Gele pupillen dochtertje

Discussie in 'De lounge' gestart door MLkids, 30 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bika

Bika Niet meer actief

Beter een keer te veel laten kijken dan te weinig toch!

Succes morgen, ik zou het ook willen weten. Zit toch niet lekker zolang je het niet zeker weet. Maar het is vast niets, knuffel iig!

Zal morgenavond mijn man eens uithoren, ben zelf nu ook wel nieuwsgierig naar hoe dat zit met erfelijkheid e.d. Mocht je vragen hebben wil ik ze hem best stellen hoor, dan moet je maar even een pb sturen.

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Gewoon doen wat je hart je ingeeft! ik hoop dat het allemaal meevalt.

sterkte! (laat je het weten als je meer weet? )

3. MLkids

MLkids Niet meer actief

Thanks meiden!

Ik laat het zeker weten! Morgen naar een huisarts net over de grens, hoef ik in ieder geval iets minder ver te rijden als naar huis.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.266
    16.651
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wil je niet bang maken maar dit wordt ook weleens gezien bij een oogtumor.Ik weet niet zo snel de naam maar het is een oogtumor die vrnl bij kinderen voorkomt en daarbij zie je ook zo'n witte pupil op de foto's.

Kijk maar eens op internet.

Wschl is het dit niet maar was wel het 1ste waar ik aan dacht.

Sterkte!!

5. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    hey jakkie wat lees ik allemaal enge dingen....

Goed om het na te laten kijken en ik hoop dat het allemaal wat mee blijkt te vallen..

ik wens je een zorgenvrij 2013

6. butterfly29

butterfly29 Actief lid

12 aug 2010
    180
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou toch eens een oogarts naar haar oogje laten kijken, want ik vind het wel vreemd.

Ons dochtertje is aan 1 oog blind omdat haar netvlies niet meer aanligt. Op foto's heeft zij precies zo'n kleur pupil in dat oogje. Bij haar kijk je dus tegen haar (losliggend) netvlies aan (wat je alleen op foto's ziet). Nu zal er bij jouw dochter vast iets anders aan de hand zijn maar je ogen en goed zicht is zo belangrijk.

7. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    ik maak regelmatig foto's van activiteiten op school, er zit regelmatig een kindje bij met een gele pupil op de foto.
    die kan je dus ook niet met rode ogen correctie weghalen.

zouden al die kinderen dan een probleem met hun oog hebben?
    vast niet, zal wel gewoon met het licht in de ruimte, de flits enz te maken hebben!

8. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Hier (helaas) ook familie met retinoblastoom en ik zou er absoluut even door een arts naar laten kijken. De kans dat het retinoblastoom is, is klein, maar ik vind dat je met dit soort dingen absoluut geen risico moet willen nemen. Better safe than sorry!

Succes en hopelijk is het iets onschuldigs!

9. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    ze zullen waarschijnlijk wel iets van een lui oog hebben. maar idd echt niet allemaal een tumor.

ts? nog naar de dokter geweest gister?

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

En dus vind jij het geen reden om er dan naar te laten kijken????

Terwijl er in het topic wordt aangegeven door meerderen dat wanneer dit gebeurd er redenen genoeg zijn er even door een arts naar te laten kijken?

Beetje rare reactie dit, een gewaarschuwd mens telt nl voor 2, beter voor de zekerheid naar laten kijken denk ik dan.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Ik heb het nog niet bij mensen gezien maar wel bij de foto's van onze hond. Toen ik dit toevallig melde bij de dierenarts was dit voor haar wel een reden om even het ook na te kijken en wat bleek meneertje had dus staar.

12. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Hmmm mijn zoon en dochter hebben dit beiden, maar met name mijn zoontje. In beide ogen. Hij heeft het al sinds zijn geboorte...toch maar eens navragen dan :(

13. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Ik ben ook orthoptist en een gele pupil zou ons ook echt moeten opvallen.
    Op de foto's vond ik het niet heel duidelijk.

Wij doen altijd de eerste keer met druppels ook de oogarts mee laten kijken, om goed het netvlies en lens te laten bekijken.
    Een retinoblastoom is heel zeldzaam en komt bijna altijd aan 1 oog voor en bijna nooit aan 2 tegelijk.

Ziet ze zonder pleister wel goed? Dan ziet 1 oog iig goed en ziet de ander minder door het scheelzien.

Ik zou het iig volgende keer aangegeven bij de orthoptist.

14. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Je heb toch geen verwijzing nodig?
    Bij ons zou dat iig niet nodig zijn. Gewoon ff bellen morgen met de oogpoli.

15. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam

Door het scheelzien heb je idd dat het licht anders weerkaatst in beide ogen. Ze staan immers niet recht.

Als het niet acuut is ontstaan, zie ik dit ook niet echt als spoed.

(maar voor je eigen gemoedsrust zou ik wel ff bellen morgen)

PS. een pusoogje staat hier los van. Vast een virusje, heerst erg op het moment.

Deel Deze Pagina