Op buik rollen en vaker voeden

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Finn, 15 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Wie herkent dit probleem....
    Mijn zoontje wordt minimaal twee keer wakker s nachts dat hij op de buik gerold is en niet meer terug kan!
    Hierdoor slaapt hij veel onrustiger en korter.
    Waardoor er ook 1 à 2 borstvoedingen extra bij komen.

Schema is nu vaak 17:30-20:00-0:00-4:30. Terwijl het 21:00-6:30 was!!
    Hij is nu zes maanden. Denk al telkens misschien door tandjes, maar ik zie niets in zijn mond.

2. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Je hoeft hem toch niet telkens een fles te geven. Hier een zoontje die na 2 maanden ongeveer doorsliep. Daarna heeft hij 's nachts nooit meer de fles gekregen. Wij hebben ook wel periodes gehad dat we er elk uur uitkonden. Ook idd in de periode dat hij op zijn buik rolde. Doet ie nu nog en maar mopperen dat hij niet terug kan. Kan hij wel maar soms ligt ie klem. Dan leg ik hem recht, stop hem opnieuw in, geef hem zijn speen en knuffel en ga weer weg. Soms kan ik na 10 minuten weer. Zal wel weer een fase zijn denk ik dan. Vervelend maat hoort er bij. Slaapt jouw zoontje normaal wel goed?

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is vaak ook wel een fase, dat ze meer willen drinken om je productie op te krikken ( en helaas zijn nachtvoedingen juist zo goed voor je borstvoeding! )

Het is een lastige periode, dat ze wel om kunnen rollen maar niet terug. Word hij ook echt wakker op zn buik? Want mijn dochter is op die leeftijd gewoon gaan buikslapen.

Wbt die nachtvoedingen, ik zou ze zelf wel gewoon geven hoor, het is voor een BV kindje heel normaal om 's nachts nog een slokje te willen en wie weet wat er anders met je productie gebeurt?

4. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    T rolde niet op zn buik, maar kwam ook vanaf een maand of 4 veel vaker voor een voeding snachts. Dus het kan ook gewoon een fase zijn of komen doordat je kindje overdag meer afleiding heeft en dus minder goed drinkt, dat wordt snachts dan weer ingehaald.

M en T gingen allebei op een gegeven moment op hun buik slapen.

En hebben beiden het eerste jaar nog regelmatig nachtvoedingen gehad.

5. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Hier met 4,5 maand opeens ook weer een nachtvoeding terwijl hij vanaf 6 weken doorsliep, met 7 maanden was het weer over. Mijn ervaring is dat gewoon toegeven, voeden en weer lekker terug leggen het snelste doorslapen betekent ;)

6. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Lucas rolt sinds een week ook op zijn buik en kan dan ook niet terug. Soms wordt hij huilend wakker, maar soms vinden we hem 's ochtends vroeg ook op zijn buik al slapend.

Wij geven flesvoeding dus ik kan hem niet steeds een fles geven 's nachts. We hebben wel altijd een klein flesje klaar staan voor het geval hij echt moeilijk te troosten is (maar zorgen dan wel dat we niet over de liter heen gaan met voeding)....
    Maar in principe proberen we hem weer recht te leggen, te troosten en weer verder laten slapen....

Deel Deze Pagina