Ik vroeg mezelf af hoe kan ik zwanger worden met een klein lijfje. Ik ben 166 en weeg rond de 51/52 kg Ik eet erg goed maar kom niet aan en blijf op dit gewicht hangen. Het maakt mij soms onzeker omdat ze zeggen dat vrouwen met een lager bmi minder snel zwanger kunnen worden. Nu ken ik ook weinig vrouwen in mijn omgeving met mijn lengte en gewicht die moeder zijn geworden. Zijn hier vrouwen die net als ik erg slank zijn maar gewoon zwanger zijn geraakt?
Ik ben 1.60 en ik weeg 50 kilo en ik heb 2 kinderen. Mijn zus is 1.55 ongeveer en weegt 47/48 kilo en ze is toch moeder van 4 kids. Kijk ik denk zolang je gezond bent, gezond eet dat je dan net zoveel kans heb als ieder ander. We hoeven niet allemaal een dik achterste te hebben
Mijn zus is 1.52 en 45 kilo en zij was binnen 2 maanden zwanger en heeft ondertussen een mooie zwangerschap achter de rug. Wel is ze nooit veel bijgekomen, 8 kilo over haar ganse zwangerschap. Haar dochtertje woog ook niet superveel (2kg700 met 41 weken geboren), maar volgens de gyn was dit normaal omdat zowel mijn zus als haar man kleine mensen zijn.
hier 153, bij de eerste woog ik 45 en bij de tweede 47. nu 57 maar goed was in ronde 8 en in ronde 1 zwanger, nooit last van gehad
Hier bij allebei 1.60 en 47 kg... Eerste ronde 4 en de 2e ronde 1 Bij beiden wel 25 kg aangekomen en nu (jongste is 1,5) weeg ik 54
Hier ben ik ook 1.60m en ik woog voor de zwangerschap 48/50KG. Pas als je echt extreem ondergewicht hebt kan het invloed hebben op je cyclus volgens mij.
Ik heb op het internet gelezen dat als je bmi onder de 18,5 is je dus meer kans hebt dat zwanger worden niet zo makkelijk gaat. Even je bmi berekenen dus... (Voor mezelf ook niet heel gunstig, want ik heb momenteel een bmi van 18. Ik ga dus hard mijn best doen om aan te komen). Ps. Ik heb het alleen op het internet gelezen en ik snap ook nog steeds niet precies waarom het zo is. Ik ga me er ook verder in verdiepen...
ik denk dat zolang je nie't een eetstoornis hebt waardoor je bepaalde voedingsstoffen langer tekort komt dat het niet van toepassing is hoor. als jou lichaam gewoon alles altijd krijgt en voor de rest gezond is heb je net zo veel kans zwanger te worden als een volslanke vrouw. mijn moeder was 158 en woog altijd maar 43kg en heeft mij en mijn broer gekregen ik ben 159 en +/- 50kg en ook zwanger
Ik had hetzelfde hoor meid. Ik ben 1.66 lang en woog net 47 kg. Gewoon een gezonde leefstijl, niets geks. Bij mij zit het in de genen denk ik. Mijn moeder is net zo groot en nu 64 jaar. Nu pas komt ze boven de 60kg uit. Wij hebben er 8 maanden over gedaan om zwanger te worden. Moet er wel bij zeggen dat we de laatste 3 maanden ovulatietestjes gebruikt hebben en er daardoor achter kwamen dat we de eerste 5 maanden rond de verkeerde dagen seks hadden. Het heeft ons dus niet in de weg gestaan om zwanger te raken. Ook nu, met 20 weken zwangerschap, ben ik nog steeds onzeker. Ik eet nog steeds goed, zelfs meer en ben nu amper 3.5 kg aangekomen. De verloskundige heeft er niets over gezegd tegen me. Zolang je je goed voelt doe je het ook goed.