Mijn zoontje is 7 weken oud. Spuugt aardig wat en zojuist zag ik er fel gele stukjes tussen zitten. Weet iemand wat het is en of het kwaad kan?
Ik zit er ook aan te denken, zou verder niet weten wat het anders kan zijn. Het is echt knal geel. Zo geel als zijn ontlasting... Hij heeft vaker stukjes melk gespuugd, maar die zijn meestal roomwit van kleur. Mijn vader zat erbij en die zei: lijkt wel sinaasappelsap.. tja dat is onmogelijk natuurlijk
Krijgt je kindje bv?! Bij bv hadden wij het ook, bleek later door de reflux te komen. Bv die al verteerd wordt door de maag komt er na een langrre tijd weer in gele brokjes uit... Is het vlak na de voeding of later?
Ik denk toch verzuurde melk. Nog van de voeding ervoor. Heb een afspraak bij het cb morgen en heb voor de zekerheid een foto genomen van het spuugdoekje. Mag zij het zeggen. Bedankt voor het meedenken!
Ik hoop het niet voor je, maar het klinkt me wel erg bekend. Succes, en laat je niet te snel afschepen. Nog iets, rook het zuur?
Ik heb er wel aan geroken, maar ben snotverkouden. Ik dacht het wel, maar weet door het snot het niet zeker .
Gewoon 'kaas', o.i.v. het maagzuur gaat de melk klonteren. Als je gewoon zelf gevoed had had het nog te maken kunnen hebben met iets dat je zelf gegeten hebt.
ach arm ventje. Hoop dat hij er verder niet al te veel last van heeft. Hebben ze bij cb wel algemene tips gegeven? (bedje schuin, rechtop voeden en na de voeding min 30 min rechtop)
hoi hoi, late reactie... Mijn oudste had destijds ook reflux (verborgen en ook kma) en daar had ze medicijnen tegen, maar dat was toch anders. Ze gilde al als ze de speen in haar mondje kreeg. Zij weigerde de fles. Van haar weet ik nog wat ik moet doen. Het bedje inderdaad schuin, voeding verdelen over minder uren, nutriton, rechtop laten zitten tijdens en na voeden, tussendoor boeren.. ik pas het allemaal toe. Het spugen bij mijn zoontje is nog steeds erg maar ik heb niet het idee dat hij pijn heeft van het zuur in zijn slokdarm. Dus medicijnen tegen het zuur vind ik niet nodig (Zantac). Ik zie liever dat hij iets krijgt tegen het opkomen zelf. Vanmiddag ben ik bij de huisarts dus zl het eens bespreken. Daarnaast is er inmiddels het vermoeden dat hij koemelkallergie heeft. Niet vanwege die gele stukjes maar de combinatie van het vele spugen en enorme buikkrampjes.