderen het ook kunnen krijgen. Mijn oudste heeft nooit iets aan haar ogen gehad ook niet op foto's. Alleen dan vandaag ineens de jongste ook. Toen ik dus dat bericht las van die blastoom en dit op google in typte verschoot ik zeg! Ik ben juist een heel nuchter persoon die nergens iets achter zoekt (ze loopt al jaren met dit soort foto's, dan had ik wel eerder aan de bel getrokken). Mijn dochter is ook echt nog een muisje, groeit slecht, heeft altijd wel ergens pijntjes enzo. Ik sta daar heel nuchter in, maar nu ineens schrik ik me kapot. Wat als..... Had ik... etc... Maar goed, morgen rij ik naar ons thuisland naar een andere arts. Wil wel dat ze ff gezien wordt!
Bij ons is dat onderdeel van de ogen test. Dus speeltje volgen, lampje volgen, figuurtjes herkennen en later de opening van de C'tjes aanwijzen.